Akik úgy döntenek, hogy a Lidlben vásárolnak baromfihúst, azok az átlagárnál lényegesen kevesebbet kell fizessenek érte kilónként felvállalva ezzel, hogy a jó minőségű áru nem a magyar gazdák zsebét gyarapítja. Fel is háborodtak azonnal az érintett gazdák, ami felveti a kérdést: lehet, hogy valamit rosszul csinálnak?
Miért nem lehet pénztárcabarát, ami hazai?
Valami gond lehet a magyar hústermelőkkel, (is) ugyanis lényegesen drágábban kínálják a baromfi- és sertés húst, mint a kerítésen kívüliek. Emlékezetes, hogy a gabonatermesztőkkel is volt-van hasonló probléma, hiszen Nagy István kedden három agrárminiszter kollégájával arról egyeztet, hogy az ukrán mezőgazdasági termékekre vonatkozó behozatali korlátozásokat szeptember 15. után is fenn kell tartani legalább az év végéig.
„Csak összefogva védhetjük meg a gazdák érdekeit”
A lengyel csirkemellfilé és darált pulykahús áraival az áruházlánc rontja a hazai baromfiágazat szereplőinek értékesítési lehetőségeit – panaszolja a terméktanács közleményében. A Baromfi Termék Tanács szerint a Lidl korábban maga vállalta, hogy csak magyar termelésből származó baromfihúsokat forgalmaz. Szerintük az üzletlánc a külföldről származó olcsó baromfihúsokkal sérti korábbi vállalásait,
károkat okoz a magyar beszállítóknak.
Aki magyar, disznót eszik! - nemzeti sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány 440 köz-millióból
A Lidl akciói keretén belül annyival olcsóbban árulja a külföldi húsokat, hogy a magyar termékek árban nem tudnak versenyezni vele.
A hazai sertéságazat szereplői szintén kifogásolják a Lidl magatartását.
Az Aldi, a Lidlben található olcsó külföldi sertéshúsokra válaszul leakciózta a hazai termékeket, amely egyébként a kötelező akciózás része is lenne.
Aki jó magyar, magyartól veszi a betevőt! - feltéve, hogy megtudja fizetni!
Tényleg ez az érdekünk?
Jogos a kérdés: valóban az szolgálja hosszú távon a magyar gazdák és fogyasztók érdekét, ha a csak lényegesen magasabb áron előállítani tudó, ám nemzeti színben pompázó cégeket törvénnyel védve hozzuk kiváltságos helyzetbe a kerítésen belüli piacon? Nem lehet, hogy az orrunknál picit messzebbre látva racionalizálni, korszerűsíteni kellene az ágazat szereplőinek tevékenységüket? Ebben az esetben nem lenne szükség mesterséges beavatkozásra, egyszerűen hagyni kellene, hogy az ár- és minőségversenyben mérettethessék meg magukat a „versenyzők” és
győzzön a jobb és mi, a vásárlók?
Magyar gyomorba magyar árut! - Túl jól megy nekik a bolt - A döntésekből ismét elvész a józan ész