Kerítésen innen
Nagyobb a MÁV-gáz, mint hittük – A Közlekedő Tömeg civiljei átbogarászták az adatokat arról, amit Ön nap, mint nap érzékelhet

A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet közleménye szerint a tavalyi mélypont óta is csak tovább csökkent a MÁV üzemképes, nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma.

„Végórában a magyar vidéki vasút”
Az egyesület közérdekű adatigényléssel kérte ki a MÁV-tól a járműállomány adatait, ami alapján szerintük látszik, hogy a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútvonal-bezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását rendezni, és csak tovább csökkent a forgalomba adható dízelmotorvonatok száma.
A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva a vasúttársaság 12 százalékkal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba állítani.
Emellett a szervezet szerint sem a korszerűbb (Desiro és Uzsgyik) modellek, sem az 50 évesnél is idősebb M41-es (Csörgő) dízelmozdonyok jelentős részét nem sikerül napi forgalomba állítani.
Bizonyos vonalakon hetek óta állandóan pótlóbuszok közlekednek
– írják.
Forrás: Közlekedő Tömeg facebook oldala
Köszönjük, Lázár János!
A Közlekedő Tömeg statisztikái szerint a járműhiba miatt autóbusszal helyettesített mellékvonali járatok száma kiugróan megnőtt kezdett Lázár János közlekedési miniszterré kinevezését követően.
Fotó: Közlekedő Tömeg facebook oldala
„Az üzemképtelen motorvonatok miatt busszal pótolt vonatok száma kilőtt, a mélypontot jelentő 2023. júniusban 15-ször annyi mellékvonali vonat maradt ki (856), mint egy évvel korábban (56)”
– írják. Ez a szám csak tavalyi év végére esett vissza a 2022-es szintre, de a szervezet szerint ennek ára többek között az volt, hogy egy sor vasútvonalat bezártak.
„Ahogy megszokhattuk, új vagy akár használt dízeljárművek beszerzése helyett a döntéshozók inkább újabb mellékvonalak bezárásával oldanák meg a helyzetet: a MÁV felsővezetésének tagjai szakmai fórumokon ezt már meglepően nyíltan hangoztatják is. Nem csoda, hogy így tesznek, a fölöttük tulajdonosi jogköröket gyakorló Lázár-minisztérium a jelek szerint nem kívánja az ország polgárainak és a vidéki régiókban élőknek az érdekeit érvényesíteni”
– véli a szervezet.
Megoldás lenne….
Szerintük ennél sokkal jobb megoldások is akadnának, például használt, de jó állapotban lévő dízelmozdonyokat kéne vásárolni, vagy magánszolgáltatókat kéne bevonni a helyzet megoldására.
„A versenyképes közösségi közlekedés módszeres lepusztítása újabb tünete annak a folyamatnak, hogy a kormányzat elengedte a vidéki Magyarország kezét, ami ellen a Közlekedő Tömeg határozottan tiltakozik és erre buzdítja az érintett településeket képviselő tisztségviselőket is”
Friss
- Orbán Viktor: összehívtam a Védelmi Tanácsot
- Tarjányi Péter: nem világháború még, de annak előszobájába léptünk
- Bekövetkezett! – Amerika B-2-es csodagépei szétbombázták az iráni atomprogram hegymélyébe rejtett központjait
- Sulyok Tamás pennája működésben: aláírta a törvényt, amely kettős állampolgároktól veheti el a magyar állampolgárságot
- Heti horoszkóp – Fókuszban a szerelem-munka-egészség témakörök
- Súlyos zavar a balatoni fővonalon, jelentős vonatkésések várhatók – A mai nap a nyári szünet első napja és még csak 18:41 van
- Kultúrtöredékek – Óriási fehér virágokat ringató bakaszivarfa alatt sétálunk
- Izrael szerint a háború elhozta külföldi sajtó „médiaanarchiáját” -Ennek most végetvetnek
- Készülj! Így kerülheted el a hőgutát
- Marika néni: Tisztelt Rambó úr! Alig két hete, hogy a tagja vagyok a Harcosok Klubjának….