Sport
Oroszos marketing
A big data korában már a vendéglő kiválasztása sem a régi. Azelőtt az ember, ha idegen városba érkezett, megnézte az útikönyvét, megkérdezte a hotelportást (a legrosszabb módszer) vagy megfigyelte, hol esznek a helyiek, beült a vendéglőbe és megebédelt. Ma már a világhálón nézi meg – kivéve, ha Oroszországba megy, Foci-vb-t nézni.
Az esetben ugyanis semmi értelme. A világ minden országában jól működik a TripAdvisor nevű szolgáltatás, ami a vendéglők, bárok, kocsmák, szállások minősítését végzi, a látogatók véleménye alapján, de az oroszoknak sikerült ezt is meghackelni, elvégre az ismert világegyetem legzseniálisabb buherátorai. Arról van szó, hogy egy Bacon Agency nevű orosz marketing- és tanácsadócég elkezdett TripAdvisor-minősítéseket árulni a vendéglőknek, olyan városokban, ahol mérkőzéseket fognak tartani. Méghozzá nem is drágán. A Reuters szerint 150 ezer forintnak megfelelő rubelért garantálják, hogy az adott vendéglátóipari egység bekerül a világ legnagyobb turisztikai honlapjának 10 legmagasabbra értékelt étterme közé (nyilván az adott városon belül).
A Bacon Agency a Reuters tényfeltáró újságírói előtt nem is rejtette véka alá, hogy képes tömegével elhelyezni bármilyen idegen nyelvű minősítéseket, és képes megkerülni az 500 millió értékelést kezelő TripAdvisor pont az ilyen kamu-minősítések ellen kifejlesztett védelmét. Az ügynökség vezetője, Roman Baldanov állítása szerint csak közvetít a jó minősítéseket megrendelő étterem és a szabadúszó hackerek között.
A TripAdvisor persze tiltakozik, hiszen neki az üzleti renoméja függ a hitelességétől, azt mondják, saját nyomozóik dolgoznak az ügyön – csakhogy orosz barátainkat sem a gólya költötte. A befutó minősítések ugyanis valódi írások, melyek olyan részleteket is tartalmaznak – a menüről, a kiszolgálásról, az étterem elhelyezkedéséről, a dekorációról -, hogy azok ne akadjanak fenn a sablonokra vadászó TripAdvisor-ellenőrök szűrőjén. Sok esetben a „vendégek” posztjait az éteremtől kapott ételfotókkal illusztrálják, hogy így még hitelesebbé váljanak az értékelések.
Akkor hogyan is néz ez ki?
Adott mondjuk a „Bábuska kormos tepsije” nevű ételbár és késelde, aminek eddig vagy nem volt egy minősítése sem, vagy csak néhány akadt, az se túl hízelgő. Megjönnek a Bacon Agency emberei, megkapják a pénzt, kicsit kitakarítanak, lefotózzák a menüt, füstölt haltól füstölt halig, szétküldik a fotókat, és befut olyan negyven-ötven áradozó minősítés a TripAdvisorra, ami az adott városban egyből az első tíz ajánlott hely közé repíti a becsületsüllyesztőt. Aztán megjönnek a turisták, és válogatnak, mármint a füstölt halak között, esetleg kaphatnak hozzá vodkácskát és uborkácskát. Az étkezdét még az asztalnál leminősítik, de mire a véleményük érdemben lerontja a besorolását, lemegy nem csak a meccs, de az egész világbajnokság is.
Erre mondják, hogy ügyes, ügyes…
Szele Tamás
Szerző
Friss
- Orbán-beismerés: szenzációs hír, hogy időben teljesíti a vállalását
- A bindzsisztáni szappanopera szerdai epizódját látják – Címe: Rákosdubaj
- Veszélyben a bankszámlája – Időben szólunk
- Dübörgünk! – Rákosdubaj felhőkarcolója telibe találja a leszálló repülőket
- Ki, hogy… Orbán például így…..
- Hajdu Péter érti az idők szavát: középre tarts – ‘… k*rvára nem találkoztam Rogán Antallal, még csak telefonon sem egyeztettem vele’
- Katonai-riszatoborzó Zalaegerszegen, avagy a helyi kultúros érezte, hogy pálya van…..
- Ha bénázol a Mészáros-féle edzőteremben, akkor fizetsz – Bizony, keményedik az élet ….
- A TISZA Párt EP-képviselőjének felesége munkaügyi pert indított volt munkaadója, a minisztérium ellen
- Kamatot emelt az OTP a lakáshiteleknél – Követőkre talál?