Connect with us

Kerítésen innen

A jó nagy magyar spájz: az oroszok mellé simán begyömöszölődtek a kínaiak

Published

on

A jó nagy magyar spájz: az oroszok mellé simán begyömöszölődtek a kínaiak
Megosztás

Amíg az 1.000 közmillióért szervezett és emberekkel megtöltött CPAC-n Orbán Viktor ezerrel hangoztatja, hogy a szuverenitásunk, na az baromi fontos és megőrizzük, ha a fene fenét eszik is, addig fű alatt jelent meg az alábbi hír. Elolvasása után döntse el ki-ki maga, hogy mi is a stájsz!

Dióhéjban: megvesznek miket….

A Budapestet délről elkerülő V0-t és a belvárost a ferihegyi repülőtérrel összekötő új vasútvonalat is kínaiak építenék, kínai hitelből és kínai technológiával

– írja a Telex és az IHO.

Hogy miről is van szó….

A V0 egy olyan kelet-nyugati vasútvonal, amely délről kerülné el Budapestet. A koncepció lényege, hogy a tehervonatok nagy része az új V0-s vonaton a városon kívül haladna, míg a személyvonatok használhatnák a ma is meglévő, városon keresztül vezető vasúti infrastruktúrát.

Az évtizedek óta tervezett V0-ról 2022 február elején Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor találkozóján még azt jelentették be, hogy azt az oroszok finanszíroznák – majd kitört a háború.

A vasúti szaklap úgy tudja, hogy a kínaiak a jelenlegi tervek szerint egy,

a MÁV hálózatától elkülönült, jelentős részben betonlábakon, magasvasútként futó pályán futó új vasútvonalat építenének Ferihegy és a belváros közé.

Ez a Telex információi szerint azt jelentené, hogy

egy a MÁV-tól elkülönülve üzemeltetett, egyedi tarifás vasúti szolgáltatás jönne létre.

„Eszeöszáz”, na ne viccelődjünk….

A kormány teljesen lemondott az uniós forrásokról, a magyar államnak pedig semmi pénze, marad a kínai hitel

– nyilatkozta a Telex kormányzati forrása a projektekről. Hogy a repülőtéri gyorsvasút elkülönült pályán, nem pedig a rendes vasúti hálózaton jöjjön létre, az a forrás szerint a kínaiak feltétele:

„Számukra ez azért fontos, mert technológiailag ez hozna nekik uniós referenciát”.

Szijjártó Péter szerdán Pekingben jelentette be, hogy megállapodás született arról, hogy újabb magyarországi vasúti fejlesztéseket vesznek fel az Egy övezet, egy út kínai kezdeményezés infrastrukturális projektjeinek listájára, amely

különösen fontos most, amikor egyre több beruházás érkezik, egyre nagyobb gyárak épülnek, egyre több terméket fognak előállítani”.

A virágnyelven megfogalmazott mondatok azt jelentik, hogy

a Budapest-Belgrád-vasútvonal után újabb magyarországi vasútfejlesztéseket valósítanak majd meg kínai hitelből, kínai alvállalkozókkal, kínai technológiával. Ezekre azért is van nagy szükség, mert a Magyarországon legyártott akkumulátorokat és autókat ideális esetben vonattal szállítanák Európa többi országába, ehhez viszont ma nincs meg a megfelelő infrastruktúra.

Mivel az akkumulátorgyárak nagy része és az új autógyárak is az ország északkeleti és délkeleti részén épülnek, az ezekben gyártott termékeket pedig nagyrészt Nyugat-Európába exportálnánk, elsősorban az ország kelet-nyugati vasúti összeköttetésének fejlesztésére lenne szükség. Ez vagy a Déli Körvasúton, vagy az évek óta tervezett, de egyelőre el nem kezdett V0-s vasúti elkerülővonalon valósulhatna meg. A csütörtöki kormányinfón aztán Osváth Sarolta a ferihegyi repülőtér visszavásárlása ügyében kérdezett rá az oda vezető gyorsforgalmi út fejlesztésére, amire Gulyás Gergely az IHO szerint azt mondta:

„Mind a „gyorsforgalmi út” teljes felújítása, mind pedig a gyorsvasúti kapcsolat kiépítése feltétlenül szükséges, és ez nem csak állami forrásból valósulhat meg, és ilyen jellegű tárgyalások zajlanak is. Százmilliárdos, több száz milliárdos beruházásokról van szó. Van olyan, amit piaci alapon is meg lehet csinálni, ez főleg a vasútra igaz.”

Minden mindennel….

„Ez nem tömegközlekedés lenne, hanem elkülönített pályán egy luxusvonat”

– mondta a forrás, hozzátéve, hogy

a tervek szerint a gyorsvasút a budapesti reptérről felváltva járna a Nyugati pályaudvarra, illetve a Rákosrendezőn tervezett mini-Dubaj városnegyedbe.

A kormány arról már korábban nyilvánosságra hozott terveket, hogy az emirátusokbeli ingatlanfejlesztőnek odaadott rákosrendezői negyedet gyorsvasúttal kötnék össze a repülőtérrel.

Kapcsolódó

Szerző