Connect with us

Kerítésen innen

Véráldozat a MÁV-Lázár csatában: miniszteri statuálás 2023 Magyarországán

Megosztás

Teljesen szokványos ügymenet orbániában: Lázár János  miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel.

Véráldozat a MÁV - Lázár csatában: miniszteri statuálás 2023 Magyarországán
Megosztás

Teljesen szokványos ügymenet orbániában: Lázár János  miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel.

Lázár mondja….

Emlékeznek, ahogy a lázári arrogancia a minap megregulázandó a MÁV-vezetést keményen felszólította őket, hogy oldják meg „okosba” a hiányzó pénz átcsoportosítását, ne őt -a felelős miniszter- egzecíroztassák potom 30 milliárd miatt. A kiváltó ok az volt, hogy a szervezet vezetősége arra kérte a minisztert, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására.

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot”

– reagált Lázár János a Szabad Európának. Egy hét telt el és máris ráleltek a megtorlás hatásos formájára:

az építési és közlekedési miniszter két régi MÁV-os vezetőben találta meg a vasút „kirakatvonalán”, a Budapest-Győr-Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett kényszerű sebességkorlátozás felelőseit.

Ne dőljön hátra senki….

Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese azt mondta, hogy

nem csak Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesnek és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettesnek kell mennie, hanem másoknak is. Az 1-es vasúti fővonalon a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok alakultak ki, ezért volt szükség sebességkorlátozás bevezetésére és a felújítási munkálatok minél hamarabbi megkezdésére

– majd a „statuálás jegyében” hozzátette:

Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk…”

Frissítés: A MÁV szerda este azt közölte, hogy csak Bádonfainé Szikszay Erzsébetet mentették fel. Virág István vezérigazgató-helyettes bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be.

Szerző