Kerítésen innen
L. Simon szarva közt a tőgyét: egyetlen emberen múlt, hogy Balog Zoltán lemond-e. Balog Zoltánon
Emlékeznek még arra a 2023 októberi nem Észak-Koreai hírre, hogy 18 év alattiak nem látogathatják tovább a Nemzeti Múzeum kiállítását, mert az sérti a gyermekvédelmi törvényt. L. Simon László akkori igazgató kekeckedett a „hivatallal”, de pikírt beszólását akkor Csák miniszter menesztéssel jutalmazta. Szerda este negyedmagával a HírTv Vezércikk című műsorában beszélték meg Balog Zoltán „nemlemondását”.
Dézsy, Gajdics, L. Simon, Ómolnár
A nemzeti/jobboldalon az eddigi lemondások is élénk vitát generáltak, ahogy az is, hogy a református egyház döntéshozó grémiuma (esperes-gondnoki értekezlete) nem engedte lemondani Balog Zoltánt – mondta Gajdics Ottó, amire L. Simon László leszögezte, hogy
„ez nem egy döntéshozó grémium, majd a zsinat. Itt gyakorlatilag egyetlen egy emberen múlott, hogy püspök marad vagy nem: magán Balog Zoltánon”.
Szerinte az, hogy felajánlotta a lemondását egy olyan testületnek, ami nem rendelkezik döntési jogkörrel, számára egy nehezen értelmezhető kérdés. Úgy gondolja, hogy Balog láthatólag beismerte a felelősségét, mert azt mondta, hibázott – bár L. Simon nem egészen érti, hogy miben. Ha jól érti, abban, hogy egyetértett a kezdeményező személlyel, személyekkel. Szerinte Novák morálisan, példaértékűen cselekedett, helyes döntést hozott, vállalta a felelősséget és lemondott. Ha Balog valóban azt tanácsolta a köztársasági elnöknek, hogy a bicskei gyermekotthon pedofil igazgatóját segítő helyettes kegyelmet kapjon, akkor a felelősség egyértelmű, és az a morálisan jó megoldás, ha követi a köztársasági elnök példáját, és
„ő maga is lemond”.
Balog, a megosztó…
Szerinte a kérdés nagyon megosztja az egész egyházat. Az egy dolog, hogy az egyházi főgondnokok így döntöttek, de véleménycunami indult el a bejelentés után is, egyre több lelkész ajánlja fel a tiszteletdíját az áldozatok javára, tehát a lelkészek, vezetők morálisan megkérdőjelezik a döntést.
„Anélkül, hogy én pálcát törnék a feje fölött, fölhívnám a figyelmet arra, hogy az egyház meghatározó tagjai miképpen gondolkodnak. Szerintem ez is jelzésértékű”
– mondta L. Simon. Hozzátette, hogy ha Balog nem akarta, hogy az egyházát támadás érje, de a nyilvánosságban, még „baloldali, ellenzéki újságírók részéről is” nem az egyházat támadták, hanem a püspöki személyét, az ő döntését.
„Innentől fogva viszont, hogy el lehet bújni egy egyházi testület mögé, az egész ügyet az egyházra is rávetítik, innentől kezdve az egyházat fogják számonkérni, hogy hogy maradhatott püspök”
– jegyezte meg, hozzátéve, hogy
a zsinati testületnek döntést kell majd hoznia, hogy „le akarja-e zárni a botrányt”.
Friss
- Menjek, vagy maradjak? – Munkahelyváltó-horoszkóp extrákkal
- Lázár János: nem lesz Pride az Andrássyn, a Puskásban, és a lovak érdekében remélem a Kincsem Parkban sem
- Magyar politikai gyilkosságok 1900-tól Jeszenszky Géza és felesége megtámadásáig
- Bruck Gábor: örülj, ha nincs igazad – különösen, ha Magyar Péterről van szó
- Nagy Márton kétszer 1 milliárd eurós -8.000 milliárd forintos- beruházást jelentett be: új repülőtér és gyorsvasút
- Budapest-Pride betiltva: ‘a belvárosi útvonalon nem garantálható, hogy 18 éven aluliak ne találkozhassanak a gyülekezési törvénnyel ellentétes magatartással’
- Jeszenszky Zsolt teóriája szerint a Sátán okolható az édesapja elleni merényletért és van ötlete, hogy ki(k) azok
- Esélylatolgatás – Mi várhat a Dobrev-féle Demokratikus Koalícióra
- Megkezdődött a vagyonkimentés – Osztaléklista: kik, mennyit, honnan
- Személyiségelemzés Mészáros Lőrincről a levele (?) alapján