Kultúra
Lajkó Félix fergeteges koncertje a Nagyhall színpadán
Lajkó Félix december 17-én, azaz aranyvasárnap ünnepelte 43. születésnapját. Két nappal előtte az Akvárium Nagyhalljában adott fergeteges koncertet az Óperentzia nevű formációval.

Bár a művész már 2016 februárjában ugyanezen a színpadon bemutatkozott a felállással, mely során a kéttagú formációt egészítette ki, idei koncertjük mégis sok újdonságot és érzékelhető fejlődést mutatott a tavalyi produkcióhoz képest.
A Liszt Ferenc-díjas hegedűvirtuóz péntek esti előadásán második legkedveltebb hangszerét, a citerát is megszólaltatta, ami az Óperentzia által produkált, dub, chill és trance műfajokból inspirálódó zenei alap lüktetésébe minden kétséget kizárólag tökéletesen illeszkedett. A tavalyi koncerthez képest viszont megváltoztak a hangszerhasználat arányai: Lajkó az előadás nagyobb részében hegedült és csak a koncert elején és végén ült le citerája mellé.
Nem a műfajok, hanem maga a zene a fontos
Mivel saját bevallása szerint nem a műfajok, hanem maga a zene a fontos, számos zenei területen kipróbálta már magát: a népzene, a jazz, a klasszikus zene, a rock és a blues valamint a cigányzene, a zsidó klezmer muzsika és a folk elemeinek ötvözése mind tetten érhetőek művészetében.
Félix a közelmúltban olyan zenei produkciókban vett részt, mint például a lengyel Volosi band-del való kollaboráció, mely során hegedűs rocksztárként versengett a vonós felállás első hegedűsével, Krzysztof Lasoń-nal. Míg a Volosi-val adott akváriumos koncert két virtuóz végtelenül dinamikus párharcáról szólt, addig az Óperentzia mellett a művész inkább a klasszikus hangszerek bűvölőjeként jelent meg a színpadon.
Bátran kijelenthetjük, hogy legutóbbi – de nem az idei utolsó – koncertje a zenei műfajok közti átmenetek bemutatásának köszönhetően az idény egyik legizgalmasabb fellépése volt. Az Óperentzia által generált elektronikus zene modern hangzásvilágának és Lajkó hegedű- illetve citerajátékának természetes relációja elragadóan hatott a közönségre.
A zenészek közti összhang a szakértelem, a tehetség és a felkészültség tökéletes elegyeként egy profi produkcióban csúcsosodott ki, amit Félix virtuóz játéka mellett Bánházi Gábor precíz dobjátékának és Domokos Tibor dinamikus és színes elektronikus billentyűs játékának is köszönhetünk.
Untsch Kata
Szerző
Friss
- Brüsszelben nem éri meg sunyinak lenni – EU-s vizsgálat Orbán Balázs MCC-jének cége ellen
- Politikusok egymás közt 2025 Magyarországán: ‘annyira ócska válasz lett ez, hogy az még Önhöz is méltatlan – pedig ez a léc eleve nincs túl magasan’
- Lázár György: Palladino USA-ügyvivő már be is nyújtotta a számlát…? – Trump azt követeli, hogy….
- Feketelista infó: 517 ezerre nőtt a bankoknak hosszasan tartozók száma
- Parlamenti államtitkár: ‘Brüsszel Péter’ és Kollár Kinga küldte ide a LIBE bizottságot – Lánczi Tamás ráerősítésével
- Nem csak Bohár ‘lódít’, Orbán Viktortól sem áll távol a ‘nagyotmondás’ – most sem….
- A legerősebb demokrácia, avagy mi már Trump voltunk, amikor Trump még nem is volt
- Ha járna-kelne, vagy vásárolgatna a hosszú hétvégén – Húsvéti erősítéssel készül a MÁV-csoport
- Magyar Péter Bohár Dánielnek: vége van, elvtársak. Vége van
- Lemondott a Hadházy-féle hídfoglalást engedélyező kúriai bíró – Sztálin elvtárs kéjesen nyújtózik egyet odalent