Kerítésen innen
Lázár János a Volán-beszántásról: „…a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!”
MÁV Személyszállítási Zrt. néven folytatja tovább tevékenységét a Volánbusz Zrt. valamint a MÁV-Start Zrt., a kapcsolatos jogi és adminisztratív folyamatoknak pedig év végéig kell lezárulniuk. Lázár János úgy látja, a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség. Szerinte egy 10 éves folyamat ért most véget.
Lázár: „olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!”
A MÁV–Volán-csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-Start Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését
– írta a magyarbusz.info. A portál beszámolója szerint az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.
Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával valamint a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven.
A fúzió értelmében a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, illetve márkanevét és beleolvad az új egyesült társaságba
Az integrációnak az ígéretek szerint elsősorban cégjogi jelentősége lesz, a munkavállalók napi munkavégzését az összevonás alig érezhetően érinti majd, főként a menedzsment működésével, a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételével összefüggő változások lesznek.
Lázár János reakciója
„Olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!”
– kezdte a csütörtök délutáni Facebook-bejegyzését az építési és közlekedési miniszter. A posztban leírja, az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött,
a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak „pont kerül” a végére.
Állítása szerint a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel. Egységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások. Lázár János úgy véli, ennek megteremtéséről szól a vármegye- és országbérletekre épülő új tarifarendszer, a fővárosi agglomerációs megállapodás és a cégcsoport integrációs folyamatának lezárása.
„Egy a cég, egy a szolgáltatás és három a márkanév: MÁV, Volán és HÉV. A többi csak az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca”
– jelentette ki a posztban a miniszter.
Szerző
Friss
- A közgyűlés megszavazta Budapest 2025-ös költségvetését
- Orbán és vidéke – A liberálisok utolsó mentsvára mára már Brüsszel, Mordor vidéke
- Budapest vesszőfutása
- Egyszer volt, hol nem volt… az MCC – 3 éves kortól ajánlott fóliázatlan mesekönyv a fidesz-káder képzőről
- A MÁV és az évvégi ünnepek
- Megegyezett Karácsony Gergely és a TISZA, meglesz a főváros 2025-ös költségvetése?
- Meggyalázták Csukás István síremlékét
- Tényleg szándékosan gázolt gyerekeket egy Fejér megyei édesanya?
- Karácsonyfóbiásoknak: mennybőlazangyalát, avagy valami nagyon nem stimmel veled
- Sokat csuklik mostanság a Vodafone (tudom, képzavar) – lefagy, lassú, élvezhetetlen – Ez az előfizetés-árban is meglátszik majd?