Sport
Rafting az Alföldön
Jól tetszettek olvasni, úgy tűnik, lesz ilyen. Ráadásul, miután az ember magához tér az első megrökönyödésből, és megnézi a terület földrajzi viszonyait, rá kell jöjjön, hogy nem lesz, hanem már van. Akkor lesz még egy: mondjuk érdekes az ötlet, kétségtelenül érdekes, de távolról sem megvalósíthatatlan.
Arról van ugyanis szó, hogy az alföldi raftingpályát, vagyis vadvízi evezőspályát a kiskörei víztározó mellé tervezik. Itt két éve egy gyengébb raftingpályának is beillő, 1300 méter hosszú, 30 bukóból álló úgynevezett hallépcsőt adtak át. Eközött és a kiskörei vízierőmű között épülne ki a sportcélokra alkalmas vadvízi meder. Mivel a pálya hossza a hallépcsőének nagyjából a fele lenne, a víz is eleve gyorsabban zubogna alá, de a tervek szerint még állítható is lenne a víz mélysége: a vízmennyiség csökkentésével családok és hobbiraftingosok időtöltésére alkalmas, vagyis „kevésbé vad” lenne a mesterséges folyam, alulról visszaduzzasztva pedig a sportolók használhatnák, versenyeket tarthatnának rajta – akár egy napon belül is változtatva a funkciókat. A hajókat egy felvonórendszer szállítaná vissza a kiindulópontra, míg a „legénység” a parton gyalogolna vagy egy felső ágon evezhetne vissza.
Hát, lássuk. A terület vízszintkülönbsége olyan 4-6 méter, fizikailag nem lehetetlen ilyesmit építeni, tény, hogy jó mérnökök kellenek hozzá, de a feladat nem megoldhatatlan. Hiszen a hallépcső is működik. Nem lesz olcsó, de láttunk már drágább tervet: az előzetes becslések szerint olyan 2-2,5 milliárd forintba kerülhet.
Azért, mielőtt elragadna minket a hév, és elkezdenénk vakon lelkesedni, ne feledjük, nem minden merész terv valósul meg. Jóllehet, ez az elképzelés a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) másfél hónappal ezelőtti konferenciáján már megvalósítható-megvalósítandó lehetőségként vetődött fel, ne feledjük, tél jön, ilyenkor nem lehet nekikezdeni semmiféle építkezésnek. Aztán még kéne készíteni egy pontosabb költségvetést is, meg kéne tervezni az egészet tisztességesen, vízmérnöki szempontokat is figyelembe véve, esetleg nem ártana egy környezetvédelmi szempontokat is elemző hatástanulmány… Szóval, ha ebből a merész ötletből egyáltalán lesz is valami, az legkorábban két-három év múlva valósul meg.
A Rákóczi útra is lehetne raftingpályát építeni
Hát sok sikert, láttunk már nagyobb összeget is elkölteni, furcsább célokra: ez még csak nem is annyira elképzelhetetlen… de volna egy javaslatom. Ha Kiskörére lehet raftingpályát építeni, akkor a Rákóczi útra miért ne lehetne? Ugye, a Baross tér és a Blaha között van szintkülönbség, a hajókat vissza lehetne vinni a hetes busszal, és szükség, valamint igény esetén az ember vizisízhetne is egy barátságos, nagyvárosi környezetben.
Most miért is ne?
Csak meg ne hallja valaki fontos ember, még megcsinálják…
Szerző
Friss
- A kettlebell (oroszul: гиря) ugrott, Orbán Trump-kollégája a golfot favorizálja – Lesz miniszterelnöki ‘sportszakváltás’?
- Ma Fidesz-szülinap van, méghozzá a 37. – Ön mit adna, vagy üzenne nekik?
- Trapézlemez típusok és felhasználásuk: mire figyelj vásárláskor?
- A városvezetés sikerpropagandájától még egyetlen éhes ember sem lakott jól – 150 vendég a debreceni civilek ételosztásán
- Okoskák okoskodnak – avagy kellene megint a Tervhivatal és az Árhivatal!
- Nigériai ‘kis dílert’ fogtak az Andrássy úton – Az MNB alapítványok sikkasztói ugyanakkor szabadlábon
- Nagy János államtitkár zebraügyi megalázása
- Nyugdíjas, tudod ki vagy a kormány szemében? ‘Dinamikusan fejlődő kiaknázatlan csoport a munkaerőpiacon’
- Orbán ‘mert megtehetem’ aljassága: vigyorogva alázta -a megvett, behülyített?- Gáspár Győző ‘zebraügyi főtanácsadót”
- Interjú: Füredi Krisztián szexuálpszichológus