Connect with us

Kerítésen innen

Vasárnapi MÁV-utasaszalás: Bécsbe indult a vonat, ám csak Hegyeshalomig bírta

Vasárnapi MÁV-utasaszalás: Bécsbe indult a vonat, ám csak Hegyeshalomig bírta
Megosztás

A MÁV megtette, ami tőle elvárható volt, -na nem pontosan közlekedtette a kényelmes, tiszta, légkondicionált szerelvényeket!- szólt az utazni vágyóknak, hogy inkább busszal menjenek, mert az ugye még jár. Lázár János felelős miniszter is hasonlóképp cselekedett és gyorssegélyként 200.000.- forintnyi SZÉP-kártyás pénzt ígért a talpas MÁV-osok egy részének. A szerelvények utolsó pöffenetükig húzzák, aztán…..

Bekrepált a bécsi gyors

„Bettina egy intercityvel próbált Győrből Bécs jutni, de az délután egy óra után az osztrák határ előtt, Hegyeshalomnál megállt. Először bemondták, hogy a vonat elromlott és próbálják megjavítani, majd leszállították az utasokat. Bettina szerint leszálltak, de semmilyen tájékoztatást nem kaptak arról, mikor és hogyan utazhatnak tovább”

-írta egy saját bőrén megtapasztalt utas beszámolójának közlését a Telex. „A hegyeshalomi megállóban nincs árnyék, az utasok a kora délutáni hőségben ott vártak. Bettina szerint a MÁV-tól annyit mondtak nekik, hogy a következő vonatra felszállhatnak, de azt nem tudták megmondani, az pontosan mikor jön.

Innen „fellassultak az események”

Időközben jött egy vonat Budapestről Bécsbe,

de mivel azt egy másik társaság üzemeltette, nem engedték rá felszállni az utasokat.

Végül, jóval később megjött a várva várt railjet, amire fel is szállhattak. Ott viszont szóltak nekik, hogy akinek nincs ülőhelye, az szálljon le, mert álló utasokkal nem indulnak el. Ekkor azt mondták, hogy őket egy pótlóbusz fogja tovább vinni. A portál megkérdezte erről a MÁV-ot, akik azt írták:

„Sem az osztrák, sem a magyar vasúttársaság nem rendelkezett szabad mozdonnyal a közelben, így nem tudott egyik fél sem új járművet küldeni, ezért kellett az utasoknak másik járatra átszállnia. Az utasok 70 perccel később, 14:36-kor a következő Railjettel (rjx 12064) utazhattak tovább. Az osztrák szabályok értelmében a távolsági vonatokon csak ülő utasok utazhatnak, így azok az utasok akiknek nem jutott a Railjeten szabad ülőhely, a 14:53-kor érkezett, Bécsbe tartó Csárdás EuroCityvel (EC 144) hagyhatták el az országot.”

Mindez a XXI. században történt, Magyarországon, ami egyelőre még az Európai Unió tagállama, amiben komolyan elgondolkodtak azon vezető politikusok, hogy olimpiát kellene rendeznünk, hiszen minden adott hozzá.

A hozzászólásokból…

„Még jó hogy az illetékes miniszter a fantával foglalkozik. Ez a nép hülyitése”

„Szerencsére az autopalyaink tökéletesek és minőségiek. Jaaaa. Nem.”

„De űr nagyhatalom leszünk állítólag. Elképesztő.”

„Még tavaly olvastam hogy a japán sajtó megkongatta a vészharangot a japán vasutak felett, a szolgàltatási színvonal tűrhetetlen visszaeséséről írtak mert előfordultak már 5, azaz öt perces késések is,szerintük ez megengedhetetlen.”

„Ma Gyenesdiáról Pápára végig a fűtés ment a klíma helyett! Ráadásul elvették az egy gyermekesektől a családi kedvezményt!”

„Lázár már intézkedett, kirúgta a mozdonyt.”

„Ilyenkor az illetékesek, miniszter, igazgató, holnap reggel már nincs pozícióban, legalábbis egy normális országban!!”

„Szerintem meg kellene forditani a dolgot. Csak akkor váltunk jegyet, amikor a vonat a célba ért, max. 5 perces késéssel. Ha késett 15 percenként 200 forint levonás a jegyből. lázár janika közben keresheti a narancsot a fantából, arra talán jó.”

Szerző