Sokba kerül a Wizz Air-nek a januári poggyászincidens
Megosztás
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air légitársaságra.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala szerdán az MTI-vel.
Más járat, nem megfelelő tájékoztatás
A közlemény szerint a fővárosi kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére – a légitársaság januári poggyász-incidense nyomán – indított eljárást a Wizz Airrel szemben.
Felidézték: a Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubajból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.
A légitársaság egyelőre nem nyilatkozik
A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az általános szerződési feltételeiben vállaltaknak megfelelően, az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban, más járaton. A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben – írták.
Az MTI kérdésére a Wizz Air szerda délután közölte, hogy nem kíván nyilatkozatot tenni a bírsággal kapcsolatban, tekintettel arra, hogy az ügy még folyamatban van.