Connect with us

Budapesti hétköznapok

Kordonok, bezárt üzlethelyiségek és vizeletszag – A Déli pályaudvar Magyarország szégyene

Megosztás

Rendezetlenség, állványok és kordonok, bezárt üzlethelyiségek és vizeletszag. Ilyen állapotok fogadják az utasokat, a turistákat 2023 Magyarországán a Déli pályaudvaron. A rendbehozatalhoz -ahogy a tanárfizetések normalizálásához- uniós forrásra vár a regnáló? Csodálkozom, hogy ezt még nem találták ki, hiszen ebben az esetben hibáztathatja a gyanútlan vuduzott, hogy „megint nyomják Krahácsot”…..

Megosztás

Rendezetlenség, állványok és kordonok, bezárt üzlethelyiségek és vizeletszag. Ilyen állapotok fogadják az utasokat, a turistákat 2023 Magyarországán a Déli pályaudvaron. A rendbehozatalhoz -ahogy a tanárfizetések normalizálásához- uniós forrásra vár a regnáló? Csodálkozom, hogy ezt még nem találták ki, hiszen ebben az esetben hibáztathatja a gyanútlan vuduzott, hogy „megint nyomják Krahácsot”…..

A rom, ami esetünkben nem kocsma, hanem a „Déli”

Az épület homlokzatáról darabonként hullik le a műmárvány borítás, a jegypénztárakat OSB-lapokból összetákolt ajtókon át lehet a sínek felől megközelíteni, az oldalsó lépcsősorok melletti árkádos részeket felállványozták és részben elkerítették. A metró kijáróval szembeni postafiókot – számos más kiskereskedelmi pavilonnal együtt – bezárták, az MPL Postacsomag automatáját is úgy elkerítették, hogy alig lehet észrevenni. Ennek „köszönhetően” viszont sokan vécéként használják a félreeső zugot.

Lázár János: a magyar vasút olyan amilyen, de olcsón adom

Lázár János nemrég úgy fogalmazott a MÁV-val összefüggésben:

„Nem tudom azt mondani a kedves magyar honfitársaknak, hogy elképesztő jó szolgáltatást biztosítunk, gyertek és utazzatok. Ezzel szemben azt tudom nekik mondani, hogy nézzétek, ez olyan, amilyen, de a miénk, és olcsón adom ezt a szolgáltatást.”

– mondta a vármegyebérletre utalva. A miniszter szerint

az ország áltatása lenne azt mondani, itt minőségi változások lesznek egy-két éven belül, ez inkább tízéves időtávon képzelhető el.

A miniszter szerint a közlekedési feladatkörre – ami eredetileg, a ciklus elején még a TIM-hez tartozott – nem maga jelentkezett, de amikor Palkovics László lemondott, Orbán Viktor megkereste azzal:

„volna itt egy kis probléma, tudna-e segíteni”.

A területhez egyébként ő úgy kapcsolódik, hogy „országszervezési feladatnak” tekinti, ami hozzájárul az uniós átlaghoz való felzárkózásunkhoz és az emberek életminőségéhez általában.

„…Nem látszik más megoldás, mint fekete lyukká alakítani az egészet…”

„Déli pályaudvar – Annyiban talán érdekes, hogyan néz ki, hogy százezrek ide érkeznek meg Budapestre.

Pusztulat, szemét, patkányok, patkánycsapdák. Patkányméreg mellett alvó hajléktalannal. Összepisálva minden, ami ellen a MÁV fegyvere a kordon, ha egy rész már nagyon pisás, akkor lekordonozzák, ez jó, mert így már 3 méterrel odébb pisálnak, úgyhogy, oda is kell egy kordon, emiatt lassan a fél állomás el lett kordonozva. Mármint tényleg.

Szerencsére a szemetet azért be lehet dobálni a kordonok mögé is.

Gyakorlatilag az összes bolt zárva, egy olyan helyen, amiről nehéz amúgy azt gondolni, hogy ne lehetne kiadni őket, hisz hétköznapokon hatalmas a forgalom. Bár tény, egy ilyen helyen én se szívesen nyitnék üzletet. A kerengő füves részén helyezkednek el a patkánylyukak, ahonnan ki-be futkosnak az állatok. A lépcsők romokban, a márványlapokat az épületről leverték, aztán úgy felejtették, de az épület is omlik, nem baj, erre is jó a kordon, amögé is mehet a szemét, az aluljáró teteje bár szakad le, néhol már szépen kifejlett cseppköveket is láthatunk.
A növényzet szintén kit érdekel, de szerencsére az invazív fajok azért feltalálják magukat.

Nem látszik más megoldás, mint fekete lyukká alakítani az egészet.” – olvasható a nyers valóság a fotókkal kísért bejegyzésben.

Forrás: index.hu/ Facebook

Kapcsolódó

Szerző