Budapesti hétköznapok
Nyolcvan autóbusz érkezik a IV. Ferihegyi Ikarus Találkozóra
Az állami autóbuszgyár előtörténete 1895-ig nyúlik vissza, Ikarus néven azonban csak a 2. világháború után kezdődött meg a története.

Az Ikarus gyár nyolcvan autóbusza – köztük számos oldtimer jármű és ritkaság – mutatkozik be szombaton és vasárnap az Aeroparkban a IV. Ferihegyi Ikarus Találkozón, ahol élménybuszozással, tematikus sétákkal, buszfelvonulással és gördülő kiállítással is várják a látogatókat.
Az Ikarus egyike a magyar ipar világhírű márkaneveinek
Az állami autóbuszgyár előtörténete 1895-ig nyúlik vissza, Ikarus néven azonban csak a 2. világháború után kezdődött meg a története. Az Ikarus a 70-es, 80-as években jelentős gyártó volt nem csupán a keleti blokk államaiban, hanem a világpiacon is. Az Ikarus autóbuszok nemcsak a tömegközlekedésben és a közutakon játszottak óriási szerepet, évtizedeken át a ferihegyi repülőtéren is meghatározók voltak – emlékeztetnek a szervezők az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményükben.
A Légiközlekedési Kulturális Központ, a Volánbusz Zrt., a BKV Zrt., a Közlekedési Múzeum és számos további partnere által szervezett eseményen a kiállítás mellett élménybuszozás is zajlik majd az Aeropark és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálja között.
Az Aeropark és a Népliget között napközben jellemzően Ikarus 55-ösök teljesítik az ingajáratot
Az 1954 és 1973 között gyártott Ikarus 55 a gyár egyik legismertebb és legsikeresebb távolsági- és turistabusz-típusa volt, melyet hívtak „Farosnak” és „Bözsinek” is, jellegzetes hátulsó motorszekciója miatt – áll a közleményben.

Hétvégére beköltözik az Aeroparkba a BKV Zrt. duplacsuklós, 24 méter hosszú Ikarus 293-asa, amely a leghosszabb magyar autóbusz címmel dicsekedhetett, de látható lesz a Volánbusz által restaurált, emeletes „Bikarusz” is, amely a 60-as évek végén két szóló autóbusz összeépítésével jött létre.
A statikus kiállítás mellett szombaton 16 órától felvonulással készülnek a szervezők, amikor a buszkonvoj rendőrségi biztosítással az Aeroparkból indulva oda-vissza végighalad a Vecsés-Ecser összekötőúton.
A járművek túlnyomó többsége kívül-belül megtekinthető lesz, sőt több autóbusz utasterében közlekedéstörténeti kiállítás várja majd a látogatókat. A kínálatban szerepel jobbkormányos autóbusz, lakóbusz és számos ritka példány, amelyet lelkes járműrajongók mentettek meg az enyészettől – emeli ki a közlemény.
A program mindkét napon 9 és 18 óra között látogatható
Több alkalommal indulnak tematikus séták ismert Ikarus-szakértők vezetésével, akik izgalmas történetekkel szolgálnak egy-egy típus születéséről, nemzetközi sikereiről, az Ikarus gyár legérdekesebb korszakairól.
Emellett minden órában üzembe helyezik egy Kamov 26 helikopter jellegzetes hangú motorját, és időről időre életre keltik egy An-2-es repülőgép 1000 lóerős motorját is – közölték a szervezők.
Szerző
Friss
- Újabb százmilliárdok ígérvénye Orbán Viktortól: ezúttal a közszféra dolgozóinak – Ugye tudja mindenki, hogy ez is a közös kontóra megy?
- Nem mind fénylik, ami arany
- Nem rötyög! Nagy Márton szerint a béke, az adókedvezmény és a nyugdíjasok élelmiszer-utalványa pörgeti fel a gazdaságot
- 2025 őszi karrierhoroszkóp – Mit tartogat a következő évszak a munkában és céljaidban?
- Meg vagyok nyugodva. Orbán azt mondta, ő megment a világháborútól – Napi Lendvaiság…
- Lázár „óriási bejelentése’: azt tervezik…., nem belekezdtek, csinálják, csak dumcsiznak róla
- „A miniszterelnök úrnak üzenem: kiszúrathatja a kerekeimet (…) úgysem fogok félni tőle, ő meg úgyis meg fog bukni…”
- Nyerges Csenge Megafon-lány Tisza-ügynök lenne? Zalaszentgróti szereplése párszáz szavazatot biztosan hozott Magyar Péternek
- Az államadóság-halmozás a rendszer lényege – egy srófra: a hitelére jár az agya Kádárnak és Orbánnak is
- Siófok elesett!!! Bezárunk – A balatoni fagyiárust kiütéssel lenyomták a szúnyogok…