Connect with us

Kerítésen innen

Lázár, csuklani fogsz – Életképek a buszváróból

Lázár, csuklani fogsz - Életképek a buszváróból
Megosztás

Augusztus eleje óta tesztüzemmódban működik a Volánbusz új helyjegyrendszere, amelyben egységesen 300 forintba kerül a helyjegy, megváltása nem kötelező, de aki nem költ rá, az csak a szabadon maradt ülések közül választhat. Lázár János ezért is felelős miniszter megígérte, hogy az elsőbbségi helyekre jogosultak a fogyatékkal élők és a kismamák, de a nyugdíjasokat nem hitegette ugyanezzel.

A bűvös ötös…

Öt csoportra osztották az utasokat a felszállási sorrend szerint:

  • helyjegyesek,
  • helyjegy nélküli elővételben megvásárolt jegyesek,
  • buszsofőrnél jegyet vásárlók,
  • helyjegy nélküli bérletesek,
  • helyjegy nélküli ingyenesen utazók (pl. nyugdíjasok).

Egy újabb „hibalehetőség”

A közösségi oldalon bukkantunk egy bejegyzésre, ami eddig még ki nem tárgyalt problémára világít rá:

„Életképek a buszváróból: a második megállóban felszáll a teli buszra egy helyjegyet váltott utas.

  • Első életkép: a mostani Lázár🐂-rendelkezés alapján a már a helyén ülő embernek fel kell állnia – és mivel a busz tele, és állva nem utazhat, le kell szállnia. Érvényes, időben megváltott jeggyel/bérlettel – az utazásra minden szempontból JOGOSULT státuszban, úgy, hogy előbb szállt fel.
  • Második életkép: a busz tele, leszállási szándékát nem jelezte senki – ezért a busz meg sem áll. Hiszen nincs ülőhely, és nem is lesz. Azt meg igazán nem tudhatja, hogy a várakozók között van-e helyjegyes… úgyhogy érvényes, időben megváltott jeggyel/bérlettel és MEGVÁLTOTT helyjeggyel az utas szépen ott marad a megállóban.

Az már csak hab a tortán, hogy a 300 Ft-ért ELŐRE megváltott helyjegy a következő járatra már nem érvényes…

  • Harmadik életkép: ez az utolsó járat aznap azon a vonalon, és Te érvényes jeggyel, (akár fentiek alapján helyjeggyel is) nem tudsz rá felszállni.

Lázár, csuklani fogsz, és nem lennék az édesanyád helyében…”

Csak úgy, avagy hogy jön ide Lázár János?

„Születőben a nemzet közlekedési vállalata!”

– hívta fel a figyelmet közösségi oldalán Lázár János. Mint írta, a vasúttársaság és a Volánbusz integrációjának egyik célja, hogy az utasok számára egyszerűbbé tegyük az állam által biztosított közlekedési szolgáltatások igénybevételét mindenkinek, éljen bár nagyvárosban vagy vidéki kistelepülésen.

A közlekedési miniszter hangsúlyozta, ezt szolgálja a MÁV–Volán-csoport újraszervezése, a vármegye- és országbérletek bevezetése és az azokra épülő új tarifák rendszere.

És ezt szolgálja a legújabb lépésünk, a helyjegyek rendszerének egységesítése

Mint írta, augusztus 5-étől – fokozatosan – a buszjáratokon is bevezetik az egységes helyjegyeket. Kiemelte:

ezek ára – utazási távolságától függetlenül – 300 forint (online vásárolva pedig 285 forint) lesz éppúgy, mint a megfelelő vonatokon már tavaly nyár óta.

Az integrációnak köszönhetően egy másik lépés is született az egységesítés irányában: elindult a MÁV-appban a Volán-járatokra érvényes új, választható helyfoglalási rendszer.

„Így az utasok a legnépszerűbb időpontokban és járatokon is biztosak lehetnek abban, hogy lesz ülőhelyük. Egységes menetrend, egységes tarifák, egy ablakból elérhető szolgáltatások – ezen dolgozunk az ÉKM-ben és MÁV-csoportban”

– zárta bejegyzését Lázár János.

Szerző