Connect with us

Kerítésen innen

BKK-Menhely Alapítvány összefogás a hajléktalan emberek téli krízisellátásában

Mint a krimikben: éjszakai autós üldözés Budapesten
Megosztás

A Budapesti Közlekedési Központ és a Menhely Alapítvány a közelgő hideg időjárás miatt nagyobb figyelmet fordít az utcán élő emberekre, és közösen tesz azért, hogy szükség esetén a lehető leghamarabb megfelelő ellátást kapjanak. Ha teheti Ön is járjon nyitott szemmel, egy csepp figyelem is életet menthet!

A BKK járatain szolgálatot teljesítő járművezetők is a szokásosnál figyelmesebben végzik munkájukat, és ha hajléktalan embert látnak, akinek segítségre, elhelyezésre van szüksége, értesítik a Menhely Alapítvány diszpécserszolgálatát.

Önre is számítanaknk: ha segítségre szoruló hajléktalan embert lát, értesítse a Menhely Alapítvány éjjel-nappal hívható diszpécser-szolgálatát a 06-1-3384186-os telefonszámon!

Egy csepp figyelem!

A BKK célkitűzései között kiemelten szerepel, hogy a mindennapokban lehetőség szerint egyre szélesebb kör használja a fenntartható közlekedési módokat, valamint, hogy javuljon a közlekedésbiztonság és a városi élet minősége. A társaság és az alapítvány megállapodásának célja az élet védelmének és az utasok biztonságérzetének, tisztasággal kapcsolatos elvárásainak biztosítása. Emellett elengedhetetlen az udvariasság, a méltóság tiszteletben tartása és az egyenlő bánásmód érvényesítése.

A szociális ellátórendszer gyakran nem tud azonnal intézkedni baj esetén, mivel az utcai szolgálat nem jelent állandó jelenlétet a főváros minden pontján, és a krízisautó sem működik az év minden napján. Ezekben az esetekben kiemelten fontos a különböző napszakokban szolgálatot teljesítő BKK-jegyellenőrök, utaskoordinátorok, illetve a szolgáltatók járművezetőinek, a BKK diszpécserszolgálatának és a szociális szakembereknek a szoros együttműködése, illetve az információáramlás biztosítása közöttük.

Amennyiben a BKK vagy a szolgáltatók munkatársa (például a járművezetők) az utcai szociális szakemberek közreműködését látja indokoltnak:

  • felveszi a kapcsolatot a BKK diszpécser szolgálatával, és részletesen tájékoztatja a helyzetről;
  • a BKK diszpécserszolgálata tájékoztatja a Menhely Alapítványt;
  • a Menhely Alapítvány diszpécserszolgálata tájékoztatja a BKK-t az általa megtehető lehetséges lépésekről, azok várható időpontjáról;

a Menhely Alapítvány ez alapján szükség szerint intézkedik: gondoskodik a krízisautó, a speciális utcai szolgálat, vagy a helyi utcai szolgálat értesítéséről, valamint minden egyéb szükséges lépést megtesz, ami az adott helyzetben szükséges.

Ha bajban lévő hajléktalan emberrel találkozik, hívjon segítséget!

Szerző