Connect with us

Kerítésen innen

Lázár miniszter hiába ígért fűt-fát-bogarat, a mozdonyok pénzhiány miatt javítatlanok

Hadházy: én hülye vonattal akartam hazamenni ma Szekszárdra - Késő esti fagyoskodás Kelenföldön
Megosztás

Lázár János, a közlekedésért felelős közszolga-miniszter -ne feledje, az Ön alkalmazottja!- hamut szórt a fejére és bocsánatát kérte „főnökeinek”, akik közül sokan ragadta egy-egy légkondi nélküli vasúti szerelvényben, vagy „csak” lekéstek egy fontos találkozót, vagy egyszerűen kellemetlenség érte őket az állandósult késések miatt. 

Kiderült….

Miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron.

A telephelyen javításra várnak az üzemképtelen, korszerűnek számító szerelvények, amelyeket azért nem állítottak még forgalomba, mert a MÁV anyagi forrás hiányában nem tud pótalkatrészt beszerezni.

A járművek üzemképtelenek és egymás alkatrészeiből gyógyulnak. Sok motorvonat valószínűleg azért nem üzemképes, mert a MÁV anyagi forrás hiányában nem tud pótalkatrészt beszerezni a gyártó Siemenstől – írta meg a Toralcar.

A magyar vasút dízel motorvonat-állományának legkorszerűbb tagjai a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok. Miközben a dízeljármű-állomány gerincét továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik adják, a korszerű Desirókra tervezett vonatokat is gyakran a Bz-knek kell pótolnia, mert a Desirók rendelkezésre állása kritikán aluli.

Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül

A vonatokon a legváltozatosabb viszonylatok olvashatóak, volt, amelynek utolsó útja Balassagyarmatra vezetett és volt olyan is, amely Szombathelyre tartott.

Több járművet is elkezdtek donornak használni, valahonnan a vezérlőpult, valahonnan teljes forgóváz hiányzik.

Az üzemképtelen Desirók hivatalosan javításra várva állnak a fehérvári telephelyen, ám forrásuk szerint

a járművek leginkább a többi még működőképes jármű életben tartására szolgálnak.

Az udvaron álló járművek

javítása nem azért nem lehetséges, mert nincs hozzájuk alkatrész, hanem azért, mert az üzembentartó MÁV-nak nincs elég pénze a cseredarabok megvásárlására.

Kapcsolódó

Szerző