Kerítésen innen
Ó, ió, ció…, akció! – Lázár miniszter hiába ígért fűz-fát-bogarat, a vonatok késnek rendületlenül
Lázár János, a közlekedésért felelős közszolga-miniszter -ne feledje, az Ön alkalmazottja!- hamut szórt a fejére és bocsánatát kérte „főnökeinek”, akik közül sokan ragadta egy-egy légkondi nélküli vasúti szerelvényben, vagy „csak” lekéstek egy fontos találkozót, vagy egyszerűen kellemetlenség érte őket az állandósult késések miatt. Vegyük figyelembe, hogy Kásler-példából tanulva kicsit átalakítva azt is mondhatta volna, hogy „az én időmben 50 fokos vonaton is utaztam és mégis itt vagyok”….
Az történt…. (már megint)
Elromlott a szombaton a Nyugati pályaudvarról Szegedre 16:50-kor elindult Napfény InterCity (IC 726) mozdonya Cegléd és Nyársapát között.
„Most nagy a káosz Nyársapaton”, és a szembe jövő Szeged-Budapest IC sem tud továbbmenni
– írta a Telex egyik olvasója.
„Mindkét vonat áll, sok az ideges, izzadt ordibáló ember, főleg, akik Ferihegyre vagy Debrecenbe utaznak tovább”.
A Mávinform Facebook-oldalán megjelent közlemény szerint a Budapestről Szegedre induló IC meghibásodott mozdonya helyett a Szegedről Budapestre tartó Napfény IC (IC 723) vonat mozdonyát küldik, ami a meghibásodott mozdony szerelvényét behúzza Nyársapát állomásra. Ez a vonat már nem megy tovább Nyársapátról Szegedre. Az utasai a Nyugati pályaudvarról Szegedre 17:50-kor elindult Napfény InterCity (IC 736)P vonattal utaznak tovább, írják. A portál olvasója este 7 órakor azt írta:
„előreláthatólag nem tudunk elmenni a Nyugatiig”.
Ceglédig megy a Pestre tartó IC, és ott majd várni kell. Legalábbis most ennyit tudnak. Ezt erősítette meg a Mávinform Facebook-oldalán megjelent frissítés, ami szerint
„a Szegedről Budapestre tartó Napfény IC (IC 723) vonat csak Ceglédig közlekedik. Utasai a Szegedről a Nyugati pályaudvarra 17:44-kor elindult Napfény IC vonattal utazhatnak tovább a fővárosba.”
A Nyugati pályaudvarról Szegedre 19:50-kor induló Napfény InterCity (IC 718) Ceglédtől közlekedik. Utasai a Nyugati pályaudvarról Ceglédre 20 órakor induló Z50-es (2838) vonattal utazhatnak, Cegléden át kell szállni a szegedi IC-re.
Lázár: sínre tesszük a dolgokat…
Lázár János pénteken -tehát a fenti esetért még nem, hiszen az szombaton esett meg- Facebook-posztjában kért bocsánatot az állandósult vasúti fennakadások miatt.
„A munkatársaim és a családom más-más okból szokták nehezményezni, hogy néhány napnál tovább nem vagyok képes pihenni. Pláne ha térdig állunk a feladatokban – a MÁV csoport esetében pedig derékig.
A skóciai hosszú hétvége után tehát, ez a nyár is munkával telik majd!
Ki kell értékelnünk mit hozott a tarifareform, hol van szükség módosításokra. Tudom, hogy az extrém hőség okozta kihívásokkal szemben a MÁV megörökölt, de már 20 éve is ósdi infrastruktúrája és járműállománya, sokszor rogyott meg az idei nyáron is. Ha nincsenek a kiváló MÁV-os kollégák, talán a padlón is marad.
Az utasoktól tehát elnézést kérek, és köszönöm a türelmüket – ha van még belőle – a vasutas, buszos kollégáknak pedig hálás vagyok. Mindenkinek, aki ilyen körülmények között is állja a sarat, megküzd az új bérletek miatt megnövekedett utasforgalommal, a lejárt szavatosságú pálya és járműflotta okozta műszaki problémákkal, és nem utolsó sorban a rendkívüli hőséggel.
Megbecsülésemet fejezem ki nekik, de nem csak erkölcsi értelemben:
augusztusban egyszeri fizetés kiegészítéssel fogjuk megköszönni a frontvonalban szolgálatot teljesítőknek a kitartásukat.
Ez egy rendkívüli intézkedés, ami persze nem a megoldás. A valódi és tartós megoldás a 10 éves vasútfejlesztési stratégia végrehajtása. Amitől jobb lesz az utasnak és jobb a MÁV-osoknak is. Augusztusban nagy döntésekkel és bejelentésekkel folytatjuk!
Sínre tesszük a dolgokat!”
-zárta posztját a miniszter és mint aki jól végezte dolgát feltehetően Tusványosra ment élőben hallgatni az „igét”.
Emlékeztetőül…
2023 decemberében írtuk: Lázár János építési és közlekedési (!) miniszter a XXI. század Magyarországán kifejtette, hogy ha a lepusztult, gagyi vonatok és HÉV-ek simán megfelelnek nekünk, ha olcsó a jegy. Brávó! – és ez nem csak a kijelentése alapján reális, ám alkalmatlan személyének szól, hanem nekünk mindannyiunknak, akikre a fenti jellemzés ül.
„Olcsó János”, avagy megoldjuk „okosba”?
Lázár János építési és közlekedési miniszter a Blikk talk! adásában elárulta, hogy a haláltól nem fél, viszont nem szeret repülni. Céljai közé tartozik, hogy a 14 év alattiak március 1-jétől már ingyen utazzanak.
„És szintén szeretnénk, ha a közalkalmazottak is korlátlanul használhatnák majd a tömegközlekedést a fiatalok és a hátrányos helyzetűek mellett”
– tette hozzá. A MÁV-val kapcsolatban Lázár úgy fogalmazott, hogy
„minden kormány alatt nagy állami monstrumként működött a MÁV. Most is hajlamos erre, ezért kell néha noszogatni őket… Piaci vállalatként kell működtetni a tömegközlekedést. A MÁV járművei 50-60 évesek, a HÉV-szerelvények szintén a hatvanat tapossák, ez nem versenyképes szolgáltatás. De azt látjuk, ha olcsó a jegy, az emberek szívesen utaznak, még akár a problémás MÁV-kocsikkal is.”
Szerző
Friss
- A MÁV és az évvégi ünnepek
- Megegyezett Karácsony Gergely és a TISZA, meglesz a főváros 2025-ös költségvetése?
- Meggyalázták Csukás István síremlékét
- Tényleg szándékosan gázolt gyerekeket egy Fejér megyei édesanya?
- Karácsonyfóbiásoknak: mennybőlazangyalát, avagy valami nagyon nem stimmel veled
- Sokat csuklik mostanság a Vodafone (tudom, képzavar) – lefagy, lassú, élvezhetetlen – Ez az előfizetés-árban is meglátszik majd?
- Csak tudnám, mi a baja a magyar kormánnyal az Uniónak – Nagykarácsonyban most dobtak a szemétbe félmilliárdnyi támogatást
- A gránitszilárdságú 14. átirata Polt Péter idő előtti utódlását készítheti elő? – 135 igen és 53 nem – Beindult a para?
- Ukrán külügy: a magyar kormány hagyjon fel az erkölcstelen manipulációval! – Frissítve!
- Mit nem tudhattak egy hónapja megdumcsizni? – Orbán Viktor a kirgiz miniszterelnököt fogadta a Karmelitában