Connect with us

Budapesti hétköznapok

Újabb köz nélküli közmeghallgatás a külföldieknek „alacsony színvonalúnak tűnő” reptérre vezető út felújításáról

Újabb köz nélküli közmeghallgatás a külföldieknek „alacsony színvonalúnak tűnő" reptérre vezető út felújításáról
Megosztás

Mielőtt bárki megörülne, hogy „na végre”, a kormány-terv egyelőre a felújítások kezdeti dátumát legkorábban 2026-ra teszik, a teljes beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, így legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak. Mondhatjuk, hogy az elképzelés jó lesz kampányígéretnek, a megvalósításér fájjon a soron következő kormány feje. Egy valami állandó: mi fizetjük…..

Környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében

– derül ki a Kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumból.

A „gyors reagálás” a lényeg…

A kormány tarthatatlannak látja a reptérre vezető út állapotát, az

már a Magyarországra repülővel érkező külföldiek előtt is kínos,

ezért előkészíti annak átfogó fejlesztését. A fenti megfogalmazás nem túlzás, a dokumentum érvelése szerint ugyanis a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani.

Balesetveszélyes, zavarérzékeny, és “alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, amely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében”.

A fejlesztés az Üllői út–Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Center csomópontjáig terjed. A közösségi közlekedés előnyben részesítésével szélesítik, javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, biztosítják a szükséges zajvédelmet, és növelik a zöldfelületet.

Ezzel “egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre.

Nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás….

A dokumentum leszögezi, hogy a beruházás nem növelheti a belváros közúti terhelését, és a külső kerületekből és az agglomerációból beáramló forgalom sem nőhet. Fontos eleme a külön szintű vasúti kereszteződések, valamint a Kőér utca bővítése a Határ út–Gyömrői út között, illetve a Gyömrői út felújítása a Kőér utca–Hangár utca között, továbbá a Hangár utca–Lakatos utcai új összekötés megteremtése.

A projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én indult, 60 nap áll rendelkezésre.

A dokumentum szerint a beruházást egyből nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé, a beruházáshoz kapcsolódó környezetvédelmi hatósági eljárást pedig nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúraberuházással összefüggő üggyé nyilvánították.

…tervezők és a kivitelezők….

Az eljárást a Főmterv Zrt. és az Utiber Kft. konzorciumának meghatalmazásával a Viköti Kft. nyújtotta be, és az egész a Lázár-féle Építési és Közlekedési Minisztérium meghatalmazása alapján történt.

A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.

A vonatkozó közmeghallgatást az érintett kerületek lakosai személyes megjelenése nélkül tartják meg. Az észrevételeket, kérdéseket október 18-ig lehet beküldeni, e-mailben a zoldhatosag@pest.gov.hu címre, postai úton pedig a 1016 Budapest, Mészáros utca 58/B címre.

Forrás

Szerző