Connect with us

Kerítésen innen

Lázár miniszter az „aberrált, belvárosi, libsi gyerekezése” után hivatalában maradva kikiáltotta a nemzet társfővárosát

Published

on

Lázár miniszter az "aberrált, belvárosi, libsi gyerekezése" után hivatalában maradva kikiáltotta a nemzet társfővárosát
Megosztás

„Személyesen én azt gondolom, hogy néhány éven belül Debrecen olyan város lehet Magyarországon, mint amilyen Németországban Hamburg vagy München, lehet, hogy legalább olyan gazdag vagy gazdagabb is, mint a főváros” – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben.

Lépésről lépésre? Ja, ez nem Fidesz-duma….

A kormány Debrecenre mint társfővárosra tekint, és továbbra is részt vesz a fejlesztésében, aminek eredményeként a város Európa 30 legnagyobb ipari központja közé léphet

– mondta az Lázár János építési és közlekedési miniszter a helyi gazdaságfejlesztési beruházások koncepciójával foglalkozó munkacsoport ülése utáni sajtótájékoztatón.

Konkrétan a köz -uniós+magyar- milliárdjairól….

Lázár elmondta, hogy eddig 500 milliárd -500.000.000.000- forinttal támogatták a gazdaságfejlesztést, amiből 300 milliárdot a BMW autógyárnak is otthont adó észak-nyugati gazdasági övezetben, 200 milliárdot a déli ipari övezetben használtak fel. Szerinte minden adott ahhoz, hogy 2025-ben elkezdődhessen az autógyártás Debrecenben.

A idén további gazdaságfejlesztési beruházásokról is dönt a kormány, Lázár szerint 2026-ig további 250-250= újabb 500 milliárd  forint biztosítására lesz szükség. Arról is beszélt, hogy az ipari fejlesztések mellett áttekintették azokat a tennivalókat is, amik a polgárok mindennapjait, életminőségét befolyásolják. A tervezett közlekedési fejlesztések közül kiemelte a 2029-re tervezett keleti elkerülő utat.

Bejelentette, hogy a kormány döntött arról, hogy a 471-es főút négysávosításához kapcsolódóan újjáépítik a Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalat. A 320 milliárd forintos beruházással a két város között teljesen újjáépül az 50 km-es vasúti pálya, és egy aluljáró megépítésével megszüntetik a 471-es főút és a vasút szintbeli kereszteződését Debrecenben, a Sámsoni úton. Az Európai Bizottság által jóváhagyott projekt összes szükséges kiviteli és tervezési engedélyével, illetve az erőforrásokkal is rendelkezik, januárban jelenik meg a közbeszerzési felhívás, így jövőre elkezdődhet a kivitelezés.

Azért „magántőke”, adjál pénzt….

Lázár János kitért arra, hogy új konstrukcióban, a magántőke bevonásával tervezik újjáépíteni a debreceni vasúti pályaudvart, a Nagyállomást: a beruházás a tíz, legnagyobb forgalmat lebonyolító pályaudvar korszerűsítése keretében valósul majd meg. A program lényege, hogy a vasútüzemet szétválasztják a kereskedelmi funkciótól, utóbbit a magántőkének hozzáférhetővé teszik. A leendő debreceni pályaudvart úgy kell elképzelni, mint egy bevásárlóközpontot, aminek az egyik része lesz a vasúti érkezési pont, a többin pedig üzletek, kereskedelmi egységek lesznek – mondta Lázár.

Az autópálya-fejlesztésekről azt mondta, építik az M4-es autópályát Törökszentmiklós és Kisújszállás között, a beruházás 150 milliárd forintba kerül, és 2025 végére, 2026 elejére lesz kész. Utána jön a Berettyóújfaluig tartó szakasz, amivel összekötik az M35-ös és az M4-es autópályát.

Bejelentette azt is, hogy Debrecenbe költözik a Természettudományi Múzeum és a Közlekedési Múzeum is. Előbbinél még zajlik a tervpályázat, utóbbinak lezárult a tervezési ötletpályázata. A BMW autógyár melletti mintegy hathektáros területre épülő Közlekedési Múzeum részletes tervezése, de akár a kivitelezése is elkezdődhet 2026-27-ig – mondta Lázár.

Elő a számológéppel!

Adjuk össze az utóbbi pár sor ígéreteinek összegét:

2 X 500 milliárd + 320 milliárd + 150 milliárd = 1.470 milliárd,

vagy ha így jobban érzékelhető:

1.470.000.000.000.- millió forint.

Feltehetőleg az erre elkölteni kívánt pénzről nem kéri ki a kormány a soros nemzeti konzultációban az Ön véleményét!

Lázár: „Nekünk a kormányban ugyanis az a célunk, hogy Debrecen valóban a nemzet társfővárosa legyen. Úgy akarjuk a várost újraszervezni a debreceniekkel közösen, hogy a dinamikus gazdasági növekedés ne terhelje a városiak életminőségét. Abban vagyunk érdekeltek, hogy a debreceniek jobban és jobb körülmények között élhessenek.”

Csak úgy….

Ez is Debrecen:

Ez pedig a fent említett polgármester:

Minden hónap utolsó vasárnapján….

Szerző