Connect with us

Kerítésen innen

Tényleg próbálom megfejteni a Lázár János taplósága mögötti pszichés problémát, de nem sikerül

Tényleg próbálom megfejteni a Lázár János taplósága mögötti pszichés problémát, de nem sikerül
Megosztás

Valami gond biztosan van Lázár János mentális állapotával, aki közszolga minőségében nem mellesleg miniszteri posztban veszi fel a fizetését a főnökeitől, vagy tőlünk, aminek gyógyítása a XXI. században nem jelenthet nagy orvosi kihívást. Ugyan lehet, hogy csak 2026-ra kapott időpontot, de szerintem összekalapoznánk neki még annyit pluszban, hogy magánúton juthasson diagnózishoz és az annak megfelelő kezeléshez.

Heti lázári pofátlanság – és még csak kedd van…..

Hétfőn a parlamentben Kanász-Nagy Máté (LMP) a Közlekedési Múzeum Debrecenbe költöztetésével kapcsolatban azzal vádolta Lázár János építési és közlekedési minisztert, hogy bosszúhadjáratot folytat Budapesttel szemben, ami rengeteg pénzbe fog kerülni a magyar adófizetőknek. Szerinte valójában a BMW látogatóközpontját építik meg a tervek szerint 150 milliárd forintból, és az új helyszín még Debrecen városából sem lesz elérhető egykönnyen. Felhívta a figyelmet arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén Vitézy Dávid és a Podmaniczky Mozgalom kezdeményezésére ellenszavazat nélkül mondta ki, hogy nem kér sem a közlekedési, sem a természettudományi múzeum elköltöztetéséből.

<<< Olvassa cikkeinket a Facebookon és a Google hírei között is! >>>

Elborult Lázár-agy

Lázár János építési és közlekedési miniszter az MTI tudósítása szerint úgy reagált:

Budapest általános fejlettsége az EU-s átlag 157 százalékán áll, vagyis Budapest képes arra, hogy ha szeretne, akkor új közlekedési múzeumot és új természettudományi múzeumot építsen.

Szerinte a magyar adófizetőknek ezzel szemben az az érdeke, hogy ezek a múzeumok és a különböző kulturális szolgáltatások az ország különböző pontjain legyenek elérhetőek.

A kormány nem tervezi, hogy új közlekedési múzeumot épít Budapesten

– jelentette ki Lázár, majd Klebelsberg Kunótól idézett

„az a veszély fenyeget bennünket Trianon után, hogy Magyarország egy várossá és annak egy megyéjévé válik, minden, ami ezen kívül van, peremvidék”.

Lázár szerint ők ennek a vidéknek a fejlesztésén dolgoznak, s a Közlekedési Múzeum nem Budapesté, úgyhogy ők mindenképpen Debrecenben építik meg.

Vitézy Dávid olvasata

„Szégyenteljes és kártékony elképzelés egy debreceni külterületi autópálya-csomópont mellé költöztetni a Közlekedési Múzeumot és Debrecenbe vinni a Természettudományi Múzeumot is. Továbbra is teljes tévútnak tartom a budapesti múzeumok elköltöztetését, ezért a Fővárosi Közgyűlés október végi ülésén kezdeményezni fogom: a budapesti politikai erők közösen álljanak ki az eszement tervek ellen! Természetesen kell és lehet a vidéki nagyvárosokban fejleszteni a kulturális kínálatot, létre lehet hozni új kiállítóhelyeket és múzeumokat – de Budapestet megfosztani az országos múzeumaitól semmi más, mint az agresszív bosszúpolitika folytatása a főváros ellen Lázár János részéről.”

Háttér

Októberben lezárult az új Közlekedési Múzeum tervezésére kiírt ötletpályázat, most pedig az eredményeket is közzétették – írja Facebook-oldalán Lánszki Regő építészeti államtitkár.

Augusztus elején a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum papíron áttette a székhelyét Debrecenbe, így egyértelművé vált, hogy az Építési és Közlekedési Múzeum újabb nagy lépést tett az intézmény költöztetése felé, ami ezzel felgyorsulhat

Arra azonban talán csak kevesen számítottak, hogy a projektnek az épülő BMW-gyár melletti 6,5 hektáros külterületre kiírt építészeti ötletpályázat eredményét a vártnál két nappal korábban, október 16-án jelentik majd be.  A Bíráló Bizottság elnöki tisztjét is betöltő Lánszki posztjában ezt másként gondolja, hiszen arról ír, hogy

a debreceni székhelyű Archiko Építőipari Tervező Kft. pályaműve szabad tömegformálásával, bátor és kifinomult építészeti nyelvezetével emelkedik ki a többi közül, a beadott művek közül leginkább megfelelve a pályázati kiírásban szereplő ikonikusságnak.

Lánszki Regő / Facebook

Lánszki írásában a díjátadón elmondott beszédéből is idézett, így megtudhattuk, hogy

Debrecen ideális hely a múzeum számára, mivel a város neve is a honfoglaló magyarok egyik török nyelvű népcsoportjának »mozogjon« szavából ered,

valamint azt is, hogy

tizennyolc mű közül kellett kiválasztaniuk a legjobbat.

A Nemzeti és hajója

Képzeljék el: a Hortobágy végtelen síkságán, az autópálya és a BMW gyár mellett egy különleges épület tűnik fel a távolban. Egy olyan épület, ami távolról délibábnak tűnhet, de ahogy közeledünk, egyre inkább valósággá válik. Ez lesz a Közlekedési Múzeum, egy olyan épület, ami nemcsak funkcionális, de esztétikai élményt is nyújt

– mondta el beszéde egy későbbi pontján Lánszki, aki arról nem tett említést, hogy a múzeumépület nem a városszövetben, hanem

a belvárosból csak autóval elérhető távolságban épülhet fel, ez pedig a potenciális látogatók számát is tovább csökkenti majd.

Szerző