Budapesti hétköznapok
Lánchíd pesti hídfő újragondolva – kényszer szülte haladás?

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár alighanem csak törölgeti a szemét a csodálkozástól. Szinte biztos, hogy maga sem gondolta, hogy a néhány héttel ezelőtti pikírt megjegyzése ilyen gyorsan termő talajra hull.
Új, szebb, korszerűbb, frissebb látvány
Fürjestől származik az a felszólítás, hogy a főváros új vezetése ne a kormánynál kilincseljen újabb pénzért a Lánchíd felújításához, inkább gondolja újra a terveket. Ő mondta, Karácsony és csapata megtette, és még az sincs kizárva, hogy a kényszer szülte „újratervezés” eredménye új, szebb, korszerűbb, frissebb látványt nyújtó Széchenyi István tér, azaz Lánchíd pesti hídfő lesz a Magyar Tudományos Akadémia előtt.
„Elsőként a Váralagút rekonstrukcióját törölték, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) legutóbbi ülésén pedig felmerült a pesti hídfő alatti villamosátjáró megszüntetése. A 2-es villamos pályáját a Kossuth tér mintájára felvinnék a Széchenyi István térre. Ezzel egyes számítások szerint sokat spórolhatnának, mert megúszhatnák a mostani villamos-alagút sokba kerülő átalakítását, felújítását.
A vágányok az első elképzelések szerint az Eötvös tér után a kanyarodnának fel a Belügyminisztérium elé, majd a Gresham palota és az egykori spenótházból lett luxusirodaház előtt elhaladva a Magyar Tudományos Akadémia tömbjéhez kanyarodva csatlakozna a korábbi pályához. A villamos alagutat betemetnék vagy átengednék a gyalogosoknak. A közúti alagutat egyelőre nem érintené a változás, de később a rakpartok sétálóvá alakításakor az is megszűnhetne. Az Akadémia előtti parkoló felszámolása már a korábbi tervekben is szerepelt. Az viszont nem túl szerencsés, hogy a Széchenyi térre kanyarodó villamospálya keresztezné a Lánchídról lehajtó autókat, még inkább lelassítva az átkelő forgalmát. Mindez persze nem lenne gond, ha a hidat a városvezetés felvetése szerint gyalogosátkelővé alakítanák. A kormány közvetlen gyalogos kapcsolatot szeretne Kossuth a Széchenyi tér között.”
-írja szerdai cikkében a Népszava.
Kezdő lépés
Az elgondolás egyenlőre még nincs tervezés alatt sem, de mint tudjuk, ahogy azt Orbán Viktor is többször idézte:
„A leghosszabb út is egyetlen lépéssel kezdődik”,
tegyük hozzá és az sem baj, még ha nem is örülnek neki egyes országvezetők, ha az a bizonyos lépés elfelé vezet a hatalom öleléséből.
3 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Gábor György: szinte látjuk magunk előtt, amint Orbán épp most jön a templomból és tart a kocsmába
- Miska kancsó Japánban, avagy ha csinálunk valamit, csináljuk jól!
- 140 igen, 21 nem – Elfogadták az Alaptörvény újabb, 15. módosítását
- Mennyit ér egy petíció, amit még ‘Pókember is aláírhatna – Ez nem népi támogatás, hanem egy digitális maszkabál’
- Blokád a parlamentnél, ami most a fotelből élőben követhető
- Mínusz 1 fő, távozott az amerikai kormányból Peter Marocco, Orbán nagy barátja
- Vidéki prókátor: a Facebook létesíthet-e bármilyen üzleti kapcsolatot a ‘Rogán-terhelt’ magyar kormánnyal?
- Stop az óbudai környezetszennyezésnek
- Tiborcz István Marbellán is a mi pénzükből ‘luxizott’ – ‘Ner-kullancs’ menni spanyolba – Frissítve!
- Lesz-e botrány? – A magyar parlament kemény napja
Európai téridő
2020.03.04 20:45 at 20:45
A Szécheny rakpart vonalszakast a Lánchíd alatti alagúttal Rákosi pajtás elvtársi szeszélye miatt építették meg. Addig az Akadémia utcán és a tér keleti részén mentek a sínek és a Lloyd-palota előtt kanyarodtak jobbra, majd balra, a „Viaduktként” emlegetett pályaszakaszra. A mai Eötvösytéri megálló a palota előtt volt.Az autósok a Duna menti útszakaszt használták, rendőr irányította a forgalmat a Lánchíd torkolatánál.
Csitary Csaba
2020.03.05 15:37 at 15:37
Szerintem le kell zárni a hidat, a gyalogosok és a járműforgalom elől is! Mindkét hídfőn elhelyezni egy három emelet méretű táblát, azon leírni, hogy a város azért kényszerült erre a lépésre, mert a kormány nem hajlandó 6 milliárdot áldozni a híd felujítására, miközben a fővárost megfosztja a bevételeitől!
Celtic
2020.03.09 12:04 at 12:04
Navegre, jo otlet.
Addig is lehetne egy atjaro a Lanchid es a Zrinyi utca koze. Ott egy szep park, amibe nem lehet legalisan bejutni. Ma reggel lottem par fenykepet, het masodperc alatt nem mozdult a forgalom. Nyugodtan lehetne ott gyalogosatkelo. Ahogy elnezem, eleg sokan hasznaljak (ki van taposva a fu), csak ugye ez nem legalis, lehet szlalomozni a dugoban minden centire eloregordulo autok kozott….
Az Akademia parkolo meg egy vicc, gyalogoskent folyton nezem, most forgalmi savban haladok-e vagy parkoloreszen.
(Btw, meg a budai oldalon lenne jo egy rakparti kerekparutrol bicajjal felhajto a Lanchidra, pesti oldalon mar le lehet jonni, csak ugye ott szlalomozik az ember az Akademia parkolojaban)