Teljesen szokványos ügymenet orbániában: Lázár János miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel.
Lázár mondja….
Emlékeznek, ahogy a lázári arrogancia a minap megregulázandó a MÁV-vezetést keményen felszólította őket, hogy oldják meg „okosba” a hiányzó pénz átcsoportosítását, ne őt -a felelős miniszter- egzecíroztassák potom 30 milliárd miatt. A kiváltó ok az volt, hogy a szervezet vezetősége arra kérte a minisztert, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.
„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot”
– reagált Lázár János a Szabad Európának. Egy hét telt el és máris ráleltek a megtorlás hatásos formájára:
az építési és közlekedési miniszter két régi MÁV-os vezetőben találta meg a vasút „kirakatvonalán”, a Budapest-Győr-Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett kényszerű sebességkorlátozás felelőseit.
Lázár szeretne ragaszkodni ahhoz, hogy a MÁV-vezér azt csinálja, amire utasította
Ne dőljön hátra senki….
Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese azt mondta, hogy
nem csak Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesnek és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettesnek kell mennie, hanem másoknak is. Az 1-es vasúti fővonalon a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok alakultak ki, ezért volt szükség sebességkorlátozás bevezetésére és a felújítási munkálatok minél hamarabbi megkezdésére
– majd a „statuálás jegyében” hozzátette:
„Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk…”
Frissítés: A MÁV szerda este azt közölte, hogy csak Bádonfainé Szikszay Erzsébetet mentették fel. Virág István vezérigazgató-helyettes bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be.
Lendvai Ildikó: használati útmutató rémhírterjesztőknek