Kerítésen innen
Tünékeny román kamionok tarolják titokban a magyar szállítási piacot – feketefuvar felsőfokon

Transzcendens dolgok történnek a magyar közutakon. Rakomány nélküli kamionok sora érkezik hozzánk, amelyek azután hogy, hogy nem eltűnnek szem elől, és sem a kamerák nem látják többet őket, sem a közúti ellenőrzések.

Jönnek szállítanak eltűnnek!
A román határon még üresen lépnek be az országba, de a nyugati határon már csak töredékük bukkan fel. Miközben a magyar fuvarozók amiatt kongatják a vészharangot, hogy a külföldi, főleg román kamionosok elveszik tőlük a munkát, az útdíjfizetési rendszer kamerái nem látnak megnövekedett külföldi kamionforgalmat.
A hazai exportfuvarok közel egyharmadát áron alul viszik el a román fuvarozók – írta nyáron a NiT Hungary fuvarozói érdekvédelmi szervezet, ahol már 2019 végén azt tapasztalták, hogy gyilkos árverseny indult a hazai piacon. Ez a koronavírus-járvány alatt csak rosszabb lett.
Most arra keresik a választ, hogy miért jönnek át a határon tömegesen üres kamionok és milyen útvonalon hagyják el az országot – írja a napi.hu.
„Itt a kutya temetője!”
A ponyvás szállítás esetén a magyar fuvarozók 0,85-0,9 eurós kilométerenkénti díjjal számolnak, míg a románok a magyar fuvarokra 0,5-0,75 eurós ajánlatokat tesznek, pedig nincs olyan eltérés a két ország fuvarozóinak költségelemeiben, ami ilyen markáns különbséget indokolna.
Eközben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kamerái nem láttak idén megnövekedett román felségjelzésű kamionforgalmat. A teljes kamionforgalom idén január és augusztus között 7 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019 hasonló időszakában. Ezen belül a román felségjelzésű kamionok aránya minimális mértékben, 0,67 százalékkal még csökkent is. A magyar kamionok aránya viszont 1,2 százalékkal emelkedett. Az első 8 hónapban az útdíj 20,32 százalékát fizették be román felségjelzésű tehergépjárművek úthasználata után, míg tavaly ugyanez az arány 20,44 százalék volt.
Cseles csávók piaca
a napokban egy ellenőrzés kimutatta, hogy 430 olyan olyan romám kamion érkezett be az országban, ami méréskor üresnek bizonyult, ám ebből a jelentékeny számból később 70-et tudtak csak ismét ellenőrizmi az országba, hova tűnhetett a többi 270 hova tűnhetett? A válasz kézenfekvő: az ilyen kamionok olyan útvonalat választanak, ahol elkerülik a kamerákat, a tengelysúly-mérő állomásokat és a kitereléses ellenőrzéseket, majd pedig felpakolva Szlovákia felé hagyják el az országot, ezért most megpróbálják feltérképezni a román kamionok teljes magyarországi tevékenységét.
Szerző
Friss
- Magyar Péter: nem volt még példa arra, hogy egy magyar párt nyíltan szövetségre lépjen egy magyarellenes román formációval
- Lévai Anikó és a politikusfeleségek csendes hatalma – avagy a NER hátországa
- Hiszi, nem hiszi? Napi horoszkóp, 2025. július 10., csütörtök
- Dr. Zamecsnik: nem üres politikai jelszó, hanem valós jogi forgatókönyv lehet a Tisza Párt „út a börtönbe” programja
- Megvan végre a felelős az MH17-es maláj repülőgép katasztrófájért: a bíróság Oroszországra mutatott
- Ginnel pácolt lazac, pirított királyrák, konfitált kacsa – A Harcosok Klubja VIP-cateringje 8,7 milliót kóstált
- Bruck András: pénz legyen vagy szabadság? – ez itt a kérdés
- A gazdaságpolitika formálódása Magyarországon
- Sztrájkveszély az egészségügyben – A szervezők szerint Takács Péter vállalhatatlan választ adott nekik
- Magyar Péter titka – a magyar választók 44 százaléka hajlandó félretenni saját értékpreferenciáit, ha ez szükséges az Orbán-kormány leváltásához.