Amit Tarlósék vesznek, az idő előtt rozsdásodni kezd – igaz ez a felújítottnak hazudott orosz metrókra és a spanyol CAF villamosokra egyaránt. Noha egy új metró vagy villamos élettartama megfelelő karbantartás mellett 30-40 év, a 2010 óta Budapestre érkezett új járművek egy-két év alatt tönkre mennek.
A korrupció gyanúja
Két eset lehetséges: vagy senki nem tud már minőségi járműveket gyártani, vagy – és ez a valószínűbb – Budapest és a BKK vezetésére gyakorlatilag bármilyen ócskavasat rá lehet sózni. Tarlósék közbeszerzéseit a korrupció gyanúja lengi körül. Ami biztos: a napi 20 milliárd forintnyi adót befizető budapestiek nem a lehető legjobb járműveket kapják a pénzükért – írja közleményében – a Fővárosi Közgyűlés MSZP-s képviselői nevében – Horváth Csaba.
Dabóczi Kálmán bűnlajtstroma
A rozsdásodó járművek ügye csak egy a BKK vezetőjének bűnlajstromán. Dabóczi Kálmán vezérigazgatósága alatt bedőlt az e-jegyrendszer, BKK-ügyfelek ezreinek személyes adatai szivárogtak ki, továbbá az ő munkássága miatt kapott a BKK 150 millió forintos, rekord mértékű közbeszerzési- és legújabban 10 milliós adatvédelmi bírságot.
Minek kell még történnie, hogy Tarlós belássa: Dabóczi Kálmán pozíciója tarthatatlan, ezért azonnal meneszteni kell?
Nem kell hibás árú súlyos tízmilliárdokért!
A vezérigazgató menesztésén túl, követeljük, hogy a BKK egészen addig függessze fel a CAF villamosok második kontingensének beszerzését, amíg megnyugtatóan ki nem derül, hogy Tarlósék nem hibás árut vesznek-e megint, súlyos tízmilliárdokért. Budapest többet érdemel: egy-két év alatt tönkre menő ócskavasak helyett minőségi járműveket!