Taxizna? Májustól dobjon a mostani árhoz 35 százalékot!
Megosztás
A taxizás alaptarifája a fővárosban jelenleg hétszáz, a kilométerenkénti díj háromszáz, a percdíj pedig hetvenöt forint. Na ezt fejelje meg 35 %-al, ennyi lesz májustól! Május 9-étől változhatnak a fővárosi taxizás tarifái, amennyiben a közgyűlés jövő héten elfogadja Kiss Ambrus javaslatát. A drágulás a rövidebb utak esetén lesz igazán húsbavágó.
A taxizás alaptarifája a fővárosban jelenleg hétszáz, a kilométerenkénti díj háromszáz, a percdíj pedig hetvenöt forint. Na ezt fejelje meg 35 %-al, ennyi lesz májustól! Május 9-étől változhatnak a fővárosi taxizás tarifái, amennyiben a közgyűlés jövő héten elfogadja Kiss Ambrus javaslatát. A drágulás a rövidebb utak esetén lesz igazán húsbavágó.
November kezdeményezték a taxis szervezetek, hogy induljanak meg az ártárgyalások,
viszont a Fővárosi Önkormányzat ekkor még úgy számolt, hogy az ármoratórium kiterjed erre a körre is. Viszont
februárban kaptak két jogértelmezést az Információs- és Technológiai Minisztériumtól, továbbá a kormányhivataltól, így kiderült, hogy nem vonatkozik erre a területre a moratórium.
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes szerint a gazdasági környezet kényszerítette ki a változást, emiatt pedig a jövőben
ezer forintos alapdíj, négyszáz forintos kilométerdíj és száz forintos percdíj
lehet majd.
A jelenlegi hatósági áras rendszer marad továbbra is
Nem egyenletes mértékben emelkednének a díjak, így egyes elemek más városok taxisáraihoz képest alacsonyabbak, mások pedig drágábbak lesznek.
Döntöttek más változtatásokról is
Kiss szerint érzetre megnövekedett a nem minősített személyszállítást végzők száma, ezért
havi 190-ről 240-re növelik az átlagos havi ellenőrzések számát.
Ezt továbbra is a BKK végzi majd. Miután több vállalkozónak is gondot okozhat majd a gépjárműcsere, ezért
kezdeményezik a taxigépjárművek életkorának tizenöt évre emelését.
Nemcsak drágult ugyanis a használt autó beszerzése, de egyre hosszabb időbe telik, míg az egyéni vállalkozó hozzájut.
2018 óta változatlan….
A főpolgármester-helyettes kifejtette, 2018. július 1-jén változott utoljára a taxizás lakossági ára. Egyre több jelzés érkezik a fővárosban, hogy nehezebb taxit fogni, nem véletlenül. Míg ugyanis
2020 márciusában még 6754 taxis volt, addig a legutolsó adat már csak 5070-ről szól, és nem sokkal korábban volt ennél is kevesebb.
Drágább az üzemanyag, nőnek a bérek, így az elvárható nyereség is. Nem tudják továbbá, mi lesz az üzemanyag-ársapkával, illetve mi várható az alkatrészpiacon.
Később újra emelnének….
Az Országos Taxis Szövetségtől Metál Zoltán arról beszélt, hogy a biztosítási költségek is emelkedtek az elmúlt években, ezt pedig már nem tudták követni. Szerinte valójában emelkedett az elmúlt tíz évben a szolgáltatást igénybe vevők száma, miután 2013-at követően a hatósági ár bevezetése kiszámíthatósági garanciát jelentett a fővárosi utasok számára.
Miután egyébként az üzemanyagár tovább emelkedik, így a tárgyalások nem zárulnak le arról, hogy a tarifadíjak később ismét emelkedjenek majd.
Változás lesz a környezetvédelem terén is,
2024. január 1-jétől már csak olyan gépjárművek kerülhetnek be a taxiforgalomba, amelyek hibrid vagy elektromos autók.
"...Megjelentek a határon a taxis hiénák, akik 150 ezer Ft-ért viszik el a gyalog érkezőket Budapestre..." - Ha segíteni szeretnél, de nem tudod hogyan...!