Sport
Verstappen: jókor jó gumikat választottunk
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a jó gumiválasztást nevezte meg győzelme kulcsának azután, hogy megnyerte a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen.
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a jó gumiválasztást nevezte meg győzelme kulcsának azután, hogy megnyerte a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen.
A 24 éves világbajnoki címvédő kiemelte: a szombati időmérőn szerzett 10. helye után senki nem várta tőle a győzelmet, de az első, számára igen hektikus kört követően is nyugodtak tudtak maradni, be tudott mutatni néhány előzést, emellett pedig mindig a lehető legjobbkor mentek ki kerékcserére.
“Jó időben a jó gumikat raktuk fel az autóra, ezen a futamon pedig ez volt a legfontosabb. Charles Leclerc a Ferrarival láthatóan szenvedett a kemény keverékeken, én pedig ezt ki tudtam használni és meg tudtam előzni”
– értékelt a világbajnoki pontversenyben így már 80 ponttal vezető pilóta.
Elmondta, az elején a lágy gumi remekül működött a kocsiján, aztán pedig a közepes keverékekkel is jól tudott menni, és amikor a második kiállások után látta, hogy a Ferrarik lemaradtak a gyengébb tapadás miatt, érezte, hogy összejöhet az újabb futamgyőzelem.
“Sok mindenben előre tudtunk lépni a szezon során, de a szünet után is lesz min dolgoznunk. Nem gondolkozok azon, hogy összejöhet-e az egy szezonon belüli legtöbb győzelem, arra koncentrálunk, hogy a pontversenyben az élen maradjunk”
– utalt az idén már nyolc sikernél tartó Max Verstappen Michael Schumacher 2004 óta fennálló 13 sikeres csúcsára, amelyet Sebastian Vettel 2013-ban beállított.
“Annak külön örülök, hogy a Mercedes ennyire versenyképes, mert így sok pontot tudnak elvenni a Ferraritól”
– zárta mosolyogva az interjút Verstappen.
Ritkán nyernek pilóták a 10. helyről rajtolva, de nem példátlan Verstappen mogyoródi sikere
Az első P10-ből rajtoló győztes Bruce McLaren volt, aki 1959. december 12-én a floridai Sebring versenypályán Cooper-Climax autójával csak a tizedik helyről rajtolt. A kvalifikáció győztese Stirling Moss és Harry Schell is kiesett (mindketten Cooper-Climax). Tony Brooks a Ferrarival a 4. helyről rajtolt, és végül elcsípte a dobogó harmadik fokát, ahová két Copper-Climaxos versenyző állhatott fel. Mclaren hat tizedmásodperccel előzte meg csapattársát Maurice Trintignant, aki a leggyorsabb köréért megkapta a plusz egy pontot. Ezt utoljára a francia pilóta kapta meg, ugyanis 1960-tól megszüntették ezt a bónuszt és majd csak a 2019-es nyitófutamon tért vissza a leggyorsabb kört elérő pilóta premizálása.
1974. január 14-én Buenos Airesben Ronnie Petersen (svéd, Lotus-Ford), Clay Regazzoni (svájci, Ferrari), Emerson Fittipaldi (brazil, McLaren-Ford) és Peter Revson (amerikai, Shadow-Ford) volt a sorrend az első két sorban. Az ausztrál Denny Hulme a harmadik számú Ferrarival csak a 10. rajtpozíciót csípte el. Revson, Regazzoni és James Hunt már az első kanyarban összeütközött, az amerikai rögtön kiesett, míg a brit fenegyerek a 11. körben követte Revsont. A helyi hős Carlos Reutemannak előbb kigyulladt a motorja, majd egy körrel a vége előtt elfogyott az üzemanyag a Brabham-Fordból. Peterson pedig öt kör hátránnyal ért célba. Hulme végül a két Ferrari Niki Lauda és Regazzoni előtt nyerte meg a futamot.
Egy évvel később Niki Lauda a 22.835 km-es a Nürburgringen repesztett egy elképesztő 6 perc 58.6 másodperces köridőt. Az osztrák a Ferrarival 196.289 km/órás átlagsebességet ért el. A futamon Jochen Mass az első kört sem tudta teljesíteni, Jody Scheckter féltávnál szenvedett balesetet, Lauda Ferrariján a 10. körben robbant fel a jobb első abroncs, a világbajnoki aspiráns osztrák pilóta nagyon sokáig volt benn a bokszban. Megelőzte őt Jacques Lafitte és Carlos Reutemann is, akit végül az első helyen intettek le a 14 körös verseny végén. Az argentin pilóta ekkor a világbajnoki pontversenyben egy ponttal megelőzte brazil riválisát Emerson Fittipaldit, miközben Lauda már behozhatatlan előnyre tett szert.
A nyolcvanas években Jacques Lafitte 1981-ben a Kanadai Nagydíjon, egy évvel később John Watson Belgiumban nyert a tizedik helyről rajtolva. 1983-ben Zandvoortban Rene Arnoux a Ferrarival nyert P10-ből, míg két évvel később ismét Hollandiában Niki Lauda(McLaren-TAG) nyert a tizedik helyről.
A következő 22 évben mindössze egyetlen ilyen eset fordult elő
A 2004-es Belga Nagydíjon Jarno Trulli (Renault) szerzete meg a polc pozíciót Michael Schumacher (Ferrari), Fernando Alonso (Renault) és David Coulthard (McLaren-Mercedes) előtt. A másik McLarennel Kimi Räikkönen a tizedik pozíciót szerezte meg. A futamon Kimi nemcsak csapattársát Coulthardot, de mindkét Sauber-Petronast (Felipe Massa és Giancarlo Fisichella), valamint mindkét Ferrarit (Michael Schumacher és Rubens Barrichello) is megelőzte.
2017-ben Bakuban Daniel Ricciardo (Red Bull – TAG-Heuer) a 10. helyről rajtolt. Az ausztrál pilóta a 6. körben kiállt a boxba, hogy eltávolítsák a fékjeire ragadt törmeléket, és ezután a 17. helyre jött vissza. A rendkívül eseménydús futamon kiesett Max Verstappen (Red Bull), Felipe Massa (Williams-Mercedes), Sergio Pérez (Force India) és végül Kimi Räikkönen (Ferrari) is.
2020-ban Monzában Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda), míg egy évvel később Brazíliában Lewis Hamilton (Mercedes) aratott futamgyőzelmet a 10. helyről rajtolva.
A második helyezett Lewis Hamilton (Mercedes) pályafutása során 11. alkalommal állhatott dobogóra a Hungaroringen
Ennek kapcsán azt hangsúlyozta, a csapat szempontjából nagyon jó hír, hogy két egymást követő versenyen mindketten az első háromban zártak.
“A legfontosabb az volt, hogy a második szett gumimmal a többieknél hosszabb ideig kint tudtam maradni, így a lágyakkal a végén sokkal jobb maradt a tapadásom. Az elején féltem, hogy rosszul választottunk a közepes keverékkel, de végül kifizetődőnek bizonyult a taktikánk”
– mondta elégedetten Hamilton, majd jelezte, büszke csapatára, mert egymás után másodszor tudták mindketten legyőzni a nagyon jó sebességgel rendelkező Ferrarikat.
A szezonbeli ötödik dobogós helyezését megszerző George Russell az első, lágy gumis szakaszával volt elégedett, utána azonban a tervezettnél előbb ki kellett jönnie annak érdekében, hogy tartsa a lépést a Ferrarikkal és Verstappennel – végül azonban csak előbbieket sikerült maga mögött tartania.
“Az utolsó szakasz nagyon nehéz volt, 25 kört kellett mennem azzal a szett gumival, ráadásul folyamatosan csökkent a hőmérséklet és ezáltal a tapadás is, de szerencsére kibírták a verseny végéig”
– összegzett a Mercedes brit versenyzője.
A vb-pontversenyben második helyen álló, ezúttal hatodikként célba érő Charles Leclerc (Ferrari) csalódottan értékelte a futamot.
“A tempónk megvolt, azt azonban egyelőre nem tudom, a csapat miért döntött úgy, hogy felrakja a kemény keveréket az autóra a második szakaszra. Nem működött a taktikánk, át kell beszélnünk a történteket”
– mondta a monacói versenyző, aki bízik abban, hogy a nyári szünet után visszatalálnak a győztes útra.
A világbajnoki idény augusztus utolsó hétvégéjén, Belgiumban folytatódik.
(MTI)
Max Verstappen először nyert a Hungaroringen
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátság-horoszkóp itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
Jenette
2024.11.13 21:16 at 21:16
Hello! Do you know if they make any plugins to
help with SEO? I’m trying to get my site to rank for
some targeted keywords but I’m not seeing very
good results. If you know of any please
share. Thanks! You can read similar article here: Eco bij