Kerítésen túl
Mi lesz veled magyar „autóipar”? – 200 ezres leépítés a német anyagyárakban, miért hisszük, hogy ez minket nem érint?
Magyarország az autó, leginkább a német autó összeszerelés fellegvára. Városok, mint például Kecskemét, vagy Győr és környéke biztonsága, jóléte függ attól, meddig lehetünk még ennek az iparágnak a segédcsapata. Most ez a létezés kerülhet veszélybe.
Előzmény
Nagyából az évezred eleje óta érződik, hogy szerkezetváltás előtt áll az autóipar. A magyar kormányok mégis -színezetüktől függetlenül- egy gyerek hitével a csodában kötötték a nemzetgazdaság szekerét a lassan elavuló konstrukciók összeszereléséhez. Közben a legnagyobbak előrerohanással igyekeztek megkerülni kihívást, nem venni tudomást a helyzetről. A tervező szoftvereket viszont mindenhol csúcsra járatták. Mi sem bizonyítja a fentieket jobban, mint az a tény, hogy szinte egyszerre dobták piacra újfajta, elektromos meghajtású autóikat.
Megszűnik több, mint 200 ezer állás a német autóiparban
Több, mint 200 ezer állás szűnik meg a német autóiparban a következő évtizedben a legismertebb német ágazati elemző szerint.
Ferdinand Dudenhöffer a Bild című lap csütörtöki összeállítása szerint azzal számol, hogy 2030-ig a munkahelyek 10 százalékát számolják fel a német autóipari cégek, ami azt jelenti, hogy 234 ezer állás szűnik meg.
A duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research – CAR) társigazgatója kiemelte, hogy az ágazat a szigorúbb környezetvédelmi követelmények, az új meghajtási technológiák terjedése és a digitalizáció révén története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. Mint mondta, nem természeti törvény, hogy az autóipari óriáscégek a jövőben is meghatározó szereplők lesznek.
Az egyik legnagyobb hazai gyártó, az Audi 9500 állás megszüntetéséről
állapodott meg a napokban a munkavállalói érdek-képviseletekkel. A munkahelyeket fokozatosan, 2025-ig szüntetik meg, és nem elbocsátásokkal, hanem a nyugállományba vonuló munkatársak állásának felszámolásával és a korai nyugdíjazást ösztönző programokkal.
Az elemzői várakozások szerint más cégeknél is hasonló megoldásokat használnak majd, így az ágazat tömeges elbocsátások nélkül alakul át. A változás új munkahelyeket is teremt, így például az Audinál leépítés mellett létszámfejlesztés is következik, 2000 új állást hoznak létre a társaság jövője szempontjából fontos területeken, köztük az elektro-mobilitás és a digitalizáció területén.
A megjósolt változások, gyors fordulatot igényelnének
az olyan összeszerelő országok szakemberképzésétől is mint amilyen Magyarország, de hát nálunk messze nincs meg az ehhez szükséges kormányzati akarat, és az azt támogató innováció, szakértelem sem.
Ez is Magyarország
Szerző
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek