Előnyök hosszú sora
A változtatás a pártok taktikájában több előnnyel járna:
- a két lista lehetőséget adna, hogy még többen szavazzanak valódi értékeik mentén és még világosabbá tenné, hogy két irányból is lehet a NER ellen szavazni,
- bizonyíthatóan kevesebb lenne az „elvesztett” szavazat,
- időt adna egy demokratikus minimumon alapuló szerződés kidolgozására az őszi önkormányzati választásokig . Ez megadná a ma még nem látható garanciát, hogy a fővárosi, nagyvárosi támogatásért cserébe a borsodi, nógrádi vagy ormánsági stb. és más krízis területeken megsegített polgármesterek, önkormányzati képviselők is tudomásul veszik és elkötelezik magukat az EU. alapértékei, normái mellett. Nem vitatva a néppártosodás lehetőségét, azért ezzel kapcsolatban még vannak aggályok.
Ha ennyi nem lenne elég!
- ebben a felállásban nem a ma még számomra erősen vitatható -saját magukon belül sem tisztázott identitással bíró- párt válna a legerősebb ellenzéki párttá, aminek jelenleg megvan az esélye,
- csökkentené azt a választói dilemmát ha nem kellene mérlegelni az esélyesebb és a számomra „kedves” pártok között, így hosszú évek után siker élményt élhetne meg a NER ellenes szavazótábor, ami mozgósító erővel bírna őszre,
- valójában hosszú évek után először a NER sikertelenségét jelentené, és így növelhetné bázisában az elbizonytalanodást,
- és nem utolsó sorban kézzelfoghatóan bizonyítaná, az ebben részt vállaló pártok tevőlegesen vállalnak részt az EP. európa -szkeptikusaival, vállalhatatlan szélsőségeseivel szembeni politizálásban, ezzel is bizonyítva ennek a választásnak fontosságát,
- az EP. képviselői számára világos üzenetet jelentene a demokratikus ellenzék identitásáról, a NER meggyengíthetőségéről.
Nem az ő dolguk
Nem az európai közösség, nem az EU intézményei és még csak nem is kiemelkedő politikusai roppanthatják meg a NER-t! Egyszerűen nem az ő dolguk, felelősségük, ezért nem is helyes az erre történő hivatkozás!
Ez a mi feladatunk és a mi felelősségünk…itthon Magyarországon!