Connect with us

Kerítésen innen

MÁV „frappáns” megoldása: “bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll” a felület, ami lebuktatta a sumáságot

MÁV "frappáns" megoldása: “bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll” a felület, ami lebuktatta a sumáságot
Megosztás

Vitézy Dávid pünkösd hétfőn kiposztolta, hogy Lázár János szóbeli utasítására úgy próbálják eltüntetni a legkínosabb késéseket a MÁV-nál, hogy ha egy járat nagy késéssel indul eleve, akkor az appban egyszerűen nem írják ki, mikor indult el. A késések körüli ködösítés másik módszere az érthetőség kedvéért „átszámozásos csalás”. Na ezt nem lehet többet elérni, mert “bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll”.


Látod? Nem látod? Na látod!

„Lekapcsolta a MÁV azt a mozdonykövető rendszert, melynek segítségével hétfőn le tudtuk buktatni a meghamisított késési adatokat és az átszámozott vonatokat. A rendszer, ahol a normál utastájékoztatási rendszerből eltűnő átszámozott vonatok még megtalálhatóak voltak, mostantól “bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll” a MÁV hivatalos válasza szerint.”

írta a várospolitikus.

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>

Háttér

Ha egy járat nagy késéssel indul XXX járatszámmal, de útközben átszámozzák, akkor ezek az alternatív vonatszámok az EMIG nevű, nem a nagyközönségnek szánt rendszeren kívül nem látszanak sehol, egyik vonatinformációs rendszerben sem, és ezekre nem jár a késésbiztosítás, sem az appon keresztül, sem a pénztárakban. Azért sem, mert ezek a járatok az átszámozás után formailag új járatnak számítanak, ami már nem késik, vagy nem annyit. A 444 tudomása szerint pünkösd hétfőn a következő balatoni járatokat többszörösen átszámozták:

  • Az eredetileg 19704-es számú Kék Hullám 3 vonatszám alatt közlekedett a táv 3 különböző szakaszán (19704, 11486, 11904 – Budapest-Déli – Székesfehérvár; Székesfehérvár – Balatonfüred; Balatonfüred – Tapolca), vagyis a legvégén még csavartak rajta egyet, és Füred és Badacsontomaj között 11994-es szám alatt gurult, hogy onnan pótlóbusz menjen tovább, így összesen 4 számot viselt a Nagy Kaland során.
  • A papíron 19714-es Vízipók, 3 vonatszámban ment le Balatonfüredre, ez 11184 lett Fehérvárig, aztán ott átvariálták még egyszer, és 11974 lett belőle.
  • A 864-es IC-ből pedig 11864-es számú lett, mert mint említettük, 70 perc késéssel indult a Déliből.

Bár Vitézy posztjának lényegi állítása az volt, hogy a MÁV egyszerűen kiradírozza az appjából a kínosabb késéseket, ennek olyan mellékes következménye is volt, hogy aki ilyen szellemvonat utasa, az nem kaphatja vissza még a jegyár felét sem.

A MÁV közleményben cáfolt

„Hazugság! Abból is a vasutasokat sértőbb fajta. A vonatok átszámozása (amire egyébként ma mindösszesen 3 járat esetében került sor, az ilyen esetekben bevett gyakorlatnak megfelelően) semmilyen módon nem befolyásolja a késési statisztikát, és így a késési biztosítást sem. Minden 20 percnél többet késő vonat, és minden egyes elmaradó, kényszerűségből törölt vagy átszámozott vonat esetén is érvényes a kompenzáció: kérdés nélkül visszajár a jegyár 50%-a. Most is! Rendkívül szomorúnak tartjuk, hogy a politikai támadások most már a munkájukat végző vasutasokat is elérték. Minden késést sajnálunk, minden késésért bocsánatot kérünk az utasoktól, és egyetlen késést sem „eldugni” igyekszünk, hanem megszüntetni. Kérjük a politikusokat, hogy legalább vonatszámokból ne csináljanak politikát. Nincs bennük.”

Slusszpoén

Szintén Vitézy posztolta ki ugyanis kedden reggel, hogy éppen most indított plakátkampányt a MÁV

„az utazás ne csak olcsóbb legyen, de jobb is…”

szlogennel. A kampány Lázár és a MÁV 10 azon vállalását reklámozza, amelyek közül több már ezen a kampányindítás előtti pünkösdi hétvégén elhullott a Fideszes Valósággal szembesülve.

Szerző