Kerítésen innen
MÁV-ácsorgó – egy botrányos hétköznap 2.0 – dr. Mikó Imrétől Lázár Jánosig
Ahogy azt alig egy hónapja, a nyár derekán tettük most az ősz kezdetén is tallóztunk egy kicsit a MÁV-inform honlapján és mi tagadás, ahogy augusztusban, most sem tett boldoggá bennünket, amit ott találtunk. Hullafoltok mindenhol. Csoda, hogy nem lepte még be a sinpárokat a gaz.
Ahogy azt alig egy hónapja, a nyár derekán tettük most az ősz kezdetén is tallóztunk egy kicsit a MÁV-inform honlapján és mi tagadás, ahogy augusztusban, most sem tett boldoggá bennünket, amit ott találtunk. Hullafoltok mindenhol. Csoda, hogy nem lepte még be a sinpárokat a gaz.
Mi lesz így?
A vasúti dolgozók (nem a vezetőség) és az utazók közösen aggódnak a közlekedés egykori királyáért, a vasútért. Nem sok jót ígér az sem, hogy a vasút ügyei annak a Lázár Jánosnak a minisztériumához kerültek, aki a nem régen óriási hozsannázó médiahátszéllel átadott Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekötő és azóta többszörösen megbukott tram-train atyja volt, mint a térség országgyűlési képviselője – írtuk augusztusban, majd idéztünk egy elkeseredett kommentből is:
„gyerekek ez már tarthatatlan helyzet. Most nem tudtok sztrájkolni? Már lassan semmi se közlekedik, nincs ép jármű, lehetetlen bárhová is eljutni, ideje a vízfejeket cselekvésre késztetni.”
„Vége van a nyárnak”
Az erős kezdés után szemezgessünk a csütörtök történései között a MÁVINFORM közösségi oldalán:
- Csütörtök délután a Kolozsvárról Bécsbe tartó, a Keleti pályaudvarról 14:40-kor továbbinduló Transilvania EC (EC 146) várhatóan 50-60 perces késéssel közlekedik.
- Csütörtök délután a Balassagyarmatról Aszódra 15:49-kor és az Aszódról Balassagyarmatra 17:44-kor induló S780-as vonat (33513, 33526) helyett pótlóbusz közlekedik a teljes útvonalon.
Balassagyarmatról a pótlóbusz várhatóan 20-25 perces késéssel indul.
- Hatvanból 14:12-kor Somoskőújfaluba induló személyvonat (5816) várhatóan 30-35 peres késéssel közlekedik
Jelenleg az is valami, hogy van (még) szolgáltatás a vonalon.. Könnyen jöhet egy lázári „módszerváltás”.
- A Miskolcról 14:21-kor Hidasnémetibe elindult személyvonat (5334) 35-40 perces késéssel közlekedik.
- A Kassáról Budapestre tartó, Hatvanból 13:05-kor – késéssel továbbindult Hernád InterCity (IC 187) meghibásodott Aszód és Gödöllő között. Egy másik mozdonnyal , várhatóan 80-90 perces késéssel vontatják tovább, csak Gödöllőig közlekedik. Onnan a 14:30-kor továbbinduló IR87-es Agria InterRégióval (555) utazhatnak az utasai a Keleti pályaudvarig.
Ne feledjük, hogy az itt olvasottak nem több nap, hanem összesen néhány óra közleményei a MÁV-inform közösségioldaláról.
Daliás idők
A kiegyezés korszakának közmunka és közlekedésügyi minisztere, gr. Mikó Imre (1805–1876), aki közlekedéspolitikájában Széchenyi eszméinek hű követője volt, jelentős érdemeket szerzett az intézményesített államvasúti rendszer kialakításában. A magyar vasúthálózat kiépítésére vonatkozó elképzeléseit Emlékirat a magyarországi vasutakról címmel foglalta össze. Az állam 1868. június 30-án megvásárolta az ország első állami vasútjává váló vonalat, és megkezdte működését a Magyar Királyi Államvasutak Üzletigazgatósága, mely az 1881-ben történt átszervezés után mint a Magyar Királyi Államvasutak Igazgatósága működött tovább. Gr. Mikó Imre nevéhez fűződik a Magyar Királyi Vasúti és Hajózási Főfelügyelőség 1868. évi felállítása, az első illetményszabályzat (1868) és egyenruházati szabályzat (1869) kiadása, valamint a MÁV Nyugdíjintézet megalapítása (1870) is.
Ajánljuk Lázár János szak(?)miniszter figyelmébe a Csepeli Helytörténeti és Városszépítő Egyesület bejegyzését, amellyel a 150 éves Magyar Államvasutakat köszöntötte.
Szégyenkezni most kevés lenne, tenni kell!
Szerző
További cikkek olvasása a szerzőtől, a nevére kattintva.
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek