Connect with us

Bulvár

Ókovács Szilveszter kettévágatta a Carmina Burana előadást, hogy többet fogyasszon a T. néző a büfében

Megosztás

Bogányi: „tegnap kaptam a Főigazgatói utasítást, miszerint a Carmina Burana előadást kettévágva, fél órás szünetet kell tartani, az Operaház büféjének bevétele növelése érdekében….”

Ókovács Szilveszter kettévágatta a Carmina Burana előadást, hogy többet fogyasszon a T. néző a büfében
Megosztás

Hiába, ha nem eszik-iszik az Operaházba betérő nézősereg elég gyorsan, akkor elengedhetetlen, hogy szünetekkel bírják rá őket a magyaros „jómodorra”. Ennek jegyében a Carmina Burana ezentúl félórás pauzával tekinthető meg – tudatta Bogányi Tibor, a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozatával kitüntetett karmester, rendező.

Ókovács belekezdett a „reformba”?

„Mától kezdve az Operaház Carmina Burana produkcióját, a saját produkciónkat már nem dirigálom- a visszalépésem oka az alábbi levélben olvasható

– kezdte közösségi oldala bejegyzését Bogányi Tibor nemzetközileg is elismert művész.

„Tegnap kaptam a Főigazgatói utasítást, miszerint a Carmina Burana előadást kettévágva, fél órás szünetet kell tartani, az Operaház büféjének bevétele növelése érdekében.

A döntés nélkülözött minden szakmai egyeztetést

A Nemzeti Opera szakmai színvonala megkérdőjelezhetetlen, ennek mindenek felett kell állnia – ezért dolgozunk éjjel nappal, erre tettük az életünket!

A Carmina Burana sikere is az egységben, feltartóztathatatlan ívében rejlik – ezt söpri el a mostani döntés.

  • Hogyan lehet egyszemélyben meghozni ezreket érintő szakmai kérdést?
  • Hogy lehet, hogy ignorálják a produkciot megalkotó művészeti vezetőket, rendezőt, karmestert, vizuális tervezőket?
  • Az 5 éve futó előadásokat már közel 70.000 ember látta- sikere töretlen- mai naptól kezdve a rendezői koncepcióval szemben pedig kettévágjuk az előadást!?

Mindez a Nemzeti Operaházunk és kicsi országunk realitása ma. Ilyen formában nem tudom tovább vállalni a produkció dirigálását, az előadás nem felel meg a rendezői koncepciómnak! “

Ókovács-reakció

Ahogy Novák Katalin, Balog Zoltán sem volt hajlandó megindokolni, hogy mit miért tett, Úgy Ókovács sem indokolt, csak NER-módra ködösít. Csak zárójelben jegyezzük meg, hogy valójában ki ad több tiszteletet Orffnak és művének, illetve ki tartaja nagyobb becsben azt: aki a kottában leírtak ellenére ollóval kettévágja, vagy, aki ez ellen felszólal és nem hajlandó részt venni benne?

Ókovács Szilveszter közösségi oldalán reagált:

„Nemzeti Operaháznak csak a Tanácsköztársaság alatt nevezték az Ybl palotát. Ezt csak úgy mellékesen jegyzem meg a mai Carmina burana-műbalhé margóján.

Mi, akik erre az intézményre VALÓBAN az életünket tettük fel és a feladat TÉNYLEG feleszi éjjeleinket és nappalainkat – magyarán nem két hétre betérő vendégek vagyunk itt -, képesek vagyunk mérlegelni a közös érdeket. Több tiszteletet Orffnak – aki a szerző, ugyebár, és a világhírt művének ő vívta ki. Több tiszteletet az előadás lelkének, a Magyar Állami Operaház énekkarának! És több tiszteletet a 140 esztendeje Szküllák és Kharübdiszek között is fennmaradó, előrejutó OPERA intézményének. Több tiszteletet az éjszakai karmestersértődés nyomán órak alatt beugró dirigensnek!

(És a lufifújó Index “véletlenül” megint lemaradt a tegnap esti Don Giovanni-bemutatóról, annak átható sikeréről, az évad eseményéről… Nahát ilyet!)

A hozzászólásokból…

„Több tiszteletet Orffnak” – önt idézem, aki állítólag hozzáértő. Ha nem tudja miért probléma megszakítani szünettel a Carmina buranát (főleg egy büfé miatt), akkor viszont engedje meg. hogy kétségbe vonjam műértését. Még annyit: ön személy szerint sehol sem lenne, ha nem ez a kormány lenne hatalmon, így ne hivatkozzon a Tanácsköztársaságra, mert kicsit visszás.”

„A tisztelet nem jár, azt ki kell érdemelni. Jó szakmai döntésekkel, például.”

„Több tiszteletet a Karmesternek, Mr. pojáca!”

„Ilyen az mikor az arrogancia (érvek hiányában) felülír szinte mindent… hogy ez kinek cselekedeteire értendő, döntse el mindenki maga. Én ehhez sem értek.. CSAK véleményem van.”

„Nem láttam (és valószínűleg nem is fogom látni) ezt a C.B-előadást, de nagyon jól ismerem a zenét, és ballagási tánc gyanánt hajdani osztályom elbalettozta, így számomra teljesen érthetetlen és szakmaiatlan ez a „vezetői” szöveg. A direktor ezzel a tisztelet-követelőzéssel gyerekes és ostoba, szégyellje magát!”

„Eddig csak azért nem mentem, mert nem volt szünet, amikor ehetek egy ischlert. Gratulálok. Vesztettek egy szakembert, de én veszek egy bérletet. Szerintem megérte”

„Kedves Szilveszter. Ok, a lózungok megvannak, de mi a hozzáfűznivalója ahhoz, amit a karmester úr, mint kritika, megfogalmazott?”

Átrium-reakció

„A Kultúrbrigád ezúton tájékoztatja tisztelt közönségét, hogy a mai naptól kezdve az Átriumban a büfé bevételeit növelendő a kitűzött kezdési időpontban egy húszperces uzsonnaszünetet tartunk.

A szünet nélküli előadásokat a huszonötödik és az ötvenedik percben egy-egy félórás vacsoraszünettel szakítjuk meg. A kétfelvonásosok közben negyvenperces estetízóraiszünetet rendezünk, de a felvonások felénél is beiktatunk egy-egy falatozószünetet. A továbbiakban az előadásközi szüneteknél a vécé zárva lesz, hogy ne rontsa a büfé forgalmát, tehát csak előadás előtt és után lehet pisilni.

A ruhatár a megfizetendő ruhatári díjon felül ruhadarabonként egy minyon megvásárlása után használható. (Csak a bisztróban vásárolt minyonok számítanak, spáros, aldis, lidlös, cébéás, ronis, cukrászdai és egyéb minyonok nem!) A Jurányiban tartott előadásaink közben a 123-as labor sarkában elhelyezett mobilpultnál az előadás alatt perec vásárlása kötelező! Köszönjük megértésüket! (Bár a mi társulatunk nem kap többmilliárdos állami támogatást – őszintén szólva egy fillért sem kap –, ez valójában csak vicc, szünetet a továbbiakban is az előadások rendezésével összhangban tartunk, sőt a vécét sem zárjuk be.)”

Kapcsolódó

Szerző