Connect with us

Budapesti hétköznapok

Orbán ÁFA-t csökkent, hurrá! – Tegye fel a kezét, aki tudja, kinél csörög a városnéző-busz kassza!

Megosztás

Ha dőrén elhinnénk, amit a cím sugall és arra gondolnánk, hogy „Orbán Viktor meghallotta a néppénztárcájának csörgős pénzének hangját, mivel a nagyobb címlet már hó elején elfogy”, nézzük, minek az ÁFA-ja csökkent 5 %-ra!

Megosztás

Ha dőrén elhinnénk, amit a cím sugall és arra gondolnánk, hogy „Orbán Viktor meghallotta a néppénztárcájának csörgős pénzének hangját, mivel a nagyobb címlet már hó elején elfogy”, nézzük, minek az ÁFA-ja csökkent 5 %-ra!

Nem, nem az, ami Önt kedvezően érintheti!

Hétfői közlönyben jelent meg a kormányrendeletre hivatkozva, hogy a 27 százalékról 5 százalékra csökkentette a menetrend szerinti városi buszos szolgáltatások áfakulcsát.

Nem a közösségi közlekedésről van szó, hanem a turisták által használt városnéző buszokról.

Igazán nem vádolhatjuk a kormányt azzal, hogy ne tenné nap mint nap világossá, hogy számára mi a fontos és mi nem

-írta Karácsony Gergely közösségi oldalán.

„Egy tegnapi kormányrendelet például a 27 százalékról 5 százalékra csökkentette a menetrend szerinti városi buszos szolgáltatások áfakulcsát. De nem ám a közösségi közlekedését. Amit ugye mindenféle emberek arra használnak, hogy eljussanak vele a munkahelyükre, iskolába vagy más, számukra fontos helyre. Annak az áfája marad továbbra is a maximális 27 százalék, ennek megfelelően idén is több mint 10 milliárd forint áfát fizet a főváros a kormánynak a jegy és bérletbevételek után.

A jellemzően külföldi turisták által használt „hop on hop off” városnéző buszok áfáját csökkentették 5 százalékra

Ezzel valójában az adófizetők kontójára adtak milliárdos ajándékot ezeknek a cégeknek, akik nyilván nem fogják ezzel párhuzamosan csökkenteni az áraikat.

Szóval itt egy újabb érv, hogy részt vegyél a Budapesti Lakógyűlésen, és mondd el a véleményed a kormány Budapest-ellenes sarcpolitikájáról és a Lánchíd jövőjéről!”

A kommentekből….

„Figyu már nem most vezették be azt a „Vármegyebérletet” aminek hála tízezreket lehet akár havi szinten is spórolni ? Ellenben Budapesten felemelték 600 forintra a parkolási óradíjat Oh. Még valami: szóval az, ha 5%-ra levisszük egy árú, vagy szolgáltatás áfájat, az nem a vásárlonak jó. Ez azért remek, mert 2 éve ezzel kampányoltok alapelelmiszerárak és társai mentén”

„Egy esetleges új kormánynak nem lesz nehéz dolga. Csak pont az ellenkezőjét kell csinálni annak, amit ez a kormány tesz, és felvirágozik az ország. Jó kapcsolatot kell tartani az EU országaival, fejleszteni kell az egészségügyet és oktatást, az alapvető kiadások áfáját kell csökkenteni, szél-, és naperőműveket kell fejleszteni, helyre kell állítani az úthálózatot, nem templomokat kell êpíteni, hanem gyermek és nyugdíjas intézményeket, nem megnyomorítani kell a szociális ellátást, hanem fejleszteni, stb. Egész nap lehetne sorolni. Ja, hogy nem leszünk sportnemzet?! Svájc sem az, és egészen jól elvannak. Ja, és aki politikusként lop, annak le kell vágni a kezét. Meg azokét is, akik eddig loptak.”

„Felőlem átnevezhetjük a közösségi buszokat hop on hop off-ra”

„Netán NER-közeli vállalkozások ezek városnéző buszos cégek?”

„Hop on hop off buszok áfája kevesebb lesz. Vagyis a turisták kevesebbet adóznak mint mi magyarok. Miközben pont ellenkezője kellene lennie.”

„Ezekhez képest a ház nélküli csiga gerincoszlop….”

Tudta?

Körbenéztük, ezt találtuk ár-ügyben:

meg ezt:

Az ötlet nem új…

A városnéző buszok üzemeltetésének lehetőségét már 2016-ban kinézte magának a minden lehetőségre azonnal lecsapni hajlandó oligarcha-kommandó. 2018-ban újra bepróbálkoztak, de akkor még tartotta magát Budapest, a Fővárosi Közgyűlés eredménytelenné nyilvánította a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárást, ahol felvetődött Tiborcz István érdekeltsége is.

 

Szerző