Kerítésen innen
Tünékeny román kamionok tarolják titokban a magyar szállítási piacot – feketefuvar felsőfokon
Transzcendens dolgok történnek a magyar közutakon. Rakomány nélküli kamionok sora érkezik hozzánk, amelyek azután hogy, hogy nem eltűnnek szem elől, és sem a kamerák nem látják többet őket, sem a közúti ellenőrzések.
Jönnek szállítanak eltűnnek!
A román határon még üresen lépnek be az országba, de a nyugati határon már csak töredékük bukkan fel. Miközben a magyar fuvarozók amiatt kongatják a vészharangot, hogy a külföldi, főleg román kamionosok elveszik tőlük a munkát, az útdíjfizetési rendszer kamerái nem látnak megnövekedett külföldi kamionforgalmat.
A hazai exportfuvarok közel egyharmadát áron alul viszik el a román fuvarozók – írta nyáron a NiT Hungary fuvarozói érdekvédelmi szervezet, ahol már 2019 végén azt tapasztalták, hogy gyilkos árverseny indult a hazai piacon. Ez a koronavírus-járvány alatt csak rosszabb lett.
Most arra keresik a választ, hogy miért jönnek át a határon tömegesen üres kamionok és milyen útvonalon hagyják el az országot – írja a napi.hu.
„Itt a kutya temetője!”
A ponyvás szállítás esetén a magyar fuvarozók 0,85-0,9 eurós kilométerenkénti díjjal számolnak, míg a románok a magyar fuvarokra 0,5-0,75 eurós ajánlatokat tesznek, pedig nincs olyan eltérés a két ország fuvarozóinak költségelemeiben, ami ilyen markáns különbséget indokolna.
Eközben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kamerái nem láttak idén megnövekedett román felségjelzésű kamionforgalmat. A teljes kamionforgalom idén január és augusztus között 7 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019 hasonló időszakában. Ezen belül a román felségjelzésű kamionok aránya minimális mértékben, 0,67 százalékkal még csökkent is. A magyar kamionok aránya viszont 1,2 százalékkal emelkedett. Az első 8 hónapban az útdíj 20,32 százalékát fizették be román felségjelzésű tehergépjárművek úthasználata után, míg tavaly ugyanez az arány 20,44 százalék volt.
Cseles csávók piaca
a napokban egy ellenőrzés kimutatta, hogy 430 olyan olyan romám kamion érkezett be az országban, ami méréskor üresnek bizonyult, ám ebből a jelentékeny számból később 70-et tudtak csak ismét ellenőrizmi az országba, hova tűnhetett a többi 270 hova tűnhetett? A válasz kézenfekvő: az ilyen kamionok olyan útvonalat választanak, ahol elkerülik a kamerákat, a tengelysúly-mérő állomásokat és a kitereléses ellenőrzéseket, majd pedig felpakolva Szlovákia felé hagyják el az országot, ezért most megpróbálják feltérképezni a román kamionok teljes magyarországi tevékenységét.
Szerző
Friss
- Hatalmas gazdasági-diplomáciai siker: magyarok gépestették Csádban a tevetej-fejést – A produktumot a miniszteri biztosunk azonnal beszlopálta
- Szanyi Tibor: Mindenhalottak
- Jogi problémája van? Félórás ingyenes konzultáció egy értő ügyvéddel – Pro Bono Nap Budapesten
- Brutál-igaz szívhoroszkóp! A Bikán és a Koson ledöbbensz!
- Müller Péter a halálról-, a gyászról-gondolkodás mestere
- Leállt az ügyeletek által használt egészségügyi szoftver
- Ha a megfigyelőség ára 100 millió dollár, mennyit taksál, ha beveszik Magyarországot -rendes- Türk-tagnak?
- A novemberi időjárásról
- Vízilabda, a medence partjáról
- Nekünk legyen mondva,: válságban a német gazdaság – Nagy Márton újabb magyarázkodása