Connect with us

Kerítésen innen

Lázár János a Volán-beszántásról: „…a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!”

A léptékváltó mutyik időszaka 2124-ig kitolva - Amikor Lázár János már csak rossz emléke lesz a magyar vasútnak, akkor is marad
Megosztás

MÁV Személyszállítási Zrt. néven folytatja tovább tevékenységét a Volánbusz Zrt. valamint a MÁV-Start Zrt., a kapcsolatos jogi és adminisztratív folyamatoknak pedig év végéig kell lezárulniuk. Lázár János úgy látja, a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség. Szerinte egy 10 éves folyamat ért most véget.

Lázár: „olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!”

A MÁV–Volán-csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-Start Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését

– írta a magyarbusz.info. A portál beszámolója szerint az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.

Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával valamint a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven.

A fúzió értelmében a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, illetve márkanevét és beleolvad az új egyesült társaságba

Az integrációnak az ígéretek szerint elsősorban cégjogi jelentősége lesz, a munkavállalók napi munkavégzését az összevonás alig érezhetően érinti majd, főként a menedzsment működésével, a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételével összefüggő változások lesznek.

Lázár János reakciója

„Olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!”

– kezdte a csütörtök délutáni Facebook-bejegyzését az építési és közlekedési miniszter. A posztban leírja, az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött,

a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak „pont kerül” a végére.

Állítása szerint a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel. Egységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások. Lázár János úgy véli, ennek megteremtéséről szól a vármegye- és országbérletekre épülő új tarifarendszer, a fővárosi agglomerációs megállapodás és a cégcsoport integrációs folyamatának lezárása.

„Egy a cég, egy a szolgáltatás és három a márkanév: MÁV, Volán és HÉV. A többi csak az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca”

– jelentette ki a posztban a miniszter.

Szerző