Kerítésen innen
Rogán-bejelentés: 35 évig ők kezelik az autópályáinkat!
Pénteken Rogán Antal miniszter jelentette be, hogy az eljárás eredménye: a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre, valamint azt is ismertette, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű az autópálya-rendszer fejlesztése és bővítése.
Pénteken Rogán Antal miniszter jelentette be, hogy az eljárás eredménye: a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre, valamint azt is ismertette, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű az autópálya-rendszer fejlesztése és bővítése.
Mészáros Lőrinc nem maradt hoppon!
„Főként azok az utak kerültek be a koncesszióba, amelyek nemzetközi tranzitforgalmat bonyolítanak le, valamint, ha az M5 és M6 autópályák szerződései lejárnak, akkor bővíthető a koncessziós szerződés”
– közölte Rogán Antal. A koncesszoroktól elvárják, hogy
- 2032-ig 317 kilométer új utat építsenek,
- 265 kilométer hosszan a sávbővítést,
- a teljes úthálózat karbantartását és üzemeltetését a következő 35 évben, amely a miniszter állítása szerint a leghosszabb törvény adta időkeret.
A részletek alapján elmondta, hogy a Bicske–Komárom–Tatabánya-szakaszokon az M1-en, Gödöllő és Kerekharaszt az M3-on sávbővítés, az M7-esen ez Balatonvilágost és Székesfehérvár térségét érinti, az M81-en a Mór–Sárbogárd-szakasz megépítése – mondta el a részleteket.
„Értelemszerűen az állam nem tart meg saját karbantartási eszközöket, hanem átadja az eszközöket”
– ismertette Rogán Antal az eljárás részleteit.
Az állam útdíjfedezeti rendszerben gondolkodik,
vagyis ezek a bevételek kell hogy fedezzék a koncesszorok felé a költségeket, nem lehet több a költségvetés kiadása, mint ez a beszedett összeg. A Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó koncessziós hivatal, hogy a pályázatokat és az eljáráson indulókat ellenőrizze,
800 millió forintért szerződtetett tanácsadókat az utak koncesszióba adásához még tavaly ősszel: a gyorsított közbeszerzési eljárással választotta ki a Nemzeti Koncessziós Iroda a Deloitte Zrt.-t pénzügyi, míg a DLA Piper Posztl, Nemescsói, Györfi-Tóth és Társai Ügyvédi Irodákat jogi tanácsadásra, nettó 400-400 millió forintért. A tanácsadás a gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adásához szükséges.
Márciusban rövid időn belül a második olyan ítélet született meg, amely arra kötelezi a Nemzeti Koncessziós Irodát, hogy adja ki azokat a megelőző számításokat, amelyek alapján a kabinet arra a döntésre jutott, hogy megéri a magyar államnak az autópálya-üzemeltetést és -építést is 35 évre koncesszióba adni egyetlen magáncégnek. Mindkét esetben a Transparency International próbálta előbb közérdekű adatigénylés keretében megismerni a részleteket és az okokat, majd ennek eredménytelensége után bírósági eljárást kezdeményeztek.
4 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Kúria: az élet kötelesség, nem jog – Újabb elutasítást kapott Karsai Dániel
- Mi lesz így mivélünk, ha 2Rule-talanok maradunk? – Bezárt a Mészáros-cég?
- Mészáros úr, megvette már a fólia-ágazatot? – Közlöny van róla: minden gyermekeknek készült termékre kiterjesztette a kormány a „könyvfóliázást”
- Redkívüli kormány-döntés az üzemanyagárakról
- Közlöny van erről is: ezentúl más néven keresse a Magyar Nemzeti Múzeumot
- Halló? A Rogán-művektől megbízásából hívom: mondja, mostanság mitől fél a legjobban? – Az nem opció, hogy a regnálótól….
- Figyelem! Változik az otthonfelújítási program
- Orbán, ezúttal nem titokban: aki szakmát választ, az jó lóra tesz, vele még Brüsszel sem foghat ki – Sajna ezt már bukta….
- Külföldi szavazók a magyar június 9-i voksoláson
- Rablógyikosság Zalában
Pingback: Rogán szerint lehet „szíjjlászlózni, meg mészároslőrincezni”, de örvendetes, hogy Ők nyerték az autópálya-koncessziót - Városi Kurír
Pingback: A leggazdagabb magyar arája fogta a 6 milliós táskáját, magára kapta a 700 ezres blúzát és kiugrott ebédelni! - ezt kapta lencsevégre a 444.hu fotósa - Városi Kurír
Pingback: Kormányvállalások, amiknek nem szabad bedőlni - "Ha ezt az EU bevenné, tényleg olyan ostoba lenne, mint amilyennek a magyar kormány mondja őket...." - Városi Kurír
Pingback: Egy hét múlva -és aztán 35 évig!- már a Mészáros-Szíjj-üzemeltette autópályán dübörgünk.... | Városi Kurír