Sport
Verstappen: jókor jó gumikat választottunk
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a jó gumiválasztást nevezte meg győzelme kulcsának azután, hogy megnyerte a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen.
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a jó gumiválasztást nevezte meg győzelme kulcsának azután, hogy megnyerte a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen.
A 24 éves világbajnoki címvédő kiemelte: a szombati időmérőn szerzett 10. helye után senki nem várta tőle a győzelmet, de az első, számára igen hektikus kört követően is nyugodtak tudtak maradni, be tudott mutatni néhány előzést, emellett pedig mindig a lehető legjobbkor mentek ki kerékcserére.
“Jó időben a jó gumikat raktuk fel az autóra, ezen a futamon pedig ez volt a legfontosabb. Charles Leclerc a Ferrarival láthatóan szenvedett a kemény keverékeken, én pedig ezt ki tudtam használni és meg tudtam előzni”
– értékelt a világbajnoki pontversenyben így már 80 ponttal vezető pilóta.
Elmondta, az elején a lágy gumi remekül működött a kocsiján, aztán pedig a közepes keverékekkel is jól tudott menni, és amikor a második kiállások után látta, hogy a Ferrarik lemaradtak a gyengébb tapadás miatt, érezte, hogy összejöhet az újabb futamgyőzelem.
“Sok mindenben előre tudtunk lépni a szezon során, de a szünet után is lesz min dolgoznunk. Nem gondolkozok azon, hogy összejöhet-e az egy szezonon belüli legtöbb győzelem, arra koncentrálunk, hogy a pontversenyben az élen maradjunk”
– utalt az idén már nyolc sikernél tartó Max Verstappen Michael Schumacher 2004 óta fennálló 13 sikeres csúcsára, amelyet Sebastian Vettel 2013-ban beállított.
“Annak külön örülök, hogy a Mercedes ennyire versenyképes, mert így sok pontot tudnak elvenni a Ferraritól”
– zárta mosolyogva az interjút Verstappen.
Ritkán nyernek pilóták a 10. helyről rajtolva, de nem példátlan Verstappen mogyoródi sikere
Az első P10-ből rajtoló győztes Bruce McLaren volt, aki 1959. december 12-én a floridai Sebring versenypályán Cooper-Climax autójával csak a tizedik helyről rajtolt. A kvalifikáció győztese Stirling Moss és Harry Schell is kiesett (mindketten Cooper-Climax). Tony Brooks a Ferrarival a 4. helyről rajtolt, és végül elcsípte a dobogó harmadik fokát, ahová két Copper-Climaxos versenyző állhatott fel. Mclaren hat tizedmásodperccel előzte meg csapattársát Maurice Trintignant, aki a leggyorsabb köréért megkapta a plusz egy pontot. Ezt utoljára a francia pilóta kapta meg, ugyanis 1960-tól megszüntették ezt a bónuszt és majd csak a 2019-es nyitófutamon tért vissza a leggyorsabb kört elérő pilóta premizálása.
1974. január 14-én Buenos Airesben Ronnie Petersen (svéd, Lotus-Ford), Clay Regazzoni (svájci, Ferrari), Emerson Fittipaldi (brazil, McLaren-Ford) és Peter Revson (amerikai, Shadow-Ford) volt a sorrend az első két sorban. Az ausztrál Denny Hulme a harmadik számú Ferrarival csak a 10. rajtpozíciót csípte el. Revson, Regazzoni és James Hunt már az első kanyarban összeütközött, az amerikai rögtön kiesett, míg a brit fenegyerek a 11. körben követte Revsont. A helyi hős Carlos Reutemannak előbb kigyulladt a motorja, majd egy körrel a vége előtt elfogyott az üzemanyag a Brabham-Fordból. Peterson pedig öt kör hátránnyal ért célba. Hulme végül a két Ferrari Niki Lauda és Regazzoni előtt nyerte meg a futamot.
Egy évvel később Niki Lauda a 22.835 km-es a Nürburgringen repesztett egy elképesztő 6 perc 58.6 másodperces köridőt. Az osztrák a Ferrarival 196.289 km/órás átlagsebességet ért el. A futamon Jochen Mass az első kört sem tudta teljesíteni, Jody Scheckter féltávnál szenvedett balesetet, Lauda Ferrariján a 10. körben robbant fel a jobb első abroncs, a világbajnoki aspiráns osztrák pilóta nagyon sokáig volt benn a bokszban. Megelőzte őt Jacques Lafitte és Carlos Reutemann is, akit végül az első helyen intettek le a 14 körös verseny végén. Az argentin pilóta ekkor a világbajnoki pontversenyben egy ponttal megelőzte brazil riválisát Emerson Fittipaldit, miközben Lauda már behozhatatlan előnyre tett szert.
A nyolcvanas években Jacques Lafitte 1981-ben a Kanadai Nagydíjon, egy évvel később John Watson Belgiumban nyert a tizedik helyről rajtolva. 1983-ben Zandvoortban Rene Arnoux a Ferrarival nyert P10-ből, míg két évvel később ismét Hollandiában Niki Lauda(McLaren-TAG) nyert a tizedik helyről.
A következő 22 évben mindössze egyetlen ilyen eset fordult elő
A 2004-es Belga Nagydíjon Jarno Trulli (Renault) szerzete meg a polc pozíciót Michael Schumacher (Ferrari), Fernando Alonso (Renault) és David Coulthard (McLaren-Mercedes) előtt. A másik McLarennel Kimi Räikkönen a tizedik pozíciót szerezte meg. A futamon Kimi nemcsak csapattársát Coulthardot, de mindkét Sauber-Petronast (Felipe Massa és Giancarlo Fisichella), valamint mindkét Ferrarit (Michael Schumacher és Rubens Barrichello) is megelőzte.
2017-ben Bakuban Daniel Ricciardo (Red Bull – TAG-Heuer) a 10. helyről rajtolt. Az ausztrál pilóta a 6. körben kiállt a boxba, hogy eltávolítsák a fékjeire ragadt törmeléket, és ezután a 17. helyre jött vissza. A rendkívül eseménydús futamon kiesett Max Verstappen (Red Bull), Felipe Massa (Williams-Mercedes), Sergio Pérez (Force India) és végül Kimi Räikkönen (Ferrari) is.
2020-ban Monzában Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda), míg egy évvel később Brazíliában Lewis Hamilton (Mercedes) aratott futamgyőzelmet a 10. helyről rajtolva.
A második helyezett Lewis Hamilton (Mercedes) pályafutása során 11. alkalommal állhatott dobogóra a Hungaroringen
Ennek kapcsán azt hangsúlyozta, a csapat szempontjából nagyon jó hír, hogy két egymást követő versenyen mindketten az első háromban zártak.
“A legfontosabb az volt, hogy a második szett gumimmal a többieknél hosszabb ideig kint tudtam maradni, így a lágyakkal a végén sokkal jobb maradt a tapadásom. Az elején féltem, hogy rosszul választottunk a közepes keverékkel, de végül kifizetődőnek bizonyult a taktikánk”
– mondta elégedetten Hamilton, majd jelezte, büszke csapatára, mert egymás után másodszor tudták mindketten legyőzni a nagyon jó sebességgel rendelkező Ferrarikat.
A szezonbeli ötödik dobogós helyezését megszerző George Russell az első, lágy gumis szakaszával volt elégedett, utána azonban a tervezettnél előbb ki kellett jönnie annak érdekében, hogy tartsa a lépést a Ferrarikkal és Verstappennel – végül azonban csak előbbieket sikerült maga mögött tartania.
“Az utolsó szakasz nagyon nehéz volt, 25 kört kellett mennem azzal a szett gumival, ráadásul folyamatosan csökkent a hőmérséklet és ezáltal a tapadás is, de szerencsére kibírták a verseny végéig”
– összegzett a Mercedes brit versenyzője.
A vb-pontversenyben második helyen álló, ezúttal hatodikként célba érő Charles Leclerc (Ferrari) csalódottan értékelte a futamot.
“A tempónk megvolt, azt azonban egyelőre nem tudom, a csapat miért döntött úgy, hogy felrakja a kemény keveréket az autóra a második szakaszra. Nem működött a taktikánk, át kell beszélnünk a történteket”
– mondta a monacói versenyző, aki bízik abban, hogy a nyári szünet után visszatalálnak a győztes útra.
A világbajnoki idény augusztus utolsó hétvégéjén, Belgiumban folytatódik.
(MTI)
Max Verstappen először nyert a Hungaroringen
Szerző
Friss
- Hatalmas gazdasági-diplomáciai siker: magyarok gépestették Csádban a tevetej-fejést – A produktumot a miniszteri biztosunk azonnal beszlopálta
- Szanyi Tibor: Mindenhalottak
- Jogi problémája van? Félórás ingyenes konzultáció egy értő ügyvéddel – Pro Bono Nap Budapesten
- Brutál-igaz szívhoroszkóp! A Bikán és a Koson ledöbbensz!
- Müller Péter a halálról-, a gyászról-gondolkodás mestere
- Leállt az ügyeletek által használt egészségügyi szoftver
- Ha a megfigyelőség ára 100 millió dollár, mennyit taksál, ha beveszik Magyarországot -rendes- Türk-tagnak?
- A novemberi időjárásról
- Vízilabda, a medence partjáról
- Nekünk legyen mondva,: válságban a német gazdaság – Nagy Márton újabb magyarázkodása