Connect with us

Kerítésen innen

„Miniszter úr, az emberek nem azért utaznak, hogy kapjanak egy kis Lázár-kupont’ – Összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon

Szombati MÁV-zűr - zeljes a káosz
Megosztás

Műszaki hiba miatt a pünkösdi hétvége első délelőttjén is összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon – tegnap délután után ma újra. Lázár János ingerült és kioktató hangnemben csak annyit tudott ismételgetni a tegnapi üzemzavarról a fórumán, hogy “visszaadjuk a jegyár felét!” – hívta fel a figyelmét azoknak a galibára, akik éppen nem főnek meg a vasúti kocsikban Vitézy Dávid közösségi oldalán.


Szauna az álló MÁV-kocsikban…

„Miniszter úr, az emberek nem azért utaznak, hogy kapjanak egy kis Lázár-kupont. Ráadásul, az országbérletes, vármegye-bérletes utasok nem is kapnak vissza semmit, csak egy hónapban 5 késés után 10% kedvezményt a következő bérlet árából. Lázár úr, az első nyári hétvégén az év elején bejelentett 10 pontod rögvest megbukott. Megint kirúgsz majd egy MÁV-vezetőt bosszúból?”

-kezdte helyzetjelentését kérdéseivel Vitézy Dávid várospolitikus.

<< Olvassa cikkeinket a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen, a Truth-on és a Google hírei között is! >>

Az információ túl van értékelve?

„Tegnap számtalan kommentet lehetett olvasni, hogy az IC-vonatokon nem ment a klíma, a beígért pótlóbuszoknak a fő IC-vonatok környékén híre-hamva sem volt – első perctől minden szakértő elmondta, hogy az ígéret is irreális, hogy minden vonat mellé indul klímás busz is. Nem is jött össze.

Fontos kérdés az is, az ígéret szerint jobb lett-e a tájékoztatás az üzemzavarok esetén. És bárhol olvassuk a visszajelzéseket, az látszik, hogy a válasz: nem.

Az utasok egy órát is vesztegeltek bármilyen információ nélkül. A nagy hírveréssel bejelentett egyik Volánbusz-beszerzést visszamondtátok tegnap “fedezethiány” miatt.

A Lázár-kupon kapcsán pedig naponta büszkélkedtek, mennyi késő vonat után milyen sok pénzt adtok vissza, de az utasok az úticéljukhoz akarnak eljutni, nem visszakapni egy kis aprót.”

Utolsó uráni a pillanat…

„Valóban jött néhány méregdrágán bérelt használt mozdony, de a 115 darabos új mozdonyszerződés helyett továbbra sem történt semmilyen intézkedés – ahogy az új IC-vonatok beszerzése sem indult el, amit három éve magad állítottál le.

Miközben autópályákra ömlenek a százmilliárdok, a vasúton néhány budi kitakarítása lett a legnagyobb idei beruházási vállalás. Csehország idén 50-szer annyit költ vasútfejlesztésre, mint Magyarország. Több lassújel van a fővonalakon, mint valaha.

Itt az ideje, hogy a Kormány végre elkezdje komolyan venni a magyar vasút fejlesztését. Mert ez a 10 pont eleve nem volt több, mint látványpékség – de ez már a közfigyelem elterelésére is kevés, főleg, hogy ezek sem teljesülnek.”

Csak úgy…

Tegnap mi is megírtuk, hogy a MÁV járatain pénteken dél körül bemondták, hogy rájuk bármikor lehet számítani, akkor is, ha a BKK járatai leállnak. Az üzenetet azzal kapcsolatban mondták be, hogy pénteken 10 percre leállt a budapesti közösségi közlekedés a kormány és a főváros közötti vita hatásaira figyelmeztetendő. A sors iróniája, hogy péntek délutánra a MÁV több vonalon is jelentős késéseket kezdett felhalmozni, a balatoni csúcsforgalom első óráiban egy váltóhiba miatt alakultak ki több, mint egyórás késések, a nap végére pedig alig maradt olyan fővonal, ahol nem nőtt legalább 20 percre a távolsági vonatok késése. A helyzet még csúnyább, hogyha az elmúlt 30 nap késő vonatainak arányát nézzük, péntek 17:00-kor a vonatok 45,53 százaléka késett legalább 5 percet, amely 7 százalékponttal rosszabb, mint bármely másik nap azonos adata az elmúlt 30 nap alatt. (forrás)

 

Szerző