A Berettyó-hídon kell átmennie? – Keressen más utat, megéri a kitérő!
Megosztás
Ki kellene tenni az „Életveszélyes!” táblát a Berettyó-híd felhajtójára és azonnal nekilátni a javításának, de helyette az illetékes elvtársak inkább aládúcolták, mint a hatvanas években a vacak állapotú bérlakásokat.
Ki kellene tenni az „Életveszélyes!” táblát a Berettyó-híd felhajtójára és azonnal nekilátni a javításának, de az illetékes elvtársak inkább aládúcolták, mint a hatvanas években a vacak állapotú bérlakásokat.
Ilyen vállalkozása egyik főmuftinak sincs?
A zoom.hu olvasója készítette a rémisztő képeket és a videót 2018 dübörgő Magyarországán a Berettyó-híd jelen állapotáról és a XXI. századi megoldásról, amit a kormány értői választottak a helyzet megoldásaként.
A fotók tanulsága szerint nem egy helyen omladozik picit a vakolat, hanem recseg-ropog az egész építmény.
A képeket egy helyi lakos, Vas László készítette, aki videóban is megörökítette az állapotokat.
A berettyohir.hu még június elején írt arról, hogy már a lakosság is egyre feszültebb a hídrekonstrukciós munkálatok miatt. Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút kommunikációs osztályvezetője akkor ezt írta válaszában a lapnak:
„A berettyószentmártoni Berettyó-híd felújítása során a burkolat kopórétegét és a dilatációs szerkezeteket cserélik ki a szakemberek, valamint a hídfő mögött kiegyenlítő lemezt is beépítik. Mindkét hídfő esetében a térdfal felső több mint egy méter magas részét elbontják, így részben új térdfal épül. A bontásnál felszínre kerültek az addig takart szerkezeti részek, például a hídfők szárnyfalai.
Ezen szárnyfalak nemcsak a háttöltés oldalirányú megtámasztására szolgálnak, hanem az átmenő gyalogjárda terheit is viselik.
A munkák során derült ki, hogy ezeken felül szükséges az út bal oldalán a berettyóújfalui hídfő szárnyfalának és a teljes konzolszerkezetének az elbontása és újraépítése, valamint a berettyószentmártoni hídfő szárnyfal vasalatának megerősítése. Társaságunk így ezen előre nem látható körülmény miatt módosítani fogja a keretmegállapodást a kivitelezővel, célunk, hogy minden szükséges beavatkozást elvégezhessünk a híd felújítása során.”
Nemrég a genovai kapcsán írtunk arról, hogy a magyarországi közúti hidak műszaki állapotát akár heti, de minden esetben féléves és éves rendszerességgel ellenőrzik, sőt, a karbantartási feladatokra 2018-tól nagyobb összeget fordít a magyar kormány.
A VK is tudja, ez nem a genovai autópálya hídja, de nem szabad, hogy akár csak egyetlen emberéletet is veszélyeztessen, vagy akár csak sérülés is okoz a kritikán aluli veszélyes állapota.