Connect with us

Budapesti hétköznapok

Szégyen – BKK bocsánatkérés a „ha hajléktalannal találkozol, nyugodtan jelezd a villamosvezetőnek a jármű vészjelzőjén” hozzászólásáért

Megosztás

Mielőtt megbotránkozva, undorodva fordulna el bárki is, ha tömegközlekedési eszközön utazó hajléktalannak tűnő emberrel találkozik, érdemes végig gondolni, hogy Ő meddig és hogyan bírná ki hasonló helyzetben! Azokon könnyű segíteni, akik nem szorulnak rá, indokolt esetben viszont emberi kötelesség lenne – legalább annyival, hogy nem rí le rólunk a megvetés!

Megosztás

Mielőtt megbotránkozva, undorodva fordulna el bárki is, ha tömegközlekedési eszközön utazó hajléktalannak tűnő emberrel találkozik, érdemes végig gondolni, hogy Ő meddig és hogyan bírná ki hasonló helyzetben! Azokon könnyű segíteni, akik nem szorulnak rá, indokolt esetben viszont emberi kötelesség lenne – legalább annyival, hogy nem rí le rólunk a megvetés!

BKK vállalhatatlan hozzászólása

Örömmel tudatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közösségi oldalán, hogy Budapest 51 új, korszerű villamost vásárolhat uniós forrásból. A bejegyzés alatt egy kormánypropagandán érzékenyítettnek tűnő hozzászóló arról írt, hogy szerinte hiába érkeznek új villamosok, ha azokon hajléktalanok utaznak,

„olyan büdös lesz rajta, hogy az ember nem tud megmaradni”.

A kommentre a BKK is válaszolt, jogosnak tartva a felvetést. Majd szabadkoztak, hogy a napi, tízezernél több járatra mindössze néhány száz ellenőrük van, akik „egyáltalán nem tudnak ott lenni minden járatinduláson”.

Ha hajléktalannal találkozol, nyugodtan jelezd a villamosvezetőnek a jármű vészjelzőjén, köszönjük!

– írta a BKK.

fotó: RTL

Később a hozzászólások eltűntek a BKK Facebook-oldaláról, de nyomuk maradt, mert néhányan válaszoltak rá.

Péntek estére összekapta magát a BKK és közleményben kért elnézést

„A Budapesti Közlekedési Központ elnézést kér a járatain utazó hajléktalan emberekkel kapcsolatos, helytelenül megfogalmazott komment miatt. Szolidaritást vállalunk az otthon nélküli, nehéz sorsú embertársainkkal. A BKK Facebook-oldalán február 24-én délután olyan hozzászólás jelent meg, amely alapvetően megengedhetetlen, hiszen összemossa a hajléktalan emberek helyzetét az utazási feltételeket megsértő utasokkal.

Ez nyilvánvalóan egy téves azonosítás, hiszen a megbotránkoztató viselkedésből, vagy az utazási feltételek megsértéséből nem következik, hogy valaki hajléktalan volna, ahogy fordítva se igaz ez az általánosítás. Elnézést kérünk azoktól, akiket ez a hozzászólás bármilyen formában megbántott.

Hiszünk az egyenlő bánásmódban, ezért szolidaritást vállalunk nehéz sorsú embertársainkkal. A hajléktalan emberek védelmét kiemelten fontosnak tartjuk. Ezért is működünk együtt partnereinkkel például a téli krízisellátás időszakában is, hogy szükség esetén a hajléktalan emberek a lehető leghamarabb megfelelő ellátást kapjanak. A magunk eszközeivel ezután is igyekszünk segíteni hajléktalan és nehéz sorsú embertársainkon egyaránt.”

Szerző