Connect with us

Kerítésen innen

Nyüzsögnek a kofák a NER-piacon: most éppen a Körszálló lett Garancsi-birtok

Szia, Uram! Kell az utsó tihanyi parti ingatlan? Akkor kapkodd a bankszámlád.....
Megosztás

Amíg választási rémíttetéssel foglalkozik a regnáló egyik csapata, addig a háttérben nagystílűen zajlik az adok-veszek. Péntek délutáni a hír, hogy megállapodást kötött a Hotel Budapest, azaz a Körszálló megvásárlásáról a Market Asset Management Zrt. a Danubius Hotels Zrt.-vel. A Market Garancsi István érdekeltségébe tartozik, akiről szintén a minap derült ki, hogy a Szalay-Bobrovniczky Kristóf -miniszteri kinevezése után eladta üzletrészét- rámaradt cégcsoportból, ami öt budapesti kaszinó, a Sofitel, a Corvin, az Atlantis, a Tropicana és az Atrium üzemeltetéséért felel többmilliárd! forint osztalékot vesz ki.

Garancsi piacozik

Megállapodást kötött a Hotel Budapest, azaz a Körszálló megvásárlásáról a Market Asset Management Zrt. a Danubius Hotels Zrt.-vel. A Market Garancsi István érdekeltségébe tartozik, aki elévülhetetlen érdemeket szerzett magának azzal, hogy állta a költségeket, amikor Orbán Viktor luxusrepülővel akart meccsre menni.

Különös egybeesés, hogy a kormány várhatóan megveszi a Tiborcz István és Garancsi érdekeltségben megvalósuló Dürer Park túlméretezett hétemeletes fekete irodaházait, és azokba a Nagy Márton vezette Nemzetgazdasági Minisztériumot és több más hivatalt költöztet be.

A Körszálló a járvány alatt 15 hónapig nem üzemelt, 2021 szeptemberétől bérbe adták a szállodát. A bérbevevő, Hotel & More Szállodák Zrt. azóta kollégiumként és nagyvállalati dolgozói szálláshelyként működteti a hotelt. A szállodát a tulajdonosváltás után a Hotel & More továbbra is üzemelteti.

Az „annyi” nem publikus

A Danubius Hotels Zrt. a bérbeadás óta a Körszállóban nem foglalkoztat munkatársakat, így a szállodalánc munkavállalóit az eladás nem érinti.

A vételárat a felek nem közölték, viszont jelezték viszont, hogy az 1967-ben átadott szálloda teljeskörű felújításra, műszaki modernizációra szorul, ami hatalmas beruházást igényel. Kovács Balázs, a Danubius Hotels Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy szállodáik korszerűsítésére 2023-ban 5 milliárd forintot, az idén pedig ennek közel a kétszeresét fordítják a terveik szerint. Makra Sándor, a Market Asset Management Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy

a Körszálló épülete esetében magas hozzáadott értékű beruházást terveznek, aminek részletei még kidolgozás alatt állnak.

Repked a milliár, ki tudja, hol áll meg…. – mondjuk egyértelműnek látszik

Pénteki hírek:

  • 2,8 milliárd forintról 4,6 milliárdra növelte bevételeit 2023-ra a Megafon csatorna mögött álló Megafon Digitális Inkubátor Központ. Hogy pontosan mi okozta az 1,8 milliárd forintos növekedést, illetve hogy milyen bevételeket tartanak számon ezen a soron, azt a pénteken leadott cégbeszámoló az előző évivel ellentétben nem részletezte. A ma már képzéseket is tartó Megafon központ 2020 nyarán alakult, saját meghatározása szerint azért, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik aztán a közösségi médiában terjesztik a konzervatív eszmét, ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának”. Ebből a gyakorlatban az lett, hogy rengeteg – és elég homályos eredetű – hirdetési pénzzel tolják meg a támogatott influenszereik facebookos posztjait, amelyek tartalmilag minden esetben 100 százalékosan egybevágnak a Fidesz-propaganda éppen aktuális mondanivalójával.
  • A 2023-as beszámolója alapján tavaly 1,5 milliárd forintról 1,7 milliárdra nőtt a Szijjártó Péter külügyminiszter feleségének tulajdonában álló Interior Design Kft. árbevétele – írja a 444.hu. A 2019-ben alapított cég annak ellenére érte el ezt az eredményt, hogy mindössze hat alkalmazottja van, és nincs honlapja és nyilvános elérhetősége sem. A cég száz százalékban Szijjártó-Nagy Szilvia tulajdonában van, a főtevékenységi köre a leírás szerint „divat-, formatervezés”.
  • Erős évet zárt Várkonyi Andrea reklámcége, a Whitedog Media Kft. A 444.hu cikke szerint Mészáros Lőrinc extévés felesége 821 millió forint osztalékot vett ki a cégből, tulajdonostársa, Gergely Judit pedig 273 millió forintot kapott. A 2020-ban alapított reklámcég tavaly 8,9 milliárd forint bevételt könyvelt el, ezzel megduplázva a korábbi számait, amiből 1,09 milliárd forint profitot csinált a cég. Ebben Várkonyi férje is besegített, a Whitedog ugyanis a Mészáros cégbirodalom tagjait is ügyfelei között tudhatja. Várkonyiék csinálhatták például a Mészároshoz köthető gigabank, az MBH bevezető reklámkampányát tavaly tavasszal és nyáron. Várkonyi és társa a profitból 10 ezer forintot hagyott a cégben, a többi részt kivették osztalékként. Mészáros Lőrinc felesége a cég alapítása óta minden évben tudott osztalékot kivenni a cégéből.

Szerző