Connect with us

Kerítésen túl

Körülbelül 1,40 millió forint évente. Ennyit lehet megtakarítani az Egyesült Királyságban, ha Temu-n vásárolunk – derül ki a CEBR felméréséből

Körülbelül 1,40 millió forint évente. Ennyit lehet megtakarítani az Egyesült Királyságban, ha Temu-n vásárolunk – derül ki a CEBR felméréséből
Megosztás

Az Egyesült Királyságban élő fogyasztók, akik olyan platformokon vásárolnak, amelyek közvetlen értékesítési modellt (Direct Distribution Channel) használnak, mint például a Temu, évente körülbelül 1,40 millió forintot spórolhatnak. A megtakarítások a kisebb számú közvetítő miatt keletkeznek az ellátási láncban – derül ki a neves tanácsadó cég, a CEBR kutatásából.

A CEBR – a Temu megbízásából – elemezte a különböző értékesítési csatornák hatását az alapvető termékek kosarának árára a brit háztartások esetében. A kutatás kimutatta, hogy a Temu, amely közvetlen gyári értékesítési modellt (Direct Distribution Channel) alkalmaz kevesebb közvetítővel és hatékonyabb ellátási lánccal, sokkal alacsonyabb árakat tud biztosítani a fogyasztóknak, mint a versenytársak, amelyek a hagyományos IDC (Indirect Distribution Channel) modellt használják.

A különbség a közvetlen értékesítési csatorna modellje (a gyárból a fogyasztóhoz) és a közvetett értékesítési csatorna (több közvetítő) között

Több mint 120 ezer forint megtakarítás havonta

A brit háztartások továbbra is küzdenek a megélhetési költségek emelkedésével. A CEBR elemzése szerint azok a fogyasztók, akik olyan platformokon vásárolnak, amelyek közvetlen gyári értékesítési modellt használnak, mint például a Temu, évente akár 1,40 millió forintot (2 961 fontot) is megtakaríthatnak. Ez az Egyesült Királyság átlagos éves jövedelmének 11%-át teszi ki. A kutatás azt is kimutatta, hogy a „gyárból a fogyasztónak” modellt használó platformokon történő vásárlás során:

  • Az átlagos hónapban a fogyasztók több mint 120 000 forintot (247 fontot – a vizsgált kategóriák összes havi kiadásának 46%-át) spórolhatnak meg.
  • A ruházati cikkekre havonta átlagosan több mint 35 000 forintot (79 fontot) lehet megtakarítani (a kategóriára fordított összes havi kiadás 48%-át).
  • A rekreációs cikkek, kert és háziállatok kategóriában havonta több mint 20 000 forintot (39 fontot) lehet megtakarítani (a kategóriára fordított összes havi kiadás 48%-át).

A fogyasztók megtakarításait bemutató táblázat főbb vásárlási kategóriák szerint

A megfizethető, jó minőségű árukhoz való hozzáférésnek nem szabad kiváltságnak lennie. A világ vezető gyártóival való együttműködés és a felesleges költségek csökkentése révén biztosítjuk, hogy ezek a termékek mindenki számára elérhetőek legyenek

– mondta a Temu szóvivője.

További előnyök a gyártók számára és az importvámok

A CEBR ügynökség elemezte a Temu platformon termékeiket kínáló eladók előnyeit is. A fogyasztókkal való interakció révén a Temu platformon keresztül az eladók és gyártók jobban megértették a fogyasztói preferenciákat és az egyes termékek iránti keresletet. Ez segítette őket abban, hogy pontosabban kielégítsék a vásárlók igényeit, és elkerüljék a túlzott készletezést, amely felesleges tárolási költségekkel járna.
A kutatás eredményei azt is kimutatták, hogy az Egyesült Királyság importvámstruktúrája nem magyarázza a legtöbb árkülönbséget a hagyományos értékesítési modelleket használó vállalatok és a „gyárból a fogyasztónak” modellt használó vállalatok, mint a Temu, között.

Ahogy az online vásárlás dinamikusan fejlődik, és egyre népszerűbb választássá válik a fogyasztók körében, a hatékony értékesítési csatornák kulcsfontosságúvá válnak. A CEBR a Temuval együttműködve vizsgálta, hogyan profitálhatnak a brit fogyasztók a közvetlen gyári hozzáférést biztosító platformok vásárlásaiból

– mondta Nina Skero, a CEBR vezérigazgatója.

Szerző