Ez a nap
A 2-es metrót magasvasúttal kötnék össze a hév-vel
A két vonal összekötésének első üteme a fővárosnak majdnem 106,5 milliárdba kerül, ám azt remélik, hogy majd az EU finanszírozza.
Egész Magyarországon nem lesz 2021 januárjára még egy olyan uniós támogatásra joggal számító projekt, mint a 2-es metró és a gödöllői hév összekötése – jelentette ki a Magyar Nemzet kérdésére Dorner Lajos. A fejlesztés csaknem másfél évtizedes ötletadójaként ismert Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke kiemelte: a becslések szerint 279 milliárd forintos beruházás legkorábban megvalósuló első két szakaszának kiépítése a főváros feladata lesz.
A két vonal összekötése úgy történne, hogy egy rövid szakaszon magasvasút futna, a szerelvények azonban nagyobbrészt a felszínen, illetve a föld alatt közlekednének. A teljes csömöri, valamint a gödöllői hévvonal rekonstrukciója, illetve a Hungaroringhez vezető szárny megépítése és az úgynevezett hibrid járművek beszerzése, de mindenekelőtt megterveztetése – miután korábban az állam átvette a hévek üzemeltetését – már állami hatáskörbe tartozik. A hibrid járműveknek van alsó és felső áramszedőjük is, és forgalomba állításuk után újabb metrókocsikra sem lesz szükség.
A 2-es metrót a hévvel összekötő magasvasút kialakítása a zuglói Pillangó utcai metrómegálló után kezdődne. Az Örs vezér téri megálló után, de még a Keresztúri út előtt ismét a földfelszínen, majd Mátyásföldig alagútban közlekednek a szerelvények, amelyek Cinkotát ismét a felszínen érhetik el. Több jelenlegi XVI. kerületi hévmegálló megszűnne, ezzel csökkentenék az egyébként veszélyes gyalogosátkelők számát is a környéken.
Ez az első ütem a fővárosnak majdnem 106,5 milliárdba kerül, ám az elképzelések szerint az EU finanszírozhatja. Dorner Lajos számára nem tűnik álomnak, amennyiben ugyanis a projektet egy csomagban 2020-ra Brüsszel asztalára teszik, lehet, hogy rá is bólintanak. – Ezt segítheti, hogy 2021-től kettéválik a közép-magyarországi régió, Budapest és Pest megye külön-külön pályázhat Brüsszelnél. A tervek úgy készülnek, hogy a kivitelezés is ütemezhető lesz. Akár uniós forrás nélkül, évenkénti finanszírozással is elkészülhet a beruházás – mondta a VEKE elnöke, aki a civil szervezet 2004-ben készített első tanulmányának fő szerzője volt.
A legfontosabb a XVII. kerületi szárnyvonal
A projekt legjelentősebb elemének a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is egyértelműen a XVII. kerületi szárnyvonal 127 milliárd forint költségűre becsült megépítését tartja. Jelenleg reggelente hetven csuklós autóbusz szállít az Örs vezér terére közel 40 ezer embert, a menetidő csaknem háromnegyed óra.
(Forrás: Magyar Nemzet)
Feljelentik az államot a mozgáskorlátozottak a 3-as metró miatt
Szerző
Friss
- ‘Közmunkások jelenléte kötelezően ajánlott’ – kommentelték Orbán, a sámli és a testőrök országjárását
- Havas Henrik utánajárt, Zebra nuku, de emu van Kisorosziban
- Magyar György: a nemzetvezető viselje a felelősséget azért, hogy ilyen országot teremtett
- Rogán-válasz a gyémántos táska-sztorira: ‘…nagy bátorság egy kismamát ócsárolni!’
- Bíróság: Marine Le Pen bűnös közpénzek sikkasztásában – Ez politikai karrierje végét jelentheti, de Orbán kiállt mellette
- Ki itt a hülye? – Magánlevél a választókhoz bizonyos közügyek tárgyában
- Lázár János, a fideszes reklámfiú
- Ahol valódi és szükséges a szuverenitásvédelem – Grönland ismét beintett Trumpnak
- A kettlebell (oroszul: гиря) ugrott, Orbán Trump-kollégája a golfot favorizálja – Lesz miniszterelnöki ‘sportszakváltás’?
- Ma Fidesz-szülinap van, méghozzá a 37. – Ön mit adna, vagy üzenne nekik?