Connect with us

Kerítésen innen

Lázár János behúzta a cigikoncessziót, újra Tőle függ a trafik-ügy – Egy biztos: mi szívunk….

Megosztás

Egy csütörtök éjjel megjelent kormányrendelet szerint június 29-től a településfejlesztésért és településrendezésért is felelős építési és közlekedési miniszter feladata egyebek közt a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló pályázatok kiírása, elbírálása, a koncessziós szerződések megkötése, és a forgalmi adatok alapján ő döntheti el azt is, hogy egy településen ír-e ki pályázatot – írja a hvg.hu. Ez Lázár János tárcája, így a jövőben végül ismét hozzá kerülnek a trafikkoncessziók.

Megosztás

Egy csütörtök éjjel megjelent kormányrendelet szerint június 29-től a településfejlesztésért és településrendezésért is felelős építési és közlekedési miniszter feladata egyebek közt a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló pályázatok kiírása, elbírálása, a koncessziós szerződések megkötése, és a forgalmi adatok alapján ő döntheti el azt is, hogy egy településen ír-e ki pályázatot – írja a hvg.hu. Ez Lázár János tárcája, így a jövőben végül ismét hozzá kerülnek a trafikkoncessziók.

Dohányt a dohányboltból….

2011-ben Lázár János ötlete volt az, hogy csak trafikokban lehessen cigit árulni, és a továbbiakban tiltsák ki minden más üzletből a dohánytermékeket. Most pedig megkapta azt a feladatot, hogy kidolgozza a dohányzással, illetve a dohánypiaccal összefüggő rövid és középtávú kormányzati stratégiát.

Miután 2018-ban dohányzásügyi miniszterelnöki biztos lett, Lázár meghirdette a Füstmentes Magyarország programját, miszerint megtiltaná a 2020 után születőknek, hogy cigit vegyenek.

Mit várhatunk?

Lázár János 7 éve, amikor még mint fideszes képviselő a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításával és a nemdohányzók védelmével összefüggő egyes törvények módosítására tett javaslatot. (A javaslat ITT érhető el.) A javaslat legfontosabb üzenetének azt nevezte, hogy

Magyarország belátható időn belül, Európai Unióban elsőként füstmentes országgá váljon.

A témával kapcsolatban Lázár intézkedéscsomag-javaslatot tett le a miniszterelnök és a kormány asztalára, amelynek ez az előterjesztés is része, és amelyben például a

  • gépjárműben való dohányzás tiltása
  • a KDNP kezdeményezésére a társasházak közös területein való dohányzás kérdése,
  • 2020 után születettek dohánytermék-vásárláshoz való jogának megvonása

Előbb vagy utóbb a gazdasági és demográfiai szempontok miatt a kormányzatnak nem marad más lehetősége, minthogy hozzájáruljon ezekhez a lépésekhez – vélte.

Ennek tükrében különösen „érdekes”

A Nemzeti Dohánybolt Ellátó Zrt. tavaly egyedüliként volt jogosult a trafikhálózat ellátására, és

8,3 milliárd forintos adózás utáni nyereségével minden idők rekordját megdöntötte. A tulajdonosok áprilisig 8,1 milliárd forint osztalékot vehettek fel

-jelent meg akkor a 24.hu-n.

A különleges engedéllyel rendelkező cég 51 százalékos tulajdonosa Lázár János jelenlegi építésügyi és közlekedési miniszter, aki államkincstárnokként a dohánykereskedelem teljes átalakítását vezette.

A kisebbségi tulajdonosa a Tabán Trafik Zrt. a korábbi hódmezővásárhelyi kormányának tagja, Sánta János tulajdonában lévő Tabán Trafik Zrt. és a BAT Pécsi Dohánygyár Zrt. A Tabán Trafik már április előtt 3 milliárd, a BAT pedig 1 milliárd euró előleghitelt vett fel.

 

Szerző