Kerítésen innen
Januártól volánhoz ülnek a Fülöp-szigeteki sofőrök
„A Fülöp-szigeteki járművezetők több más országban bizonyítottak már, a jelentkezők szigorú kiválasztási folyamaton mentek keresztül, hogy tökéletes jelölteket találjunk a programban való részvételre” – nyilatkozta Körmendi Anikó, az Arriva vezetője, aki megnyugtatta a hőzöngőket, a jövedelmük megegyezik a többi munkavállalóéval.
„A Fülöp-szigeteki járművezetők több más országban bizonyítottak már, a jelentkezők szigorú kiválasztási folyamaton mentek keresztül, hogy tökéletes jelölteket találjunk a programban való részvételre” – nyilatkozta Körmendi Anikó, az Arriva vezetője, aki megnyugtatta a hőzöngőket, a jövedelmük megegyezik a többi munkavállalóéval.
Sofőrprobléma
„…folyamatos, testreszabott toborzó kampányoknak köszönhetően az általános sofőrhiányt átmenetileg sikerült áthidalni. A szolgáltatás folytonosságának biztosításához ezzel párhuzamosan a toborzó kampány részeként hamarosan 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik leghamarabb 2024 januárjában állnak majd munkába….”
Az alapos felkészítés után a hazájukban és más országokban korábban már nagy tapasztalatot szerző buszvezetők mellett az Arriva továbbra is intenzíven toborozza a hazai munkavállalókat és lehetőséget ad a D-s jogosítvány egyszerűbb megszerzésére a B-s jogosítvánnyal rendelkező jelentkezők számára – közölték.
„A célunk az, hogy ahogyan eddig is, továbbra is biztosítsuk a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatunkat”
– mondta el Körmendi Anikó, az Arriva Hungary Zrt vezérigazgatója.
Célállomás: Budapest
„A fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány, sőt, világszintű jelenség. Nem dőlhetünk hátra arra számítva, hogy egyetlen intézkedés – például a jogosítvány B-ről D-re váltása – önmagában megoldja ezt a helyzetet, miközben képzési központunkban mi is örömmel lehetőséget biztosítunk a hazai munkavállalóknak, hogy járművezetővé képezzék magukat
– mondja Körmendi Anikó, az Arriva vezetője.
Az elmúlt években számos ajánlattal szólítottuk meg a hazai munkavállalókat, több mint 1000 buszsofőrt képeztünk és ezt a tevékenységünket tovább folytatjuk. Ugyanakkor nemzetközi cégként szerzett tapasztalataink és a járvány, illetve gazdasági válság okozta nehézségek azt bizonyították számunkra, hogy több módon kell biztosítani a vállalt feladataink teljesítését – ez minden Budapesten közlekedő ember érdeke. A külföldi tájékozódás fókuszában is az állt, hogy hol találhatunk olyan szakembereket, akiknek felkészültsége magas szintű, és gördülékenyen integrálhatóak a munkafolyamatainkba. A Fülöp-szigeteki járművezetők több más országban bizonyítottak már, a jelentkezők szigorú kiválasztási folyamaton mentek keresztül, hogy tökéletes jelölteket találjunk a programban való részvételre.” Körmendi Anikó kiemelte továbbá:
„A járművezetői szakmában tapasztalható magas átlagéletkor csökkentését és a szolgáltatás folytonosságának fenntartását is segíteni tudják a hamarosan érkező új kollégák, akik a jelenlegi járművezetői állományunk kevesebb, mint 5%-át fogják kitenni.”
Októberben érkeznek, januártól vezetnek
A 20, korábban alapos szakmai szűrésen átesett Fülöp-szigeteki járművezető várhatóan október végén érkezik Magyarországra és kezdi meg az oktatást, hogy 2024 januárjában felkészülten állhassanak munkába. Gondosan kiválasztott vonalakon, angol nyelven beszélő diszpécserek támogatása mellett teljesítenek majd szolgálatot.
„A híresztelésekkel ellentétben ugyanakkora bérre jogosultak a leendő külföldi munkavállalóink, mint a magyar munkavállalók, ebben a tekintetben tehát semmi különbség nincs például egy budapesti, egy vidéki vagy egy külföldi munkavállalónak kínált lehetőségek között. A járművezetőink mintegy 5 százaléka jelenleg is határainkon túl született kolléga. Sem a kollektív szerződés, sem az egyenlő bánásmódhoz való jog, sem a saját értékrendünk nem engedné meg, hogy kevesebbet vagy többet fizessünk valakinek, aki ugyanazt a munkát végzi, mint a többiek”
– hangsúlyozza Körmendi Anikó. –
„A Fülöp-szigeteki járművezetők azért jönnek ide, hogy támogassák Budapest közlekedésének zavartalan működését. Erre a jelenleg hatályos törvények lehetőséget adnak, mi pedig számtalan eszközzel támogatjuk a munkába állásukat. A Fülöp-szigeteki járművezetők képzésének és munkába állásának részleteiről megérkezésük pillanatától folyamatosan tájékoztatni fogjuk a nyilvánosságot, különösen azon kerületek lakóit, ahol járművezetőink munkába állnak”
– számolt be az ATV.
Ódzkodók figyelmébe
Akik azt gondolják, hogy nem jó ötlet helyismerettel nem rendelkező buszsofőr alkalmazása, aki a nyelvet sem, vagy csak alig ismeri, figyelmébe ajánljuk a nemrég történt esetet az echte magyar sofőr főszereplésével:
„Szürreális utazásban volt részük hétfőn a Tatabánya-Budaörs vonalon kényszer-boszozóknak, ahol a személyvonatok helyett három hónapon keresztül pótlóbuszok hivatottak szállítani az utasokat. Kíváncsian várjuk Lázár János építési és közlekedési miniszter elmés megjegyzéseit az alábbiak elolvasása kapcsán!
“Aki jobban tudja az utat, jöjjön előre” – kétórás menetidő az első vonatpótló buszos napon Budapest és Tatabánya között
Bár lélekben minden utastársammal felkészültünk az elkövetkezendő három hónap átszállós-nyomorgós hétköznapjaira, arra talán kevesen számítottunk, hogy a gps-t nekünk kell majd helyettesíteni a Budapest-Tatabánya vonatpótló buszokon
– számolt be a XXI. században kuriózumnak számító viszontagságról Varga Máté politológus/volt összellenzéki jelölt, nem mellesleg utas. Tatabánya már régóta Budapest elővárosának számít, a munkába ingázók tömegei nem csak a bedugult M1-es autópályán, hanem a heringjáratnak csúfolt kora reggeli vonatokon is jól látszanak.
Törökbálinton először csaknem felhajtottunk az autópályára Budapest irányába,
az utasok gyors jelzésére azonban megálltunk, és visszatolattunk a felhajtóról. Majd valamilyen oknál fogva Érd felé indultunk meg. A városhatárt jelző táblánál ismét szólnunk kellett a buszvezetőnek, hogy most már forduljunk meg, mert egészen biztosan rossz irányba tartunk.
“Aki jobban tudja az utat, jöjjön előre”
– szólt az ingerült válasz az utasok egyre hangosabb morgolódására. Ekkor azonban még a folyosó is tömve volt emberekkel, természetesen senki nem tudott volna előre fáradni.
Szerző
Friss
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…