Budapesti hétköznapok
Sérült a 4-es metró biztonsága?
Több alkalommal is akadtak problémák a négyes metró peronvédelmi biztonsági rendszerével, de ezek korábban javarészt csak egy-egy megállót érintettek. A múlt héten azonban több mint egy órán keresztül az egész vonal forgalmát le kellett állítani az automatika meghibásodása, valamint az ilyenkor kötelezően betartandó biztonsági protokoll miatt. A BKV tájékoztatása szerint 2019-től számítva eddig négy alkalommal kellett szüneteltetni a forgalmat emiatt- írja a Népszava

Megbosszulja a magát a spórolás?
Mint ismeretes a négyes vonalon vezető nélküli kocsik közlekednek. Ilyen vonal már számos helyen létezik a világon, de többségüknél biztonsági üveg-, illetve műanyagfal választja el fizikailag a pályát az utasoktól, amely csak akkor nyílik meg, amikor a szerelvény megállt és kinyíltak az ajtók. Ez a rendszer nagy biztonsággal akadályozza meg, hogy az utasok közül bárki is az éppen érkező szerelvény elé essen. Csakhogy ennek kialakítása igen drága, így a magyar vonal építésekor az olcsóbb peronvédelmi automatika mellett döntöttek. Ebben az esetben a pálya teljes vonalát radarok figyelik és a rendszer azonnal lekapcsolja az áramellátást, valamint megállítja a közeledő szerelvényt, ha nagyobb tárgy, esetleg ember esik a pályára.
– A rendszernek azonban van egy holttere, így nem jelent száz százalékos biztonságot, ráadásul magas a meghibásodási arány. Ezért mi a kezdetektől aggályosnak tartottuk – jelentette ki Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.
Válaszok és csendek
A BKV a Népszava kérdésére azt válaszolta, hogy a meghibásodás nem veszélyezteti az utasok biztonságát. „A hibák elhárítására az üzemeltető saját hatáskörben teszi meg a szükséges lépéseket”. Másként nem is tehet, hiszen a Siemens-szel kötött vállalkozói szerződésben nyújtott garancia már lejárt. A BKV ugyanakkor nem válaszolt arra a kérdésére, miszerint folynak-e tárgyalások a német céggel egy új szerződés keretében történő javításról.
Szerencsére, és köszönhetően a vonal jól képzett személyzetének, eddig nem történt a fenti okokból baleset a vonalon, a kérdés csak az meddig lesz ez így, illetve, hogy hányszor okoz még kellemetlenséget, és torlódást a tervezés idején elkövetett „figyelmetlenség”.
Friss
- Tényleg ott tartunk, hogy Lázár miniszter első számú teljesítménye a valós idejű vonatinformációk elrejtése?
- Varga Judit a bíróság előtt – Pályakép csata után…
- Egy különleges horoszkóp SMS-stílusban
- Veres János volt pénzügyminiszter, a Moldáv Köztársaság nyírbátori (!) székhelyű, tiszteletbeli konzulja a „kilógó narancs-lóláb”
- Pankotai Lili: „megtiszteltetés, hogy én lehetek az első, akit feljelentettek, amiért részt vettem a Pride-on”
- Az ország kifosztása a kánikula alatt is zavatalanul folytatódik
- Dömötör Csaba fideszes EP-képviselő belépett Bakondi György mellé riogatási 2.0 szakembernek
- „Ismerjük a fajtáját. Tele a Tisza ilyenekkel…” – bukott ki a Fidesz-frakció szóvivőjéből
- Csillagok alatt, szerelem előtt – Július első hétvégéjének randihoroszkópja
- Az önkényuralom “ellenállási mozgalma”