Pénteken Rogán Antal miniszter jelentette be, hogy az eljárás eredménye: a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre, valamint azt is ismertette, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű az autópálya-rendszer fejlesztése és bővítése.
Mészáros Lőrinc nem maradt hoppon!
„Főként azok az utak kerültek be a koncesszióba, amelyek nemzetközi tranzitforgalmat bonyolítanak le, valamint, ha az M5 és M6 autópályák szerződései lejárnak, akkor bővíthető a koncessziós szerződés”
– közölte Rogán Antal. A koncesszoroktól elvárják, hogy
- 2032-ig 317 kilométer új utat építsenek,
- 265 kilométer hosszan a sávbővítést,
- a teljes úthálózat karbantartását és üzemeltetését a következő 35 évben, amely a miniszter állítása szerint a leghosszabb törvény adta időkeret.
Hadházy Ákos: a Tóni-gate....
A részletek alapján elmondta, hogy a Bicske–Komárom–Tatabánya-szakaszokon az M1-en, Gödöllő és Kerekharaszt az M3-on sávbővítés, az M7-esen ez Balatonvilágost és Székesfehérvár térségét érinti, az M81-en a Mór–Sárbogárd-szakasz megépítése – mondta el a részleteket.
„Értelemszerűen az állam nem tart meg saját karbantartási eszközöket, hanem átadja az eszközöket”
– ismertette Rogán Antal az eljárás részleteit.
Autópálya-koncesszió: kínai gigaprojekt egy kis Mészáros-érdekeltséggel fűszerezve? - Összeesküvéselmélet, vagy a jövő?
Az állam útdíjfedezeti rendszerben gondolkodik,
vagyis ezek a bevételek kell hogy fedezzék a koncesszorok felé a költségeket, nem lehet több a költségvetés kiadása, mint ez a beszedett összeg. A Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó koncessziós hivatal, hogy a pályázatokat és az eljáráson indulókat ellenőrizze,
800 millió forintért szerződtetett tanácsadókat az utak koncesszióba adásához még tavaly ősszel: a gyorsított közbeszerzési eljárással választotta ki a Nemzeti Koncessziós Iroda a Deloitte Zrt.-t pénzügyi, míg a DLA Piper Posztl, Nemescsói, Györfi-Tóth és Társai Ügyvédi Irodákat jogi tanácsadásra, nettó 400-400 millió forintért. A tanácsadás a gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adásához szükséges.
Márciusban rövid időn belül a második olyan ítélet született meg, amely arra kötelezi a Nemzeti Koncessziós Irodát, hogy adja ki azokat a megelőző számításokat, amelyek alapján a kabinet arra a döntésre jutott, hogy megéri a magyar államnak az autópálya-üzemeltetést és -építést is 35 évre koncesszióba adni egyetlen magáncégnek. Mindkét esetben a Transparency International próbálta előbb közérdekű adatigénylés keretében megismerni a részleteket és az okokat, majd ennek eredménytelensége után bírósági eljárást kezdeményeztek.
Forrás
Na ki ütötte fel a fejét döntéshozó minőségben a kaszinó- és trafik-üzemeltetés körül? Ha Rogán Antal jutott eszébe, jól tippelt!
Kapcsolódó
Pingback: Rogán szerint lehet „szíjjlászlózni, meg mészároslőrincezni”, de örvendetes, hogy Ők nyerték az autópálya-koncessziót - Városi Kurír
Pingback: A leggazdagabb magyar arája fogta a 6 milliós táskáját, magára kapta a 700 ezres blúzát és kiugrott ebédelni! - ezt kapta lencsevégre a 444.hu fotósa - Városi Kurír
Pingback: Kormányvállalások, amiknek nem szabad bedőlni - "Ha ezt az EU bevenné, tényleg olyan ostoba lenne, mint amilyennek a magyar kormány mondja őket...." - Városi Kurír
Pingback: Egy hét múlva -és aztán 35 évig!- már a Mészáros-Szíjj-üzemeltette autópályán dübörgünk.... | Városi Kurír