Ez volt az a Tarlós-ötlet, amire részemről nem sajnáltam a közmilliókat, mert azt gondoltam, hogy végre valami, ami igazán a biztonságosabb létünket szolgálja. Úgy tűnik, a budapestiek szerint szükségtelenek volt, nem éltek a lehetőséggel. Most már nem is tehetik…
Narancssárga, de nem ezért lett vége….
Jelen társadalmi körülmények között nem találkozott a lakossági igényekkel az a 132 darab segélyhívó oszlop, amelyet 2015-16-ban állítottak fel a főváros forgalmas csomópontjaiban, ezért ezeket leszerelik
– közölte a Népszava megkeresésére a Fővárosi Önkormányzat. A cikk szerint narancssárga oszlopokról a 112-es segélyhívó számot lehetett hívni, de az első, Deák téri oszlop 2015-ös átadáskor Tarlós István, akkori főpolgármester arról beszélt, hogy
186 oszlopot terveznek állítani, amelyek wifi szórásra és panorámaképek készítésére is alkalmasak lesznek.
A főváros közlése szerint
az oszlopok tervezése és felállítása 316 millió forintba, üzemeltetésük pedig havi másfél millióba került.
Gyerekkézben a 112-es segélyhívó
48 valós bejelentés….
Az oszlopokban a Yettel (akkori nevén Telenor) mobilszolgáltató SIM-kártyái működtek, egészen ez év július 31-éig. A Főpolgármesteri Hivatal a lapnak azt is elárulta, hogy
2022-ben mindössze 48 valós segélykérés érkezett az oszlopokról, ezért a városvezetés nem kívánta sem meghosszabbítani sem újra kötni az üzemeltetési szerződést.
A portál megkereste Tarlós István korábbi főpolgármestert, – aki jelenleg Orbán Viktor kormányfő tanácsadója – hogy
- milyen információ vannak az oszlopok kihasználtságáról,
- egyetért-e a leszerelésükkel, illetve
- érez-e felelősséget a végső soron kidobott több több százmillió forint miatt,
de kérdésekre nem reagált.
Bőgő tehenek, pizzarendelés, szerelmi bánat: ilyen baromságokkal hívják vicceskedvű honfitársaink a 112-es segélyhívót