Connect with us

Kerítésen innen

MÁV-ácsorgó – egy botrányos hétköznap 2.0 – dr. Mikó Imrétől Lázár Jánosig

Megosztás

Ahogy azt alig egy hónapja, a nyár derekán tettük most az ősz kezdetén is tallóztunk egy kicsit a MÁV-inform honlapján és mi tagadás, ahogy augusztusban, most sem  tett boldoggá bennünket, amit ott találtunk. Hullafoltok mindenhol. Csoda, hogy nem lepte még be a sinpárokat a gaz.

A MÁV még a gazon keresztül is szétlop minket?! - Magyarországon ebből is gazdagodnak valakik...
Megosztás

Ahogy azt alig egy hónapja, a nyár derekán tettük most az ősz kezdetén is tallóztunk egy kicsit a MÁV-inform honlapján és mi tagadás, ahogy augusztusban, most sem  tett boldoggá bennünket, amit ott találtunk. Hullafoltok mindenhol. Csoda, hogy nem lepte még be a sinpárokat a gaz.

Mi lesz így?

A vasúti dolgozók (nem a vezetőség) és az utazók közösen aggódnak a közlekedés egykori királyáért, a vasútért. Nem sok jót ígér az sem, hogy a vasút ügyei annak a Lázár Jánosnak a minisztériumához kerültek, aki a nem régen óriási hozsannázó médiahátszéllel átadott Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő és azóta többszörösen megbukott tram-train atyja volt, mint a térség országgyűlési képviselője – írtuk augusztusban, majd idéztünk egy elkeseredett kommentből is:

gyerekek ez már tarthatatlan helyzet. Most nem tudtok sztrájkolni? Már lassan semmi se közlekedik, nincs ép jármű, lehetetlen bárhová is eljutni, ideje a vízfejeket cselekvésre késztetni.”

„Vége van a nyárnak”

máv

Kép: MÁVINFORM

Az erős kezdés után szemezgessünk a csütörtök történései között a MÁVINFORM közösségi oldalán:

  •  Csütörtök délután a Kolozsvárról Bécsbe tartó, a Keleti pályaudvarról 14:40-kor továbbinduló Transilvania EC (EC 146) várhatóan 50-60 perces késéssel közlekedik.
  • Csütörtök délután a Balassagyarmatról Aszódra 15:49-kor és az Aszódról Balassagyarmatra 17:44-kor induló S780-as vonat (33513, 33526) helyett pótlóbusz közlekedik a teljes útvonalon.

Balassagyarmatról a pótlóbusz várhatóan 20-25 perces késéssel indul.

  • Hatvanból 14:12-kor Somoskőújfaluba induló személyvonat (5816) várhatóan 30-35 peres késéssel közlekedik

Jelenleg az is valami, hogy van (még) szolgáltatás a vonalon.. Könnyen jöhet egy lázári „módszerváltás”.

  • A Miskolcról 14:21-kor Hidasnémetibe elindult személyvonat (5334) 35-40 perces késéssel közlekedik.
  • A Kassáról Budapestre tartó, Hatvanból 13:05-kor – késéssel továbbindult Hernád InterCity (IC 187) meghibásodott Aszód és Gödöllő között. Egy másik mozdonnyal , várhatóan 80-90 perces késéssel vontatják tovább, csak Gödöllőig közlekedik. Onnan a 14:30-kor továbbinduló IR87-es Agria InterRégióval (555) utazhatnak az utasai a Keleti pályaudvarig.

Ne feledjük, hogy az itt olvasottak nem több nap, hanem összesen néhány óra közleményei a MÁV-inform  közösségioldaláról.

Daliás idők

MÁV

Kép archív

A kiegyezés korszakának közmunka és közlekedésügyi minisztere, gr. Mikó Imre (1805–1876), aki közlekedéspolitikájában Széchenyi eszméinek hű követője volt, jelentős érdemeket szerzett az intézményesített államvasúti rendszer kialakításában. A magyar vasúthálózat kiépítésére vonatkozó elképzeléseit Emlékirat a magyarországi vasutakról címmel foglalta össze. Az állam 1868. június 30-án megvásárolta az ország első állami vasútjává váló vonalat, és megkezdte működését a Magyar Királyi Államvasutak Üzletigazgatósága, mely az 1881-ben történt átszervezés után mint a Magyar Királyi Államvasutak Igazgatósága működött tovább. Gr. Mikó Imre nevéhez fűződik a Magyar Királyi Vasúti és Hajózási Főfelügyelőség 1868. évi felállítása, az első illetményszabályzat (1868) és egyenruházati szabályzat (1869) kiadása, valamint a MÁV Nyugdíjintézet megalapítása (1870) is.

Ajánljuk Lázár János szak(?)miniszter figyelmébe a Csepeli Helytörténeti és Városszépítő  Egyesület bejegyzését, amellyel a 150 éves Magyar Államvasutakat köszöntötte.

Szégyenkezni most kevés lenne, tenni kell!

Szerző