Gépnarancs
Nyakig a bűnüldözésben – Malév és a strómanok XVII.
A Malév 170 milliárd forint adósságot hagyott a háta mögött. Vagyonának értékesítéséből néhány milliárd forint folyt be. Mivel a dolgozók követelésének minden más hitelezőnél előrébb való, de a Malév vagyona ennek a kifizetésére sem volt elegendő, a cég munkatársai átlagosan a nekik járó pénz felét kapták meg. A légitársaság egyik hitelezője sem kapott egyetlen fillért sem. Egykoron legalábbis.
Emlékeztetőül
amikor az orosz állami bank pénzét használva Borisz Abramovics 2007-ben beszállt a Malévba, a befektetési társaságként létrehozott Airbridge Zrt. többségi tulajdona két magyar magánszemély, Költő Magdolna és Kiss Kálmán birtokában maradt. Előbbi az állami vagyont kezelő ügynökség (ÁPV Rt.) delegáltjaként egy ideig tagja volt a Malév igazgatóságának, illetve felügyelőbizottságának, utóbbi pedig nyugdíjas határőr tisztként valószínűleg közvetetten az MSZP-vonalról érkezett. Kiss Kálmán vezérőrnagyként egyébként sokáig a határőrség rendészeti főigazgatója volt.
Nekik formálisan semmi közük nem volt a magyar államhoz, és a cég szakmai vezetésében sem vettek részt, a valóságban mégis a magyar érdekeket képviselték, formálisan pedig biztosították az uniós jogokat az orosz befektetőnek. Ők is strómanok voltak?
Kiss Kálmán vezérőrnagy határőrségi vezetői megbízását Pintér Sándor vonta vissza, miután a tábornokot a Legfelsőbb Bíróság egy rendbeli hivatali visszaélés miatt jogerősen 100 ezer forint pénzbüntetés megfizetésére ítélte.
Arányok és kérdések
AirBridge Zrt.: 99,95%
Kisebb tulajdonosok: 0,05%
AirBridge Zrt. a magánszféra korlátolt felelősségű társaságának többségi tulajdona (51%) a már említett magyar magánszemélyek – Kiss Kálmán és Költő Magdolna -, a fennmaradó 49% pedig az orosz üzletember Boris Abramovich tulajdonában állt. Azért alakult meg, hogy részt vegyen a Malév magyarországi légitársaság privatizációjában. A vállalat célja a Malév magyarországi légi fuvarozói státuszának fenntartása, a légitársaság versenyképességének biztosítása és nyereséges működés biztosítása.
A Malév privatizációját 2007 első felében véglegesítették,
amikor a Magyar Állam részvényeinek 99,95% -os részesedését a magyar államtól vásárolta meg az AirBridge Zrt., Magyarországon alapított és bejegyzett társaság. Az új tulajdonos célja a Malév magyarországi légi fuvarozói státuszának fenntartása, a légitársaság versenyképességének biztosítása és nyereséges működésének biztosítása.
Az, hogy egy országos rendőrfőkapitányból, aki tudta, hogy ki lőtt rá a rendőrpalotára, de azt nem hozta nyilvánosságra, nagykövet lesz a világ végén, hagyján. De, hogy egy volt határőr rendészeti főigazgató, akit, ha csak éppen hogy, de mégis bűnösnek talált a bíróság, hogyan és miért lett a Malév igazgatóság tagja és 51 %-ban főrészvényes társ, az Airbridge Zrt.-ben, akár csak strómanként is, na, ez itt a kérdés emberek! Válasz erre máig sincs!
A sorozat következő részében: Hasis, rendőrségi segédlettel „Sárgalábú” megbízásából, az alvilágtól Krisztusig.
Fizetésképtelennek nyilvánították a Malév utódcégét: indulhat a felszámolás
Egy cég érdekében az egész gazdaságnak kárt okozna a kormány
Szerző
Friss
- Vidéki prókátor: Lázár, a Fidesz Gyurcsánya?
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek
- Szoboszlai megy a Real Madridba?
- 10 000 ember az ünnepi asztalnál – idén is lesz krisnás Karácsonyi Szeretetlakoma a Népligetben
- Mit keresett Magyar Péter Lévai Anikó ölében? – Megoszlanak a vélemények az Orbán családban…