Sport
Sainz rajt-cél győzelmet aratott Szingapúrban
Carlos Sainz Jr., a Ferrari spanyol versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a vasárnapi Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon, amelyet villanyfényben rendeztek.
Carlos Sainz Jr., a Ferrari spanyol versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a vasárnapi Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon, amelyet villanyfényben rendeztek.
A 29 éves pilótának ez az idei első és F1-es pályafutása második futamgyőzelme
Carlos Sainz Jr. (Ferrari) a rajtot jól kapta el és magabiztosan őrizte meg az első helyet, mögé viszont csapattársa, Charles Leclerc (Ferrari) sorolt be, miután jobb volt a startja, mint a második kockából induló George Russellnek (Mercedes). Az ötödik pozícióból kezdő Lewis Hamilton (Mercedes) előzési próbálkozása eredményeként az első kanyart levágta és harmadikként tért vissza a mezőnybe, de hamarosan visszaadta a dobogós helyet Russellnek, néhány körrel később pedig Lando Norrist (McLaren) is maga elé engedte.
A 11. helyről rajtoló Max Verstappen (Red Bull) nem tudott túlságosan sokat javítani, a 12. körben még csak nyolcadik volt, egyrészt azért, mert a falakkal körülvett városi pályán egyébként sem könnyű előzni, másrészt viszont a teljes mezőny viszonylag lassú tempóban körözött, mert minden versenyző igyekezett óvni az autón lévő gumikat.
A 20. körben egy kisebb koccanás és az ennek nyomán a pályára került törmelék miatt bejött a mezőny elé a biztonsági autó, és szinte az egész mezőny a boxba hajtott kerékcserére. Pályán maradt viszont a két Red Bull, így Verstappen másodikként, Sergio Pérez (Red Bull) pedig negyedikként folytathatta a küzdelmet.
Az újraindítást követően a két Red Bull látványosan lassabb volt a többieknél, így hamarosan több pozíciót is veszítettek: Verstappen féltávnál a hatodik, Pérez pedig a hetedik helyen száguldott. Az élen Sainz maradt, de a kerékcserék után Russell vette át a második helyet, majd sorrendben Norris, Hamilton és Leclerc következett.
Az élmezőnyben meglehetősen közel voltak egymáshoz a versenyzők, aztán 19 körrel a leintés előtt egy pályán megállt autó miatt virtuális biztonsági autós szakasz következett, melynek ideje alatt Russell és Hamilton is kiállt kerékcserére. Ők ketten a negyedik és ötödik pozícióban tértek vissza a pályára, ekkor változatlanul Sainz vezetett, Norris második, Leclerc pedig harmadik volt.
A hajrában a gumielőnyben lévő Russell és Hamilton utolérte Leclerc-t, s egy kör alatt mindketten megelőzték a monacóit. Közben az élen Norris egyre közelebb került Sainzhoz, a McLaren brit versenyzőjét pedig Russell próbálta minél előbb utolérni.
Az utolsó körökre néhány tizedmásodpercnyi különbségre voltak csak egymástól az első négy helyen harcolók, Sainz pedig úgy tartotta maga mögött Norrist, hogy az egyenesekben a brit nyitott hátsó szárnnyal tudja követni, így ugyanis Russellék nem tudták igazán komolyan megtámadni a mclarenest
Közvetlenül a leintés előtt Russell hibázott és a falba csúszott, így kiesett, harmadik helyét pedig csapattársa, Hamilton „örökölte meg”. Verstappen a végére feljött ötödiknek, így változatlanul nagy előnnyel vezet az összetettben és egyre közelebb kerül a címvédéshez.
Carlos Sainz (Ferrari) – 1. hely
„Fantasztikus érzés… fantasztikus hétvége volt ez! Köszönettel tartozom mindenkinek a Ferrariért, hogy ennyit dolgoztak azért, hogy fordíthassunk a sorsunkon. Az eleje nehéz volt, de egész hétvégén remekül dolgoztunk, a futamon is, így meglett a győzelem. Most egész Olaszország és minden Ferrari-szurkoló nagyon boldog lehet. Nagyon oda kellett figyelni a gumikra és az etapok elején arra, hogy meg tudjam futni a kört, amit szerettem volna. Korábban kellett kiállnunk a biztonsági autó miatt, és tudtam, hogy hosszú etap vár rám a végén a keményeken. Egy kicsit vissza kellett vennem, mert tudtam, hogy megtörténhet az, hogy újra biztonsági autó jön. Ez végül bejött, de jól sikerült a dolog. A végén adtam DRS-t Landónak, hogy segítsek neki egy kicsit (tartani a Mercedes versenyőzit), és végül sikerült is, megvan az első hely! Úgy éreztem, kontrollálom a futamot, megvan az az előny, hogy azt csinálok, amit akarok. Ilyen nyomás alatt könnyű hibázni, de úgy éreztem, végig kontrollálom a versenyt. Nagyon-nagyon boldog vagyok!”
Lando Norris (McLaren) – 2. hely
„Carlos nagylelkű volt! Azzal, hogy engedte, hogy nyissam a DRS-t segítette a futamomat, de segített a saját versenyét is. Nagyon kemény volt, de tudtuk, hogy ez lesz, amint a Mercedes kiállt a lágy gumikért (a virtuális biztonsági autós fázis alatt). Magunk mögött tartottuk őket, és ennél sokkal többet nem tehettünk volna. Az utolsó körben falaztam én is, és szerintem George (Russell) ugyanazt csinálta, csak rosszabbul járt. Sajnálom őt, mert nagyon jó futamot teljesített. Gyors volt, talán ő volt a leggyorsabb. Így a végén, az utolsó kanyarokban egy kicsit kiengedhettem. Végül Oscar (Piastri) is odaért a pontszerzők közé, mi pedig nagyon jót versenyeztünk a végén!”
Lewis Hamilton (Mercedes) – 3. hely
„Először is gratulálok Carlosnak és Landónak. Jól dolgoztak és jó taktikát választottak. Mi mindent megtettünk, amit meg tudtuk tenni. Kiálltunk kereket cserélni… az időmérő után volt egy ilyen taktikai lehetőségünk. Azt hittem, mindenki kétszer cserél majd, de nagyon jó munkát végzett a csapat. Kár az első kanyarért, de utána leszegett fejjel mentem tovább. Nagyon sajnálom George-ot, aki kőkeményen üldözte a srácokat, de túlmelegedtek az abroncsai. Biztos vagyok benne, hogy ebből is feláll majd, hiszen egyébként nagyon jó hétvégét zárt. Minden futamnak ilyennek kell lennie. Ez most nagyon megterhelő volt, hihetetlenül meleg volt, szerintem fogytam is vagy két kilót.”
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr (62 kör, 306,143 km, a pontszerzők):
1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:46:37.418 óra
2. Lando Norris (brit, McLaren) 0.812 másodperc hátrány
3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1.269 mp h.
4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 21.177 mp h.
5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 21.441 mp h.
6. Pierre Gasly (francia, Alpine) 38.441 mp h.
7. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 41.479 mp h.
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 54.534 mp h.
9. Liam Lawson (új-zélandi, Alpha Tauri) 1:05.918 perc h.
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:12.116 p h.
Leggyorsabb kör: 1:35.867 perc (Hamilton, 47. kör)
A vb-pontversenyek állása 15 futam után (még 7 van hátra):
Versenyzők:
1. Verstappen 374 pont
2. Pérez 223
3. Hamilton 180
4. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 170
5. Sainz 142
6. Leclerc 123
7. George Russell (brit, Mercedes) 109
8. Norris 97
A vb a jövő hétvégén folytatódik Japánban.
Forrás: M4 Sport / MTI
Verstappen rekordot döntve nyert Monzában
Szerző
Friss
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek
- Szoboszlai megy a Real Madridba?
- 10 000 ember az ünnepi asztalnál – idén is lesz krisnás Karácsonyi Szeretetlakoma a Népligetben
- Mit keresett Magyar Péter Lévai Anikó ölében? – Megoszlanak a vélemények az Orbán családban…
- Meddig még a pitlákság útján? -érdeklődött egy kommentelő, amikor kiderült, hogy lenyúlta a kormány a gyermekotthonból a tegnap átadott TISZA-ajándékokat