Ez a nap
A 2-es metrót magasvasúttal kötnék össze a hév-vel
A két vonal összekötésének első üteme a fővárosnak majdnem 106,5 milliárdba kerül, ám azt remélik, hogy majd az EU finanszírozza.
Egész Magyarországon nem lesz 2021 januárjára még egy olyan uniós támogatásra joggal számító projekt, mint a 2-es metró és a gödöllői hév összekötése – jelentette ki a Magyar Nemzet kérdésére Dorner Lajos. A fejlesztés csaknem másfél évtizedes ötletadójaként ismert Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke kiemelte: a becslések szerint 279 milliárd forintos beruházás legkorábban megvalósuló első két szakaszának kiépítése a főváros feladata lesz.
A két vonal összekötése úgy történne, hogy egy rövid szakaszon magasvasút futna, a szerelvények azonban nagyobbrészt a felszínen, illetve a föld alatt közlekednének. A teljes csömöri, valamint a gödöllői hévvonal rekonstrukciója, illetve a Hungaroringhez vezető szárny megépítése és az úgynevezett hibrid járművek beszerzése, de mindenekelőtt megterveztetése – miután korábban az állam átvette a hévek üzemeltetését – már állami hatáskörbe tartozik. A hibrid járműveknek van alsó és felső áramszedőjük is, és forgalomba állításuk után újabb metrókocsikra sem lesz szükség.
A 2-es metrót a hévvel összekötő magasvasút kialakítása a zuglói Pillangó utcai metrómegálló után kezdődne. Az Örs vezér téri megálló után, de még a Keresztúri út előtt ismét a földfelszínen, majd Mátyásföldig alagútban közlekednek a szerelvények, amelyek Cinkotát ismét a felszínen érhetik el. Több jelenlegi XVI. kerületi hévmegálló megszűnne, ezzel csökkentenék az egyébként veszélyes gyalogosátkelők számát is a környéken.
Ez az első ütem a fővárosnak majdnem 106,5 milliárdba kerül, ám az elképzelések szerint az EU finanszírozhatja. Dorner Lajos számára nem tűnik álomnak, amennyiben ugyanis a projektet egy csomagban 2020-ra Brüsszel asztalára teszik, lehet, hogy rá is bólintanak. – Ezt segítheti, hogy 2021-től kettéválik a közép-magyarországi régió, Budapest és Pest megye külön-külön pályázhat Brüsszelnél. A tervek úgy készülnek, hogy a kivitelezés is ütemezhető lesz. Akár uniós forrás nélkül, évenkénti finanszírozással is elkészülhet a beruházás – mondta a VEKE elnöke, aki a civil szervezet 2004-ben készített első tanulmányának fő szerzője volt.
A legfontosabb a XVII. kerületi szárnyvonal
A projekt legjelentősebb elemének a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is egyértelműen a XVII. kerületi szárnyvonal 127 milliárd forint költségűre becsült megépítését tartja. Jelenleg reggelente hetven csuklós autóbusz szállít az Örs vezér terére közel 40 ezer embert, a menetidő csaknem háromnegyed óra.
(Forrás: Magyar Nemzet)
Feljelentik az államot a mozgáskorlátozottak a 3-as metró miatt
Szerző
Friss
- Búcsú, meghalt a világsztár
- Ha Orbán Viktor megjelenik a Magyar Tudományos Akadémián, tiltakozásul a résztvevők számottevő része elhagyja a termet
- ‘Nincs hova hátrálni’ – Élőben az Erzsébet hídról – Frissítve a rendőrség reakciójával!
- Gáspár Győző tengelyt akasztott Magyar Péterrel
- Szintet lépett az Újpest-Fradi gyűlölködés? – Ismét meggyalázták Benedek Tibor vízilabdázó emlékfalát
- A javak jellegének megváltozása
- ‘Mintha-ország’, ahol bevesszük, hogy a Louvre és a mellette álló bevásárlóközpont „rokon-helyek’
- Szkeptikusok társasága: elstartolt a ‘Laposföld’-kampány
- Ha egyszer Orbán Viktor valamit akar, annak úgy kell lenni – Lenyomták Gödöllőt is
- Horoszkóp-bubusok: ez nem áprilisi tréfa!