Kerítésen innen
Lázár, csuklani fogsz – Életképek a buszváróból
Augusztus eleje óta tesztüzemmódban működik a Volánbusz új helyjegyrendszere, amelyben egységesen 300 forintba kerül a helyjegy, megváltása nem kötelező, de aki nem költ rá, az csak a szabadon maradt ülések közül választhat. Lázár János ezért is felelős miniszter megígérte, hogy az elsőbbségi helyekre jogosultak a fogyatékkal élők és a kismamák, de a nyugdíjasokat nem hitegette ugyanezzel.
A bűvös ötös…
Öt csoportra osztották az utasokat a felszállási sorrend szerint:
- helyjegyesek,
- helyjegy nélküli elővételben megvásárolt jegyesek,
- buszsofőrnél jegyet vásárlók,
- helyjegy nélküli bérletesek,
- helyjegy nélküli ingyenesen utazók (pl. nyugdíjasok).
Egy újabb „hibalehetőség”
A közösségi oldalon bukkantunk egy bejegyzésre, ami eddig még ki nem tárgyalt problémára világít rá:
„Életképek a buszváróból: a második megállóban felszáll a teli buszra egy helyjegyet váltott utas.
- Első életkép: a mostani Lázár🐂-rendelkezés alapján a már a helyén ülő embernek fel kell állnia – és mivel a busz tele, és állva nem utazhat, le kell szállnia. Érvényes, időben megváltott jeggyel/bérlettel – az utazásra minden szempontból JOGOSULT státuszban, úgy, hogy előbb szállt fel.
- Második életkép: a busz tele, leszállási szándékát nem jelezte senki – ezért a busz meg sem áll. Hiszen nincs ülőhely, és nem is lesz. Azt meg igazán nem tudhatja, hogy a várakozók között van-e helyjegyes… úgyhogy érvényes, időben megváltott jeggyel/bérlettel és MEGVÁLTOTT helyjeggyel az utas szépen ott marad a megállóban.
Az már csak hab a tortán, hogy a 300 Ft-ért ELŐRE megváltott helyjegy a következő járatra már nem érvényes…
- Harmadik életkép: ez az utolsó járat aznap azon a vonalon, és Te érvényes jeggyel, (akár fentiek alapján helyjeggyel is) nem tudsz rá felszállni.
Lázár, csuklani fogsz, és nem lennék az édesanyád helyében…”
Csak úgy, avagy hogy jön ide Lázár János?
„Születőben a nemzet közlekedési vállalata!”
– hívta fel a figyelmet közösségi oldalán Lázár János. Mint írta, a vasúttársaság és a Volánbusz integrációjának egyik célja, hogy az utasok számára egyszerűbbé tegyük az állam által biztosított közlekedési szolgáltatások igénybevételét mindenkinek, éljen bár nagyvárosban vagy vidéki kistelepülésen.
A közlekedési miniszter hangsúlyozta, ezt szolgálja a MÁV–Volán-csoport újraszervezése, a vármegye- és országbérletek bevezetése és az azokra épülő új tarifák rendszere.
És ezt szolgálja a legújabb lépésünk, a helyjegyek rendszerének egységesítése
Mint írta, augusztus 5-étől – fokozatosan – a buszjáratokon is bevezetik az egységes helyjegyeket. Kiemelte:
ezek ára – utazási távolságától függetlenül – 300 forint (online vásárolva pedig 285 forint) lesz éppúgy, mint a megfelelő vonatokon már tavaly nyár óta.
Az integrációnak köszönhetően egy másik lépés is született az egységesítés irányában: elindult a MÁV-appban a Volán-járatokra érvényes új, választható helyfoglalási rendszer.
„Így az utasok a legnépszerűbb időpontokban és járatokon is biztosak lehetnek abban, hogy lesz ülőhelyük. Egységes menetrend, egységes tarifák, egy ablakból elérhető szolgáltatások – ezen dolgozunk az ÉKM-ben és MÁV-csoportban”
– zárta bejegyzését Lázár János.
Szerző
Friss
- Nagy miniszter mégsem olyan ‘nagy’? – Nem jött be a kormány terve az árrésstoppal
- Befejezte a válogatottságot az egyik legkiválóbb magyar labdarúgó
- 6.200 milliónkat szánja a nevünkben a kormány 2025-ben a Szuverenitási Hivatal ténykedésére
- Tovább tart az állampárt hatalmának bomlása? – Tarolt egy újabb független polgármester
- Vidéki prókátor: ‘Orbán-rendszer hivatalosan is trollkurzussá nyilvánította magát’
- 444: egy pedofíliáért elítélt pasas is ült a hallgatóság soraiban a vasárnapi Harcosok Klubja-indítón
- Nicușor Dan nyerte a román elnökválasztást George Simion ellen
- A ‘gyorstüzelő’ Nézőpont ‘csípőből’ listázta a 2025-ben kikerült ‘olyan’ cikkek megjelentetőit
- Meghalt Mátyás király, oda az igazság. Vagy nem… – De mi is van most a devizahitelesekkel?
- Türkék miatt borul a közlekedés Budapesten – Olvassa, ha nem akar galibát…