Connect with us

Bulvár

Ókovács 60 millás BMV-je szponzorcucc – De mit adhat cserébe az Operaház?

Ókovács 60 millás BMV-je szponzorcucc - De mit adhat cserébe az Operaház?
Megosztás

2015 februárban indította mobilitási partnerségét a BMW Group Magyarország a Magyar Állami Operaházzal. Az együttműködés keretében a BMW egyebek közt az állami intézmény rendelkezésére bocsát egy, a legújabb modellekből válogatott autóflottát. Hogy mely operaházi dolgozó használhatja azokat, arról az Opera vezetői dönthetnek, ők pedig leginkább saját magukat tartották érdemesnek rá – írta a Magyar Narancs.

Irritál? Na bumm!

Elképzelhető, hogy mennyire felháborító az ott dolgozóknak, akik közül az Ókovács Szilveszter nevével fémjelzett intézményből sokakat elküldtek miután nagy nehezen a „háborús inflációra” tekintettel csak részben teljesítették, a nemrég sztrájkolók jogos igényeit.

Ha belegondolunk, ugyanígy felháborodhat minden operabarát is, akiket azzal kábított fent nevezett főigazgató, hogy azért vágta ketté a Carmina Burana előadást egy szünettel, hogy a büfében minél több szendó fogyjon, így pótolva a hiányzó bevételt.

Ókovács és a (kis)”királyi felhajtó”

A portál információja szerint a luxusflottát rendszeresen cserélik is. A jelenlegi flotta egyik csúcsmodelljét pedig nem más, mint Ókovács Szilveszter főigazgató, a büfé-gate főszereplője használja. Mindehhez természetesen stílus is dukál, a csúcsjárgányt rendszeresen az Operaház Dalszínház utcai kocsifelhajtóján pihenteti.

Ez az úgynevezett királyi felhajtó, ami az épületben a királyi lépcsőhöz csatlakozik, az pedig a Sissi-páholyba vezet.

A lap szerint a BMW X5-ös szériájának plug-in hibrid példányai alaphangon bő 45 millió forinttal terhelik meg a vevő pénztárcáját, ha benzines autót vásárol, akkor pedig a 60 millió forintot is átlépheti az összeg. A szakszervezetek nehezményezik, hogy bár a BMW eredeti célja az volt, hogy az autókkal az Operaház arra érdemes, népszerű, állami elismerésekkel is díjazott, ének-, zene- és táncművészei részére adják használatba, a gyakorlatban inkább a vezetőség pöffeszkedik a luxusautókban.

Azoknak, akiknek hivatalból jár az Operaház biztosította szolgálati gépkocsi.

Mindez olyan időszakban történik, amikor az Operában elbocsátásokat hajtanak végre arra hivatkozva, hogy költséget takarítsanak meg – emlékeztettek a szakszervezetek. A főigazgató ráadásul a társulati ülésen azzal is érvelt a megtakarítások szükségessége mellett, hogy ötéves laptopjának még az akkumulátorcseréjére sem futja. A portál elküldte kérdéseit az érintettnek, de válasz eddig nem érkezett.

Lattmann Tamás megjegyzése...

„A korábban a köztársasági őrezred által használt Audi A6-ossal egyébként Ókovács nem volt elégedett; az RTL Klubnak 2012. januárban a már 300 ezer kilométert futott, hetedik évébe lépett, télen időnként nehezen induló járműről azt mondta:

„lúzerszemlélet ilyen autóban ülni””

Hát vegyél magadnak saját pénzből olyat, amit nem érzel lúzernek. Én pl. imádom a 360.000 kilometernél és a 15. évében járó autómat. Igaz, nem a seggem alá rakták, hanem választottam és megvettem magamnak. A saját pénzemből. Ki kéne próbálnod egyszer, élősködő. Lehet, rögtön helyreállna a „szemléleted” is.”

Szerző