VEKE-elnök: ha megborul a domboldal, amikor mondjuk ezer gyereket visz Zánkára a vonat, ki vállalja majd a felelősséget?!

Ha hiszi, ha nem, Budapesten a Déli-pályaudvar és Kelenföld közötti, az Alsóhegy utcánál található vasúti alagút kijáratánál egy “építész” végzettségű honfitársunk úgy döntött, hogy a bozótos helyett, aminek gyökérzete egyben tartotta a földréteget a domboldalon, gyümölcspalántákat ültet a MÁV-területre.

“Egy idióta nekiállt sajátjaként hasznosítani a Déli pályaudvar alagútja feletti hegyoldalt”

A VEKE közösségi oldalán jelent meg egy jogos indulattól sem mentes beszámoló a domboldalon történtekről:

“Egy idióta nekiállt sajátjaként hasznosítani a Déli pályaudvar alagútja feletti hegyoldalt. A jó mávos kapcsolatokkal rendelkező építész vett magának egy ingatlant, majd legott nekiállt átrendezni a környéket. Munkagépekkel, munkásokkal. Pénze tehát volt rá dögivel. És nem szólt neki senki, hogy héló, ez a terület nem a tiéd, hanem a MÁV-é, ráadásul épp néhány éve (2015 elején) szakadt be, hónapokig nem jártak a vonatok, és egy vagyonba került a helyreállítása… Erre elbontotta a kiépített vízelvezető rendszert is. Vajon mennyi esze lehet építészként, ha ilyeneket megenged magának? Csak szólunk, hogy állami területet nem lehet elbirtokolni. Úgy látszik, emberünket mindez nem érdekelte, olyan erős kapcsolatai vannak…”

Óra indul….

A portál felszólította a MÁV-elnökét, hogy tegyen végre érdemben valamit:

“Felszólítjuk Pafféri Zoltán MÁV elnök-vezérigazgatót, hogy azonnali hatállyal tegyen büntetőfeljelentést, nem csak a rézsűt szétbarmoló építész, de azon mávosok ellen is, akik ezt neki lehetővé tették (az elődjét pl. egyből felkérdezhetné).

Ha nem teszi, maga is bűnrészes.

Protokoll-átadások és az államtitkárral való közös fényképezkedés helyett végre végezze a munkáját (havi ötmillióért!!!), rendelje el a rézsű azonnali helyreállítását, a költségeket pedig terhelje az elkövetőre és a neki falazókra. Óra indul.”

7 éve….

A Blikk újságírója emlékeztet arra, hogy

Hét évvel ezelőtt egyszer már megcsúszott ott a föld, akkor hónapokig nem járt a vonat, miután kövek hullottak a sínpályára. Több vonalon késtek a szerelvények és sok járat csak Kelenföldig közlekedett. A munkások 2015 januárjában azon fáradoztak, hogy megszüntessék az omlásveszélyt, ám a Mávinform tájékoztatása szerint megcsúszott a támfal is.

MÁV-infó

“A vasúttársaság birtokvédelmi eljárást indított a birtoksértővel szemben az illetékes kerületi jegyzőnél. A MÁV kérte a jegyzőt, kötelezze a birtoksértőt, hogy a jelenlegi birtoksértő állapotot szüntesse meg. Állítsa helyre a vasúti rézsű eredeti állapotát, az általa ültetett növényzetet távolítsa el a területről, a korábbi növényzetet telepítse újra, továbbá a vízelvezető-rendszert is építse vissza” – olvasható a sajtóiroda Blikk-nek küldött emailjében.

“Katasztrófaveszély….”

Ha úgy bolygatta meg a töltést, hogy arra nem volt engedélye, az a vasúti közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény. A növényzet gyökerei fogják a talajt, elvezetik az csapadékot, ezek nélkül egy nagyobb esőnél megcsúszhat a rézsű, a szakszerűtlen beavatkozás katasztrófahelyzetet okozhat

– mondta el a portál kérdésére válaszolva Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke hozzátéve:

Azonnal ki kellett volna menniük a szakembereknek helyreállítani a területet és később kiszámlázni a költségeket. Ha megborul a domboldal, amikor mondjuk ezer gyereket visz Zánkára a vonat, ki vállalja majd a felelősséget?!

Ha megírná véleményét, vagy megvitatna ezt-azt másokkal, esetleg kérdése lenne a cikkel kapcsolatban, Facebook oldalunkon megteheti!

Friss híreink!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.