Kerítésen innen
Csak tudnám, mi baja van az Orbán-érával az Uniónak! Tán ez?
Mielőtt bárki komolyan bevenné a szájbarágást, miszerint a befektetők -esetünkben a kínaiak- választása azért esik pont Magyarországra, mert itt annyira kedves népek laknak, vagy, mert kiszámítható a gazdasági környezet, esetleg ezt itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán, netán Orbán Viktor személyes varázsa az ok, az figyelmesen olvassa az alábbiakat.
Mielőtt bárki komolyan bevenné a szájbarágást, miszerint a befektetők -esetünkben a kínaiak- választása azért esik pont Magyarországra, mert itt annyira kedves népek laknak, vagy, mert kiszámítható a gazdasági környezet, esetleg ezt itt a tejjel-mézzel folyó Kánaán, netán Orbán Viktor személyes varázsa az ok, az figyelmesen olvassa az alábbiakat.
Van itt … mi is?
Még meg sem száradt a pénteken közzétett kiíráson a „tinta” miszerint a hazai gazdasági társaságok tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást. A 30 milliárd forintos keretösszegből egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint támogatás nyerhető el, máris kiderült, hogy „suskus van a pallerban”.
A zöldenergia hasznosítást ösztönző felhívásra 2024. február ötödikétől tizenhárom hónapon át lehet majd benyújtani a pályázatokat
– közölte az Energiaügyi Minisztérium. Az anyagból kiderült, hogy a budapesti cégek 10,8 milliárd forintos keretre pályázhatnak, vidéki cégek pedig 19,2 milliárdra, és összesen legfeljebb 9375 darab projekt támogatható. A program finanszírozását az energetikai intézkedéseket és beruházásokat magába foglaló REPowerEU-fejezetben rögzítettek szerint a nemzeti Helyreállítási Terv hitelrésze biztosítja. Az Energiaügyi Minisztérium által kidolgozott tervezet decemberben kapott uniós jóváhagyást. 2023 végén már meg is érkezett az első utalás közel 300 milliárd forint értékben.
A kormány a REPowerEU-keretből önálló pályázatot indít majd a hazai elektromos töltőhálózat bővítésének támogatására
– összegezte a tárca.
Itt van a kutya elhantolva….
A kínai BYD-autógyártó járműveire szabhatja a magyar kormány az egyik uniós zöldenergia-projekt elektromos-autóvásárlási támogatását, hogy garantálja annak forgalmát
– írja a Vsquare hírlevele alapján a Telex.
Mint arról beszámoltunk, a magyar kormány decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg európai gyártóközpontját a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD. Novemberi sajtóhírek szerint Orbán Viktor kínai látogatása során Sencsenben, a BYD központjában találkozott a céget vezető Vang Csuan-fuval.
A sajtóhírekre Szijjártó akkor azt mondta:
„Nem is akarom kommentálni (…) Bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik.”
A kormány több mint 60 milliárd forintot biztosít a gyárnak helyet adó ipari park fejlesztésére, és Szijjártó Péter külügyminiszter közölte: a beruházást közvetlenül is támogatják. A Vsquare által megkérdezett iparági források közül többen már régóta gyanították az üzletet a BYD és a magyar kormány között, hiszen olyan,
mintha az elektromos autóvásárlási támogatásokat a kínai autógyártó járműveire szabták volna. A nemzetközi oknyomozó portálnak ezt egy egykori magas beosztású kormánytisztviselő is megerősítette.
Szerző
Friss
- Perintfalvi Rita: megint egy öngól. Nem megy ez már nektek fiúk, le kellene ülni a kispadra végre
- Kibújt az Orbán Balázs a Fidesz-zsákból, avagy amikor az „egyszerűagy” elszabadul
- Tíz év után újra maratoni kajak-kenu világbajnokság Győrben
- SOS -jelzést küldött a Műegyetemiek az Oktatás Jövőjéért Csoport: az állami források a 20 évvel ezelőtti érték 40 százalékára estek vissza
- „Egyik a polcra, másik a lábra” – Hosszú, tömött a sor a Tisza-Azahriah kollekció darabjaiért
- Bayer Zsolt örül: nálunk nincs olyan jólét, amibe belehülyültünk volna
- Pünkösd – Miénk ez a rakpart….
- Orbán: a jobboldaliságban az a szépség, hogy nem túlságosan izgalmas, a baloldalon minden pofon jó helyre megy
- A nehezített körülmények ellenére is már közel 13 ezren jelentkeztek a külképviseleteken szavazásra
- Időjárás: nem kell félni, nem fog (nagyon) fájni